Volvo nie jest jedyną marką, która zawitała do centrum stolicy. Na pl. Trzech Krzyży salon wystawowy otworzyło w tym roku także Audi. – Audi City ma dwa piętra o łącznej powierzchni 520 m2. Centralnym elementem salonu są dwa specjalne pomieszczenia, tzw. Customer Private Lounge i jedna otwarta przestrzeń – Customer Lounge, w których zamontowano ekrany o przekątnej 98 cali z funkcjonalnością wirtualnej rzeczywistości (VR), na których klienci, mając do wyboru miliony możliwości, mogą skonfigurować samochód swoich marzeń – opisuje dyrektor marketingu Audi w Polsce Przemysław Schwarz.
Audi City w Warszawie / fot. Audi
Foto: moto.rp.pl
W salonie można też obejrzeć prawdziwe samochody. – Przeznaczyliśmy miejsce na wystawienie trzech, czterech pojazdów symbolizujących całą gamę naszych aut, również tych spod znaku Audi Sport i Audi e-tron – podkreśla Schwarz. Zarządzaniem Audi City zajmie się Porsche Inter Auto, spółka prowadząca dwa salony Audi w Warszawie: Porsche Połczyńska i Audi Centrum Warszawa Okęcie.
CZYTAJ TAKŻE: KIA przynosi najwięcej satysfakcji dealerom
Innym konceptem była sezonowa Stacja Mercedes, czterokrotnie otwierana na Powiślu latem 2013, 2014, 2015 i 2016 roku. – Było to miejsce spotkań, gdzie wydarzenia kulturalne przeplatały się z przestrzenią wizerunkową Mercedes-Benz. Było tam bistro, regularnie odbywały się koncerty, ale można było także przejechać się testowymi modelami, odbyć konsultacje z doradcami i ekspertami, a nawet zakupić wymarzony samochód. Stacji Mercedes przyświecał cel dotarcia do młodszej klienteli marki przy wprowadzanej do oferty nowej generacji samochodów kompaktowych (Klasa A, CLA, CLA shooting break, GLA, Klasa B). Wymieniona rodzina modelowa stanowi już 22 proc. naszej sprzedaży i cele zbudowania świadomości osiągnęliśmy. Mercedes Benz Polska nie planuje otwarcia salonu w centrum miasta – zaznacza rzecznik Mercedes-Benz Polska Tomasz Mucha.
Miastowych będzie więcej
Salony samochodowe wracają do centrów miast na całym świecie. Pierwsze Audi City powstało w roku 2012 w Londynie, a następne, w kolejnych latach uruchamiane były w Pekinie, Berlinie, Paryżu, Stambule, w Moskwie, a w 2018 roku w Warszawie. Także BMW i Mercedes otwierają salony w największych miastach.