Trzy lata temu Mercedes zdetronizował BMW w rankingu największych producentów aut w sektorze premium. Co pan zamierza zrobić, aby Mercedes pozostał na tym miejscu ?
Udało się dzięki ofensywie modelowej. I zamierzamy ją kontynuować. Ważne jest to,że mamy bogatą ofertę w świecie nowej niskoemisyjnej motoryzacji. Będziemy również przekonywać, że Mercedes nie jest marką trudno dostępną. Nad tym mocno pracują nasz działy marketingu i sprzedaży.
Ola Källenius, prezes Daimler AG
Czy dla pana transformacja na rynku motoryzacyjnym, jakiej świadkami jesteśmy dzisiaj , to szansa, czy zagrożenie ?
Szansa , wyzwanie i potężne inwestycje. Przy tym tempo, z jakim następuje transformacja o jakiej pani mówi jest coraz szybsze. Jeśli spojrzymy, na cele, jakie zostały wyznaczone Europie na rok 2030, wiadomo, że musimy mieć więcej aut z napędem elektrycznych, bądź przynajmniej hybrydowym. W przypadku aut z napędem elektrycznym wyzwaniem będzie wydłużenie ich zasięgu na jednym ładowaniu . I w to głównie teraz inwestujemy potężne pieniądze.Nie ukrywam, że liczę w przyszłości na efekt skali, która przyniesie nam zyski.
Z drugiej strony dokładnie oglądamy każde euro i dolara we wszystkich segmentach naszej działalności, aby zrównoważyć wydatki, bo zamierzamy utrzymać dobre wyniki finansowe. Więc podsumowując : transformacja, jaka przechodzi rynek, a my z nim, jest naprawdę fundamentalna i jej efekty będą odczuwane przez wiele lat.