Renault wycofuje się ze sprzedaży aut osobowych w Chinach

Renault S.A. wycofał się ze swojego istniejącego od 6 lat joint-venture z Dongfeng Motor Group Co i zakończył sprzedaż aut osobowych w Chinach pod swoją marką. Zamierza się skoncentrować na produkcji lekkich elektrycznych samochodów dostawczych- poinformowali Francuzi w komunikacie.

Publikacja: 14.04.2020 13:27

Renault wycofuje się ze sprzedaży aut osobowych w Chinach

Foto: moto.rp.pl

Renault zamierza teraz wszystkie swoje udziały w Dongfeng Renault Automotive Company przenieść do Dongfenga, który jednocześnie zaprzestanie wszystkich czynności związanych z produkcją, marketingiem i sprzedażą aut marki Renault. Nowa strategia Francuzów ma polegać na skoncentrowaniu się na produkcji aut dostawczych i „bardziej wyważonej” współpracy z Nissanem. —Stawiamy na czystą mobilność — mówi Francois Provost, prezes Renaulta na Chiny.

""

Renault-City-K-ZE był produkowany w Chinach.

Foto: moto.rp.pl

Jak dotąd Renault w ramach współpracy z Dongfengiem sprzedał w Chinach 300 tysięcy aut osobowych i ich serwis posprzedażowy będzie odbywał się w dilerskich punktach francuskiej marki. Przy tym Renault zapewnia, że nie zabraknie do nich części oraz planuje również dostarczanie komponentów i silników Dongfengowi. Nie zamierza także wycofywać licencji na produkcję silników diesla przekazanej Chińczykom w ramach wcześniejszych umów. Dostawczaki Renault produkuje w Chinach w ramach joint- venture Renault Brillance Jinbei Automotive i zamierza kontynuować tę działalność. Produkcja aut z napędem elektrycznym ma być rozwijana wspólnie z eGT New Energy Automotive i Jiangxi Group Electric Vehicle.

CZYTAJ TAKŻE: Renault K-ZE: Tani elektryczny crossover trafi do Europy

""

Chińska wersja Renault Kadjar.

Foto: moto.rp.pl

Francuzi wycofują się z produkcji aut osobowych w Chinach w ramach szeroko zakrojonego programu oszczędnościowego. Przyczyną jest oczywiście pandemia Covid-19 i gwałtowny spadek sprzedaży samochodów na całym świecie. W ramach cięć kosztów doszło między innymi do obniżenia zarobków szefów firmy – prezesa Jean-Dominique Senarda oraz odpowiadającej za finanse firmy Clotilde Delbos. Koncern , który zapowiedział już wstrzymanie wypłaty dywidendy za 2019 rok, negocjuje również z bankami dostęp do linii kredytowej w wysokości 4-5 mld euro. Według ocen rynkowych nie będzie miał z tym problemu, ponieważ posiada wystarczający zapas gotówki.

CZYTAJ TAKŻE: Renault Megane GT line 1.3 Tce: Hot hatch czasów współczesnych

""

Renault Captur również był oferowany w Chinach.

Foto: moto.rp.pl

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego