Aktualizacja: 10.02.2025 11:03 Publikacja: 13.11.2019 20:27
Foto: moto.rp.pl
Foto: moto.rp.pl
Fakt jest taki, że dzięki hulajnogom, wiele osób zostawia auta w domu. Badania wskazują, że obecnie co czwarty przejazd na hulajnodze zastępuje jazdę prywatnym samochodem. Gdyby dodać do tego również auta z car-sharingu i taksówki, to hulajnogi są w stanie zastąpić 40 proc. przejazdów samochodami. Hulajnogi wykorzystywane są do przejazdów na tzw. pierwszej i ostatniej mili, aby np. dostać się do metra, stacji kolejowej czy autobusu. Przejazdy z reguły są łączone z komunikacją miejską. To scenariusz, do którego wiele samorządów chce dążyć. Podam przykład Sofii, gdzie półtora miesiąca temu rozpoczęliśmy usługi. Miasto samo zabrało tam część miejsc parkingowych dla aut, by przeznaczyć je pod strefy parkowania hulajnóg.
Foto: moto.rp.pl
Taki mamy plan. Zamierzamy wejść do wszystkich większych miast w Polsce. Prowadzimy już rozmowy m.in. z Krakowem i kilkoma innymi samorządami.
Foto: moto.rp.pl
Foto: moto.rp.pl
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: moto.rp.pl
Chiński konglomerat Geely Holding jest na zaawansowanym etapie rozmów z bankami o debiucie giełdowym Volvo Cars. Ma to nastąpić za kilka tygodni.
Kilka miesięcy, a w skrajnych przypadkach nawet rok – tyle trzeba czekać na nowe auto z powodu wyhamowania produkcji w fabrykach przez brak półprzewodników. Jest jednak rozwiązanie, które pozwala zmniejszyć problem: samochód przedkontraktowy.
Średnia katalogowa cena modeli z segmentu C wzrosła od 2002 do 2020 roku o około 63 procent. W 2002 roku za VW Golfa, Forda Focusa i inne auta w tej klasie płacono średnio 18 400 euro, w zeszłym roku było to prawie 30 000 euro.
Wzrost sprzedaży w tempie trzycyfrowym, nowy dyrektor generalny, przetasowania miejsc produkcji i oczyszczenie z zarzutów dotyczących nieprawidłowości we współpracy z Daimlerem.
Związek Dealerów Samochodów poinformował o wysłaniu pisma do Ministerstwa Sprawiedliwości w sprawie niekorzystnego dla dealerów projektu nowelizacji regulacji prawnych związanych z naprawami i wymianami wadliwych towarów. Jeżeli nie zostanie on zmieniony, może być powodem wielu problemów i strat finansowych.
Udało się przyspieszyć rozbudowę infrastruktury ładowania, ale udział elektryków w sprzedaży nowych samochodów osobowych ciągle lokuje Polskę na szarym końcu UE.
Zaawansowany technologicznie podgrzewacz zapobiega osadzaniu się lodu na soczewkach reflektorów – to pierwsze tego typu rozwiązanie, które teraz zostało objęte patentem przez amerykańską firmę Rivian produkującą elektryczne SUV-y i pickupy.
Początek roku nie rozpieszcza przedsiębiorców szczególnie bogatą ofertą programów dotacyjnych. Mimo to można i warto pochylić się nad dostępnymi naborami, bo mogą one znacząco ułatwić prowadzenie biznesu i obniżyć jego koszty.
Mazda pracuje nad nowym modelem. To duży SUV z napędem elektrycznym, który podobnie jak elektryczna Mazda 6 będzie bazował na chińskim modelu pochodzącym od partnera kooperacyjnego Changan.
Nowy cennik promocyjny EV9 kończy się na kwocie 224 199 zł netto, co oznacza, że wszystkie wersje tego 6- lub 7-miejscowego ponad 5-metrowego elektrycznego SUV-a są dostępne w ramach programu rządowego „NaszEauto”. Jest haczyk - promocja dotyczy wyprodukowanych w 2023 r. EV9 w najbogatszej wersji wyposażenia GT-Line.
Brakuje ładunków do wożenia, więc przewoźnicy nie kupują taboru. Utrzymują się dwucyfrowe spadki rejestracji ciężarówek.
Zakres danych osobowych byłego klienta, jakie mogą być przetwarzane ze względu na przesłankę niezbędności, zależy od indywidualnej oceny, czy jest to konieczne dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów. Chodzi o takie dane, jak nazwisko, adres, numery czy skany dowodu i prawa jazdy.
W poniedziałek 3 lutego ruszył nabór wniosków w programie „NaszEauto”. W jego ramach osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą mogą otrzymać 40 tys. zł dopłaty do zakupy samochodu elektrycznego.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas