W przyszłości elektryczne modele Mercedesa będą modyfikowane tak, żeby stały się prawdziwymi AMG – mówi Tobias Moers, CEO Mercedes-AMG GmbH.

Przyszłość – mamy dwa ważne tematy, z którymi musi zmierzyć się AMG – nowe normy dźwięku i limity emisji CO2. Jak bardzo was te nowe regulacje zmienią?

Przyszłość mamy podzieloną na dwa etapy: 2025 i 2030. W pierwszej fazie, która już jest ustalona od bardzo dawna pojawią się modele hybrydowe. Takie, którymi można też pojechać wyłącznie elektrycznie, na dystansie minimum 20 km. Mocy w przyszłości nie zabraknie. W czterodrzwiowym, hybrydowym GT będzie to powyżej 800 KM. Produkujemy samochody na cały świat i musimy je zrobić tak, żeby rozwiązania, które potrzebujemy w Europie były zaakceptowane również w USA czy Chinach. Drugi krok to elektryczne modele, które w swoim portfolio będzie miał w przyszłości Mercedes. Będą modyfikowane tak, żeby stały się prawdziwymi AMG. Jestem pewien, że będziemy w tych działaniach bardzo kreatywni.

Czyli może pan sobie wyobrazić w przyszłości jeżdżenie elektrycznym AMG?

Pierwszy samochód, który stworzyłem był elektryczny. To był podyplomowy projekt napędzany ołowianą baterią. Auto miało około 50 km zasięgu. Co do pytania to jeździłem już elektrycznym AMG – SLS Electric Drive. Stworzyliśmy ten samochód w małym zespole i sprzedali około 100 klientom. Takie połączenie, elektryczności z marką AMG funkcjonuje bardzo dobrze. Osiągi są dobre i jazda sprawia dużo frajdy. SLS był nieco za wcześnie, ale teraz klientów na takie rozwiązanie będzie coraz więcej.

Czy sport samochodowy w przyszłości…

…(śmiech) nie musi pan kończyć pytania. Odpowiedź brzmi tak. Sport samochodowy będzie ważny w przyszłości. Jesteśmy firmą sportową. Dużo zrobiliśmy w tym kierunku żeby być tak postrzeganym. Wraz z wprowadzeniem modelu GT ustawiliśmy markę właściwie od nowa. Jesteśmy z modelami GT3 i GT4 aktywni w sporcie samochodowym ze znakomitymi wynikami. Sprzedajemy te auta klientom i zespołom wyścigowym i dostajemy od nich znakomite recenzje. To wszystko jest potrzebne żeby być wiarygodnym jako sportowa marka. Znakomicie sprawdziło się to w Chinach. Tam rynek motosportu tworzy się i idzie bardzo w górę.

Czy Chiny są aktualnie waszym najważniejszym rynkiem?

Nie, ale przyznać trzeba, że ten rynek rośnie i z naszej perspektywy ma ogromny potencjał. Sprzedajemy tam aktualnie bardzo dużo wyczynowych GT3, który kupowane są przez prywatne osoby. Tworzy się tam dużo ekskluzywnych klubów i prywatnych torów wyścigowych.

Jak sobie poradzicie z normami hałasu? Dzisiaj można AMG już z daleka rozpoznać po dźwięku. To jest też coś co dla klientów jest ważnym elementem przy decyzji zakupu.

Niestety tak głośnych jak do tej pory modeli nie zdołamy utrzymać. Pracujemy już od jakiegoś czasu nad rozwiązaniem tego tematu. Pomaga nam w tym grupa Linkin Park, z którą bardzo blisko współpracujemy. Staramy się zdefiniować na nowo tzw. AMG sound. Możemy oczywiści skopiować dźwięk silnika V8, tylko nie o to w tym chodzi. To jest bardzo interesujący temat, z którym na pewno sobie poradzimy tak, żeby wszystkie strony były zadowolone.

Co jest obecnie waszym „oczkiem w głowie”? Czymś nad czym teraz pracujecie.

Nie ma jednego punktu. Wszystko jest równie ważne: hybrydy, elektryki, dźwięk, ale również dynamika prowadzenia czy testy na Nurburgringu.

Ile nowych modeli będzie produkowane pod marką AMG?

Pracujemy obecnie nad następcą modelu SL, który dołączy do rodziny modeli AMG. I mogę zapewnić, że będzie to wspaniały samochód.

CZYTAJ TAKŻE: AMG Brand Center Gdańsk: Jesteśmy pierwsi

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ministerstwa nie chcą pojazdów elektrycznych

Wbrew planom ministra energii kancelaria premier Beaty Szydło, cztery resorty, Krajowa Administracja Skarbowa, BOR ...

Elektryczna ofensywa Grupy PSA

Już od przyszłego roku Peugeot Expert, Citroën Jumpy, Opel Vivaro i Vauxhall Vivaro będą ...

Dwa zupełnie nowe motocykle Harley Davidson

Nowe motocykle Harley-Davidson wagi średniej. Amerykanie pokazali pierwszy motocykl typu Adventure Touring i model ...

Fiskus rozkręca ruch w salonach

Jeszcze niewiele ponad miesiąc obowiązywać będą stare zasady rozliczania leasingu, najmu i dzierżawy aut ...

Europa ma stać się zieloną wyspą

Pod koniec 2019 roku Komisja Europejska przedstawiła nowy projekt, którego celem jest m.in. realizacja ...

Spór o zasady pracy kierowców ciężarówek

Nad ranem 26 listopada zakończyła się trzecia runda negocjacji w sprawie socjalnej części Pakietu ...