Bentley świętuje swoje 100. urodziny i spogląda w przyszłość. Z okazji jubileuszu Brytyjczycy otwierają nowy rozdział spektakularnym EXP 100 GT, prezentującym wizję luksusu, mobilności i samej marki.

EXP 100 to wizja luksusowego, autonomicznego, elektrycznego GT na rok 2035. Czteromiejscowe coupe ma długość aż 5,80 metra, szerokość 2,40 metra i spektakularne proporcje. Styliści zrezygnowali z takich typowych elementów jak lusterka, klamki czy wycieraczki. Drzwi mają ponad dwa metry długości. Otwierane do góry sięgają prawie trzech metrów wysokości.

Bentley stworzył wizję samochodu, który nawet w czasach autonomicznej jazdy może „wzmocnić i wzbogacić każdą podróż dla swoich pasażerów”. Luksusowe wnętrze z wyrafinowanymi powierzchniami, zredukowanymi do minimum funkcjami i przyciemnianymi szybami ma zrobić na każdym wrażenie. Inżynierowie Bentleya są szczególnie dumni z wyjątkowej mieszanki wykwintnych, ale przyjaznych dla środowiska materiałów, takich jak 5000-letnie drewno rzeczne, brytyjska owcza wełna oraz organiczne skóry i tekstylne pokrycia. Atrakcyjnym kontrastem są elementy wykonane z miedzi, chromu i kryształowego szkła.

Klasyczne instrumenty i przyciski wydają się równie niepotrzebne, jak wielkie wyświetlacze lub ekrany dotykowe. Wirtualny „osobisty asystent” nazwany „PA” zbiera od kierowcy wszystkie dane biometryczne i przewiduje jego potrzeby. Generuje informacje, takie jak pozycja za kierownicą, temperatura ciała, ciśnienie krwi lub ruch głowy i oczu. Dba o optymalne ustawienie ważnych funkcji, podczas gdy dla kierowcy wyświetlane są informacje na przedniej szybie lub we bezpośrednio we wnętrzu.

ZOBACZ TAKŻE: Test | Bentley Continental GT: Ponadczasowy

Kierowca decyduje, czy prowadzi sam czy pozostawia elektronice stres podróży. W trybie autonomicznym kierownica chowa się i tworzy więcej miejsca dla indywidualnych konfiguracji. Dwa przednie pojedyncze fotele można przesunąć daleko by przyjąć bardziej rekreacyjną pozycję. Szereg informacji przywoływanych jest za pomocą gestów.

Bentley nie ujawnia szczegółów dotyczących oprogramowania czy detali rozwiązań. EXP 100 GT będzie napędzany czterema silnikami elektrycznymi o momencie obrotowym 1500 Nm, które mogą przyspieszyć samochód w czasie krótszym niż 2,5 sekundy do 100 km/h i rozpędzić go nawet do 300 km/h. Akumulatory ze względu na pięciokrotnie wyższą gęstość energii niż obecnie, przy znacznie niższej wadze powinny pozwolić na zasięg 700 km i ładować się do 80 procent w zaledwie 15 minut. Jednak to wszystko tylko teoria, tak samo jak chęć ograniczenia masy własnej do 1900 kg.

Bentley EXP 100 GT spełnia swoje zadanie w 100 procentach. To wyjątkowy prezent, który firma zrobiła sama sobie na setne urodziny. Przyciąga wzrok, być może stanie się także źródłem inspiracji dla przyszłych projektów Bentleya. To auto jest pełne pomysłów i wizji. Pokazuje, w jaki sposób Bentley pozycjonuje się między tradycją a innowacją, luksusem i ekologią. Amatorów na taką luksusową przyszłość znajdzie się wielu. Póki co wypada życzyć kolejnych 100 lat!

ZOBACZ TAKŻE: Bentley Flying Spur: Najładniejsza z limuzyn

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

IAA w Hanowerze: nealektryzowane targi

Sądząc po eksponatach na tegorocznych targach samochodów użytkowych w Hanowerze, elektryczne ciężarówki na naszych ...

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDI: Rodzinnie i aktywnie

Model 5008 to czysta praktyczność, ale opakowana we francuski szyk. Peugeot już jakiś czas ...

Triumph Street Scrambler: Być jak Steve McQueen

Legendarna maszyna brytyjskiego producenta to dopieszczony technologicznymi nowinkami motocykl do dżentelmeńskiego lansu. Dźwięk potężnego ...

Kto z kim współpracuje w motoryzacji

BMW i Daimler, VW i Ford, Toyota z Suzuki… coraz więcej producentów samochodów tworzy ...

Volkswagen Golf VIII bez kamuflażu. Premiera już w tym roku

Debiut Golfa VIII zaplanowany na ten rok. Rewolucji nie będzie, będzie za to kolejny ...

Volvo S60: Szwedzka niania z temperamentem

Pierwsze wrażenie po uruchomieniu silnika Volvo S60? Jak cicho… Potem słychać jeszcze opony toczące ...