Bentley zaprezentował swojego luksusowego sedana Flying Spur. Z poprzednika została została tylko… nazwa.

Już na pierwszy rzut oka widać, że nowa limuzyna Bentleya wzorowana była na Continentalu GT. Nowy model jest oparty na platformie, na której zbudowano Porsche Panamera i Audi A8. Podwozie wykonano z aluminium i materiałów kompozytowych. Do tego elektronicznie sterowany napęd na cztery koła i skrętne obie osie. Wykorzystano 48-woltowy układ zasilania, który steruje aktywnym zawieszeniem pneumatycznym z układem stabilizacji. To zdecydowanie najładniejszy Flying Spur jaki powstał.

Sercem modelu jest przejęty z poprzednika silnik W12. Sześciolitrowe biturbo w nowym Flying Spur ma moc 635 KM i zapewnia maksymalny moment obrotowy 900 Nm, który jest rozprowadzany na obie osie za pomocą dwusprzęgłowej, ośmiobiegowej przekładni (biegi siedem i osiem są zaprojektowane jako nadbiegi). W normalnym trybie moc przekazywana jest na tylne koła, tylko w przypadku poślizgu dołączana jest przednia oś. Osiągi imponują. Pierwsza setka osiągana jest w zaledwie 3,8 sekundy a prędkość maksymalna to 333 km/h. A trzeba pamiętać, że ta limuzyna waży 2,4 tony.

Rozstaw osi powiększył się o 130 mm. Limuzyna ma 5,31 m długości, 1,98 metra szerokości i 1,48 metra wysokości. Atmosferę wnętrza podkreślają najlepsze gatunki drewna i skór. Tu ważny jest tradycjonalizm. Nowocześnie jest dopiero na desce rozdzielczej. Mamy cyfrowy zestaw wskaźników, połączony z analogowymi wyświetlaczami. Jest obrotowy ekran dotykowy o przekątnej 12,3 cala i drugi  dla pasażerów siedzących z tyłu. Flying Spur oferuje wszystko, co ma Grupa Volkswagena. Koła są dostępne w rozmiarze 21 lub 22 cali. Logo Bentleya usytuowane na masce jest po raz pierwszy chowane.

Nowego Flying Spura można zamawiać już od później wiosny. Pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone do klientów na początku 2020 roku. Ceny póki co nie zostały podane. Publiczny debiut odbędzie się podczas targów we Frankfurcie.

ZOBACZ WIĘCEJ: Test | Bentley Bentayga Black Edition: Jeden z najlepszych

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Maxime Picat, wiceprezes Grupy PSA: Bardzo cenimy rynek polski

Dla Peugeota i Citroena konkurencją jest Renault, a dla Opla – Volkswagen. Nie ma ...

Machlojki z nową procedurą testową WLTP

Komisja Europejska znalazła dowody, że firmy samochodowe już manipulują przy nowej procedurze testowania emisji ...

Ubezpieczenie samochodu – co musisz wiedzieć o polisie OC/AC?

Wybór odpowiedniego ubezpieczenia samochodowego jest często problematycznym momentem. Każdemu zależy bowiem na tym, by ...

Wirus zatrzymał w Polsce sprzedaż samochodów

Epidemia koronawirusa uderza w polski rynek samochodów osobowych. W marcu ruch w salonach zaczął ...

Wciąż trwa walka o limity emisji CO2 dla samochodów w Unii

Ministrowie środowiska UE uzgodnili kompromis w sprawie emisji CO2 przez nowe samochody, produkowane od ...

Gotowy odcinek A1 pod Częstochowa czeka na otwarcie

Już za tydzień pojedziemy nową A1. Ale tylko kawałek…

W piątek 2 sierpnia ma być otwarta autostrada A1 pomiędzy Pyrzowicami a Częstochową – ...