Toyota Motor Poland osiągnęła najlepszy wynik sprzedaży kompaktowego vana ProAce City spośród wszystkich europejskich oddziałów marki. Podsumowując pierwszą połowę roku, gdzie sprzedaż modelu rozpoczęły się w marcu, w Polsce zarejestrowano 639 tych samochodów, co stanowi 18 proc. wszystkich egzemplarzy zarejestrowanych w Europie (Polacy stanowią około 5 proc. mieszkańców kontynentu europejskiego).
Toyota sprzedała w Polsce więcej egzemplarzy modelu Proace City niż na wszystkich największych rynkach motoryzacyjnych Europy, takich jak Niemcy, Francja, Włochy czy Hiszpania. Jest to efekt skoncentrowania polskiego oddziału na segment aut dostawczych oraz decyzji, takich jak stworzenie odrębnej sieci salonów Toyota Professional, skoncentrowanej na sprzedaży samochodów użytkowych oraz obsłudze firm.
CZYTAJ TAKŻE: Toyota Yaris Cross: Nowy pomysł na małego SUV-a
– Wciąż jesteśmy na początku drogi wprowadzania do polskiej oferty Toyoty aut dostawczych. Hitem okazał się nasz nowy model kompaktowy dla small businessu – ProAce City, ale także wyjątkowe warunki 3-letniej gwarancji PRO z limitem przebiegu do 1 mln kilometrów. Takiego dystansu z ochroną serwisową nie zaproponował dotąd nikt w tych segmentach aut użytkowych. Mogliśmy sobie na to pozwolić m.in. dzięki uruchomieniu w Polsce nowej sieci naszych stacji sprzedaży i serwisu Toyota Professional, która ma się skupić na obsłudze właśnie tej grupy aut. Chcę podziękować naszym dilerom, którzy nie bali się zaryzykować i stworzyli z nami ten pionierski na skalę europejskiej Toyoty projekt. To dzięki zespołowej pracy nawet w naznaczonym pandemią roku jesteśmy jedną z dwóch marek notujących wzrost w grupie aut dostawczych małej i średniej wielkości – powiedział Tomasz Suliga, LCV Manager Toyota Motor Poland.

Od 2016 roku Toyota rozbudowuje gamę samochodów dostawczych. Wtedy zadebiutowały na europejskim rynku nowe generacje modeli ProAce i ProAce Verso. W 2019 roku pojawił się ProAce City. Model ten, oferowany jest w dwóch odmianach – dostawczej furgon i osobowej Verso. Sieć wyspecjalizowanych salonów Toyota Professional, rozwijana w Polsce od 2019 roku, to pionierski projekt Toyota Motor Poland, który stanie się benchmarkiem dla wszystkich pozostałych przedstawicielstw Toyoty w Europie.
CZYTAJ TAKŻE: Toyota Corolla GR Hybrid: Toyota z lepszym układem kierowniczym od BMW
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.