Bentley zaprezentował swojego luksusowego sedana Flying Spur. Z poprzednika została została tylko… nazwa.

Już na pierwszy rzut oka widać, że nowa limuzyna Bentleya wzorowana była na Continentalu GT. Nowy model jest oparty na platformie, na której zbudowano Porsche Panamera i Audi A8. Podwozie wykonano z aluminium i materiałów kompozytowych. Do tego elektronicznie sterowany napęd na cztery koła i skrętne obie osie. Wykorzystano 48-woltowy układ zasilania, który steruje aktywnym zawieszeniem pneumatycznym z układem stabilizacji. To zdecydowanie najładniejszy Flying Spur jaki powstał.

Sercem modelu jest przejęty z poprzednika silnik W12. Sześciolitrowe biturbo w nowym Flying Spur ma moc 635 KM i zapewnia maksymalny moment obrotowy 900 Nm, który jest rozprowadzany na obie osie za pomocą dwusprzęgłowej, ośmiobiegowej przekładni (biegi siedem i osiem są zaprojektowane jako nadbiegi). W normalnym trybie moc przekazywana jest na tylne koła, tylko w przypadku poślizgu dołączana jest przednia oś. Osiągi imponują. Pierwsza setka osiągana jest w zaledwie 3,8 sekundy a prędkość maksymalna to 333 km/h. A trzeba pamiętać, że ta limuzyna waży 2,4 tony.

Rozstaw osi powiększył się o 130 mm. Limuzyna ma 5,31 m długości, 1,98 metra szerokości i 1,48 metra wysokości. Atmosferę wnętrza podkreślają najlepsze gatunki drewna i skór. Tu ważny jest tradycjonalizm. Nowocześnie jest dopiero na desce rozdzielczej. Mamy cyfrowy zestaw wskaźników, połączony z analogowymi wyświetlaczami. Jest obrotowy ekran dotykowy o przekątnej 12,3 cala i drugi  dla pasażerów siedzących z tyłu. Flying Spur oferuje wszystko, co ma Grupa Volkswagena. Koła są dostępne w rozmiarze 21 lub 22 cali. Logo Bentleya usytuowane na masce jest po raz pierwszy chowane.

Nowego Flying Spura można zamawiać już od później wiosny. Pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone do klientów na początku 2020 roku. Ceny póki co nie zostały podane. Publiczny debiut odbędzie się podczas targów we Frankfurcie.

ZOBACZ WIĘCEJ: Test | Bentley Bentayga Black Edition: Jeden z najlepszych

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ciężki los dealera

Najwięksi dealerzy samochodów osobowych tracą rynek, choć cały czas blisko co drugie nowe aut ...

Od dzisiaj nowe przepisy w Niemczech. Łatwo stracić prawo jazdy

Od dzisiaj (28 kwietnia), w Niemczech obowiązuje nowy taryfikator mandatów. Zgodnie z jego wytycznymi za ...

Naukowcy twierdzą, że kierowcy drogich aut są najbardziej agresywni

Naukowcy i eksperci są w miarę jednomyślni: kierowcy drogich aut jeżdżą najbardziej agresywnie. Najnowsze ...

2019 r.: ruszą przetargi na budowę 435 km szybkich dróg

Blisko 20 mld zł mają kosztować szybkie drogi, na budowę których w 2019 r. ...

Tata Nano: Koniec produkcji najtańszego samochodu na świecie

To miał być duży hit. Wyszło jednak inaczej. Tata Nano - "najtańszy samochód na ...

Honda zrezygnuje od 2021 roku w Europie z silników diesla

Honda to kolejna marka, która wycofuje ze swojej oferty silniki diesla. Ostatnie modele z ...