To czwarta generacja Santa Fe. Pierwsza została zaprezentowana w 2001 roku. Od tego czasu sprzedano ponad 1,5 mln egzemplarzy tego modelu, z czego ponad 400 tys. w samej Europie. Najnowsza generacja jest zdecydowanie stylistycznie najbardziej odważna. Z oferty znika oferowany w poprzedniej generacji, przedłużony model Grand Santa Fe. Od teraz SUV oferowany będzie w jednej wielkości, ale z opcją wersji siedmioosobowej (5000 zł dopłaty). Karoseria i rozstaw osi urósł o siedem centymetrów – ma długość 4770 mm, a rozstaw 2765 mm. Jest też sporych rozmiarów bagażnik – 625 litrów.
Koniec z nudą – najbardziej odważna stylistycznie generacja Hyundaia Santa Fe.
W ofercie silnikowej brakuje póki co jednostek benzynowych. Są za to trzy diesle. Pierwszy ma dwa litry pojemności i 150 KM mocy, drugi taką samą pojemność, ale 185 KM. Najmocniejsza wersja to 2.2 CRDi o mocy 200 KM. Klienci mają do wyboru trzy poziomy wyposażenia: Premium, Executive lub Platinum. Najtańsza jest wersji 2.0 CRDi Premium z napędem na przednią oś, która otwiera cennik kwotą 149 900 zł.
Hyundai obiecuje wysokiej klasy materiały i dobre wykończenie wnętrza.
Wyposażenie seryjne obejmuje m.in. asystenta zapobiegania zderzeniu czołowemu z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, asystenta utrzymywania pasa ruchu, dwustrefową klimatyzację, czujniki parkowania z tyłu z kamerą cofania, aluminiowe, 18-calowe felgi i system audio z 7-calowym kolorowym ekranem dotykowym.