Bentley zaprezentował swojego luksusowego sedana Flying Spur. Z poprzednika została została tylko… nazwa.

Już na pierwszy rzut oka widać, że nowa limuzyna Bentleya wzorowana była na Continentalu GT. Nowy model jest oparty na platformie, na której zbudowano Porsche Panamera i Audi A8. Podwozie wykonano z aluminium i materiałów kompozytowych. Do tego elektronicznie sterowany napęd na cztery koła i skrętne obie osie. Wykorzystano 48-woltowy układ zasilania, który steruje aktywnym zawieszeniem pneumatycznym z układem stabilizacji. To zdecydowanie najładniejszy Flying Spur jaki powstał.

Sercem modelu jest przejęty z poprzednika silnik W12. Sześciolitrowe biturbo w nowym Flying Spur ma moc 635 KM i zapewnia maksymalny moment obrotowy 900 Nm, który jest rozprowadzany na obie osie za pomocą dwusprzęgłowej, ośmiobiegowej przekładni (biegi siedem i osiem są zaprojektowane jako nadbiegi). W normalnym trybie moc przekazywana jest na tylne koła, tylko w przypadku poślizgu dołączana jest przednia oś. Osiągi imponują. Pierwsza setka osiągana jest w zaledwie 3,8 sekundy a prędkość maksymalna to 333 km/h. A trzeba pamiętać, że ta limuzyna waży 2,4 tony.

Rozstaw osi powiększył się o 130 mm. Limuzyna ma 5,31 m długości, 1,98 metra szerokości i 1,48 metra wysokości. Atmosferę wnętrza podkreślają najlepsze gatunki drewna i skór. Tu ważny jest tradycjonalizm. Nowocześnie jest dopiero na desce rozdzielczej. Mamy cyfrowy zestaw wskaźników, połączony z analogowymi wyświetlaczami. Jest obrotowy ekran dotykowy o przekątnej 12,3 cala i drugi  dla pasażerów siedzących z tyłu. Flying Spur oferuje wszystko, co ma Grupa Volkswagena. Koła są dostępne w rozmiarze 21 lub 22 cali. Logo Bentleya usytuowane na masce jest po raz pierwszy chowane.

Nowego Flying Spura można zamawiać już od później wiosny. Pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone do klientów na początku 2020 roku. Ceny póki co nie zostały podane. Publiczny debiut odbędzie się podczas targów we Frankfurcie.

ZOBACZ WIĘCEJ: Test | Bentley Bentayga Black Edition: Jeden z najlepszych

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Turyngia chce pomóc Oplowi

Władze kraju związkowego Turyngii są gotowe udzielić pomocy Oplowi, by uratować fabrykę w Eisenach ...

Ile traci na wartości używane auto elektryczne?

Nabywcy samochodów elektrycznych nie muszą martwić się o wartość rezydualną swoich pojazdów. Obecnie używane ...

Wojciech Drzewiecki, prezes firmy Samar

Wojciech Drzewiecki, prezes Samaru: Napędy alternatywne potrzebują wsparcia państwa

Ekologizacja transportu już postępuje, choć może nie tak szybko, jakbyśmy wszyscy sobie tego życzyli ...

Opóźniona budowa autostrady A1 pod Częstochową

Budowa szybkich dróg droższa o 10-12 mld zł

Od 13 maja Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zacznie prowadzić rozmowy z ośmioma ...

Unia chce wypchnąć z dróg polskie TIR-y

Europosłowie przewagą zaledwie piętnastu głosów przyjęli najbardziej restrykcyjną dla przewoźników z mniejszych krajów UE, ...

Główna siedziba FCA w Turynie

Wojna handlowa szkodzi FCA

Wyniki finansowe Fiat Chrysler Automobiles za II kwartał są gorsze niż oczekiwano. Ich prezentacja ...