Bentley zaprezentował swojego luksusowego sedana Flying Spur. Z poprzednika została została tylko… nazwa.

Już na pierwszy rzut oka widać, że nowa limuzyna Bentleya wzorowana była na Continentalu GT. Nowy model jest oparty na platformie, na której zbudowano Porsche Panamera i Audi A8. Podwozie wykonano z aluminium i materiałów kompozytowych. Do tego elektronicznie sterowany napęd na cztery koła i skrętne obie osie. Wykorzystano 48-woltowy układ zasilania, który steruje aktywnym zawieszeniem pneumatycznym z układem stabilizacji. To zdecydowanie najładniejszy Flying Spur jaki powstał.

Sercem modelu jest przejęty z poprzednika silnik W12. Sześciolitrowe biturbo w nowym Flying Spur ma moc 635 KM i zapewnia maksymalny moment obrotowy 900 Nm, który jest rozprowadzany na obie osie za pomocą dwusprzęgłowej, ośmiobiegowej przekładni (biegi siedem i osiem są zaprojektowane jako nadbiegi). W normalnym trybie moc przekazywana jest na tylne koła, tylko w przypadku poślizgu dołączana jest przednia oś. Osiągi imponują. Pierwsza setka osiągana jest w zaledwie 3,8 sekundy a prędkość maksymalna to 333 km/h. A trzeba pamiętać, że ta limuzyna waży 2,4 tony.

Rozstaw osi powiększył się o 130 mm. Limuzyna ma 5,31 m długości, 1,98 metra szerokości i 1,48 metra wysokości. Atmosferę wnętrza podkreślają najlepsze gatunki drewna i skór. Tu ważny jest tradycjonalizm. Nowocześnie jest dopiero na desce rozdzielczej. Mamy cyfrowy zestaw wskaźników, połączony z analogowymi wyświetlaczami. Jest obrotowy ekran dotykowy o przekątnej 12,3 cala i drugi  dla pasażerów siedzących z tyłu. Flying Spur oferuje wszystko, co ma Grupa Volkswagena. Koła są dostępne w rozmiarze 21 lub 22 cali. Logo Bentleya usytuowane na masce jest po raz pierwszy chowane.

Nowego Flying Spura można zamawiać już od później wiosny. Pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone do klientów na początku 2020 roku. Ceny póki co nie zostały podane. Publiczny debiut odbędzie się podczas targów we Frankfurcie.

ZOBACZ WIĘCEJ: Test | Bentley Bentayga Black Edition: Jeden z najlepszych

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

FCA sprzedaje Magnetti Marelli, w tym pięć zakładów w Polsce

Fiat Chrysler Automobiles pozbywa się Magneti Marelli, jednego z najbardziej zaawansowanych technologicznie producentów komponentów  ...

Salon Los Angeles 2018: Premiera nowej generacji Porsche 911

Salon samochodowy w Los Angeles 2018 można uznać za otwarty. W wieczór poprzedzający pierwszy ...

Fiat rozdziela modele do produkcji. Tychy w niepewności

W czwartek, 29 listopada po południu dowiemy się, jakie plany  ma Fiat Chrysler Automobiles ...

Badź eko. Popularne elektryki do 150 tys. zł

Kupiłeś sztuczną choinkę, prezenty włożyłeś w ekologiczne opakowania, nie używasz plastikowych sztućców, interesuje cię ...

Nissan Leaf: Technika i właściwości jezdne. Numer dwa w domu

To druga część naszego testu miesiąca z Nissanem Leaf. Tym razem bliżej przyglądamy się ...

Volvo XC40 T5 plug-in hybrid - popularność hybryd ładowanych z gniazdka nie rośnie w Europie tak szybko, jak spodziewali się producenci

Hybrydy czy elektryki? Nie, dziękuję. Polskim kierowcom trudno odejść od diesla

O połowę zwiększyła się w ubiegłym roku sprzedaż samochodów bateryjnych w krajach UE. Mimo ...