KIA przynosi najwięcej satysfakcji dealerom

KIA, a za nią Mazda i Subaru – tak wygląda pierwsza trójka najnowszego raportu satysfakcji dealerów sporządzonego przez firmę doradczą EY oraz DCG Dealer Consulting. W grupie samochodów dostawczych do 3,5 tony zwyciężył Mercedes.

Publikacja: 12.06.2018 18:48

KIA przynosi najwięcej satysfakcji dealerom

Foto: moto.rp.pl

KIA awansowała z czwartego miejsca, jakie zajęła w badaniu przeprowadzonym w ubiegłym roku. Mazda spadła z ubiegłorocznej pozycji lidera, natomiast Subaru wspięło się na najwyższe do tej pory dla tej marki miejsce z szóstego zajmowanego w roku 2017. Dwie kolejne marki w rankingu reprezentują segment premium: czwarty Lexus spadł o dwie pozycje, natomiast piaty Mercedes utrzymał dotychczasową. W piętnastce rankingu najwyższe wzrosty odnotowały Mitsubishi i Jeep, awansujące o 12 miejsc: pierwsza z tych marek znalazła się na miejscu jedenastym, druga na czternastym. Największy spadek – o pięć pozycji na miejsce piętnaste zaliczył Volkswagen.

CZYTAJ TAKŻE: Salony Inchcape zarządzanie z Polski

– Pierwsze miejsce w Badaniu satysfakcji dealerów samochodowych to najpiękniejsze wyróżnienie, jakie może dostać importer danej marki. Kondycja i zdrowie naszej autoryzowanej sieci dealerskiej zawsze były priorytetem dla Kia Motors Polska, a zwycięstwo w tegorocznym badaniu potwierdza, że nasze starania o utrzymanie jak najlepszych relacji zarówno biznesowych jak i międzyludzkich z naszymi dealerami, są przez nich zauważane  – powiedział Krzysztof Bielski, Aftersales & Dealer Network General Manager.

""

Mercedes to dla dealerów marka numer jeden w segmencie samochodów dostawczywczych do 3,5 t / fot. Daimler

moto.rp.pl

EY oraz DCG Dealer Consulting badają satysfakcję dealerów samochodów od 2007 roku. Analizowane są trzy obszary, które wpływają na ogólną ocenę satysfakcji sieci dealerskiej ze współpracy z importerem. Pierwszy to ocena produktów oferowanych przez importera pod względem jakości, niezawodności i dostępności. Liczy się także konkurencyjność ofert na rynku z punktu widzenia klienta. Kolejny obszar to współpraca z importerem, gdzie bierze się pod uwagę atrakcyjność umowy dealerskiej, dochodowość prowadzenia stacji, konkurencyjność strategii rynkowej oraz podejście do prowadzenia biznesu. Ostatnia część badania obejmuje ocenę importera jako firmy działającej na polskim rynku. – Nasze badanie to istotne narzędzie oceny współpracy dealerów z importerami – mówi Leszek Lerch, partner w Dziale Audytu EY i Lider Grupy Doradztwa dla Branży Motoryzacyjnej. Poszczególne aspekty dealerskiej satysfakcji w były oceniane w pięciostopniowej skali.

CZYTAJ TAKŻE: Luksusowa marka japońskich aut powiększa w Polsce sieć sprzedaży

Ogólnie dealerzy nieco niżej niż rok temu oceniają możliwość wzrostu przychodów, mimo dość stabilnego wzrostu sprzedaży. Przy tym największymi optymistami są dealerzy Dacii. W ocenie wyników najlepszy rezultat odnotowała Mazda, natomiast w ocenie niezawodności produktów – Toyota i Subaru. W ocenie serwisu drugi rok z rzędu na pierwszej pozycji znalazł się Lexus. Dealerzy oceniali też narzucane przez importerów standardy sprzedaży i serwisu, gdzie zwyciężyło Subaru. Po raz drugi oceniana była także niezależność dealerów w prowadzeniu biznesu. Pierwsze miejsce także zajęło Subaru, a największy wzrost, bo aż o 21 pozycji, zanotował Jeep. Dwie trzecie dealerów zapytanych czy ponownie podjęliby współpracę ze swoim importerem, odpowiedziało twierdząco, przy czym najbardziej pożądaną marką, już po raz trzeci z rzędu, okazała się Mazda.

""

Mazda od lat utrzymuje się w czołówce badania / fot. Mazda

moto.rp.pl

– Jesteśmy dumni, że już 3 rok z rzędu Mazda jest najbardziej pożądaną marką przez dealerów. W badaniu ich satysfakcji w latach 2014 – 2017 zajmowaliśmy pierwszą pozycję, a obecnie, przy identycznej nocie jak w roku ubiegłym, zostaliśmy sklasyfikowani na zaszczytnym drugim miejscu. To potwierdzenie, że trzymamy konsekwentnie bardzo wysoki poziom w relacjach z naszymi dealerami. Motto Mazdy „Drive Together” odnosi się także do charakteru współpracy w ramach sieci, która w Polsce liczy już 32 salony – skomentował wynik badania Łukasz Paździor, Dyrektor Generalny Mazda Motor Poland. – Konsekwentnie zmierzamy w kierunku premium, a ocena dealerów potwierdza, że jesteśmy na właściwej drodze.

KIA awansowała z czwartego miejsca, jakie zajęła w badaniu przeprowadzonym w ubiegłym roku. Mazda spadła z ubiegłorocznej pozycji lidera, natomiast Subaru wspięło się na najwyższe do tej pory dla tej marki miejsce z szóstego zajmowanego w roku 2017. Dwie kolejne marki w rankingu reprezentują segment premium: czwarty Lexus spadł o dwie pozycje, natomiast piaty Mercedes utrzymał dotychczasową. W piętnastce rankingu najwyższe wzrosty odnotowały Mitsubishi i Jeep, awansujące o 12 miejsc: pierwsza z tych marek znalazła się na miejscu jedenastym, druga na czternastym. Największy spadek – o pięć pozycji na miejsce piętnaste zaliczył Volkswagen.

Pozostało 84% artykułu
Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta