Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Ósma generacja Hyundaia Sonaty zmienia charakter: stateczny sedan przeistoczy się w czterodrzwiowe coupe.

Sonata do tej pory nie miała zbyt wiele szczęścia w Europie. Na Stary Kontynent trafiła dopiero jej trzecia generacja (po 1993 roku). W sprzedaży znalazła się również czwarta i piąta odsłona limuzyny. Sukcesu nadal nie było, więc po cichu, około 10 lat temu wycofano ten model z europejskiej oferty. Żałoby z tego powodu nikt nie ogłosił. Kariera Sonaty zupełnie inaczej przebiegała w USA. Tam z łatwością osiągała sześciocyfrowe wyniki sprzedaży i bywała nawet najlepiej sprzedającym się modelem Hyundaia. Ale w końcu i w Ameryce Sonata przestała rajcować klientów. W roku 2017 sprzedano nieco ponad 130 tys egzemplarzy, a w 2018 roku już o 20 procent mniej (105 tys).

Nowa generacja Hyundaia Sonaty.

Hyundai wyciągnął wnioski i próbuje zmienić image Sonaty. Ósma generacja będzie celowała w nieco wyższy segment. Zamiast zatracić się w szarej masie hatchbackowej klasy średniej, od teraz będzie przyciągać uwagę jako czterodrzwiowe coupe. Ten styl nazwano mało fortunnie „Zmysłowa sportowość”. Nowy charakter jest podkreślony przez zmienione wymiary auta. Wysokość zmniejszyła się o 30 mm (1446 mm), szerokość zwiększyła się o 25 mm (1889 mm), długość wzrosła o 45 mm (4899 mm).

Więcej szczegółów póki co nie znamy. Hyundai ogłosi je bliżej premiery tego modelu, który będzie miał miejsce na New York Auto Show (od 19 do 29 kwietnia). Wtedy też się dowiemy, czy nowy model trafi do europejskiego klienta.

ZOBACZ TAKŻE: Ceny | Hyundai Santa Fe: Odważnie wizualnie i cenowo

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Opel Grandland X Ultimate: mocne uderzenie luksusem

W całej Europie jest już w sprzedaży największy, najbardziej wypasiony i najdroższy z trzeciej ...

Przedsiębiorcy wciąż lubią diesle

Firmy stanowią siłę napędową polskiego rynku nowych samochodów osobowych już od dłuższego czasu. Szala ...

Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTi Exclusive: Nie taki diesel straszny

Tak wyszło, że w gamie silników Insigni najmocniejszą jednostką jest dwulitrowy diesel, dający z ...

Ford Mustang Shelby GT500: Najmocniejszy Mustang wszechczasów

Nowym, topowym modelem w stajni Mustangów jest Shelby GT500. Napędzany silnikiem V8, doładowany kompresorem, ...

Pakiet mobilności (na razie) zatrzymany

W Parlamencie Europejskim zablokowano przepisy ograniczające konkurencję w transporcie międzynarodowym. Batalia polskich przewoźników jednak ...

Przetargi na szybko. GDDKiA do końca roku wyda więcej niż przez ostatnie 10 miesięcy

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) poinformowała, że do końca tego roku ogłosi ...