Chiński bestseler wjeżdża do Europy. W Państwie Środka kosztuje ok. 21 tys. zł

Niemiecki prywatny importer Ari Motors z Saksonii wprowadzi na rynek zachodnich sąsiadów elektrycznego malucha Wuling Mini EV. Ten niepozorny maluch, który jest owocem wspólnego przedsięwzięcia GM i SAIC to absolutny bestseller w Chinach.

Publikacja: 17.12.2024 09:28

W Chinach Wuling Mini EV kosztuje ok. 21 tys. złotych, a na niemieckim rynku 81 tys. zł

W Chinach Wuling Mini EV kosztuje ok. 21 tys. złotych, a na niemieckim rynku 81 tys. zł

Foto: mat. prasowe

Wuling Mini EV jest na chińskim rynku od 2019 roku od lat niezmiennie znajduje się w gronie absolutnych bestsellerów. Ma zaledwie 3,07 m długości i 1,49 m szerokości. Oferuje jednak cztery miejsca, ale w przypadku pełnego składu trzeba obejść się bez bagażnika. Za to po złożeniu tylnych siedzeń wnętrze oferuje do 1180 litrów przestrzeni ładunkowej. Niemiecki importer nie poradził sobie z zarejestrowaniem tego modeli jako samochód osobowy, dlatego otrzymał homologację jako model L7e, a to oznacza, że auto nie może mieć więcej niż 15 kW. Zgodnie z tym silnik elektryczny o momencie obrotowym 92 Nm na przedniej osi ma zmniejszoną moc z pierwotnych 30 do 15 kW. To wystarczy żeby rozpędzić 700-kilogramowego Wulinga do 90 km/h. Auto energię czerpie z akumulatora o pojemności 17,3 kWh. Zasięg ma wynieść ok.215 km. Akumulator ładuje się za pomocą ładowarki sieciowej około 4 godzin, a przy użyciu szybkiej ładowarki od 30 do 80 procent w 35 minut. Wymagany jest jednak specjalny adapter CCS, który kosztuje dodatkowo ok. 2360 euro.

Wuling Mini EV

Wuling Mini EV

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Rewolucja w hybrydach plug-in. "Super akumulator" z zasięgiem 400 km

Podstawowe wyposażenie Ari Bruni obejmuje m.in. poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu, elektrycznie sterowane szyby, ABS, centralny zamek sterowany pilotem oraz kamerę cofania. Opcjonalnie dostępny jest hak do przyczepy, ale można do niego podczepić maksymalnie 300 kg. Klimatyzacja, wspomaganie kierownicy, światła przeciwmgielne lub przesuwany szklany dach dostępny jest za dodatkową opłatą.

Wuling Mini EV

Wuling Mini EV

Foto: mat. prasowe

W Chinach kosztuje ok. 21 tys. złotych, a na niemieckim rynku 81 tys. zł

Wuling Mini EV oferowany jest w trzech wariantach wyposażenia. Podstawowy model nosi nazwę Pure i kosztuje od 19 028 euro (ok. 81 tys. zł). Wersja cargo, która ma drewnianą podłogę z uchwytami do mocowania i przegrodami zamiast tylnych siedzeń, jest dostępna od 20 218 euro (ok. 86 tys. zł). Ceny topowego modelu Comfort zaczynają się od 21 408 euro (ok.91 tys. zł). Niemiecki importer oferuje czteroletnią gwarancję lub 60 000 km na auto i akumulator. W Chinach Wuling Mini EV jest dostępny w cenach zaczynających się od około 5000 euro (ok. 21 tys. zł). Ari Motors z Saksonii zajmuje się importem i dystrybucją różnorodnych modeli elektrycznych – od motorowerów towarowych po elektryczne samochody dostawcze i małe samochody elektryczne.

Wuling Mini EV

Wuling Mini EV

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Akumulator jakiego jeszcze nie było. Samsung zapowiada seryjną produkcję

Wuling Mini EV jest na chińskim rynku od 2019 roku od lat niezmiennie znajduje się w gronie absolutnych bestsellerów. Ma zaledwie 3,07 m długości i 1,49 m szerokości. Oferuje jednak cztery miejsca, ale w przypadku pełnego składu trzeba obejść się bez bagażnika. Za to po złożeniu tylnych siedzeń wnętrze oferuje do 1180 litrów przestrzeni ładunkowej. Niemiecki importer nie poradził sobie z zarejestrowaniem tego modeli jako samochód osobowy, dlatego otrzymał homologację jako model L7e, a to oznacza, że auto nie może mieć więcej niż 15 kW. Zgodnie z tym silnik elektryczny o momencie obrotowym 92 Nm na przedniej osi ma zmniejszoną moc z pierwotnych 30 do 15 kW. To wystarczy żeby rozpędzić 700-kilogramowego Wulinga do 90 km/h. Auto energię czerpie z akumulatora o pojemności 17,3 kWh. Zasięg ma wynieść ok.215 km. Akumulator ładuje się za pomocą ładowarki sieciowej około 4 godzin, a przy użyciu szybkiej ładowarki od 30 do 80 procent w 35 minut. Wymagany jest jednak specjalny adapter CCS, który kosztuje dodatkowo ok. 2360 euro.

Na prąd
Ceny akumulatorów na rekordowo niskim poziomie. Czy elektryki będą tańsze?
Na prąd
Musk stawia wyzwanie Chinom. Tania Tesla pojawi się w 2025 r.
Na prąd
Program dopłat "Mój elektryk 2.0" może zaszkodzić rynkowi e-mobility
Na prąd
Samochody elektryczne w raporcie TÜV. Tesla na ostatnim miejscu
Na prąd
To może być przełom dla producentów aut. Gigant branży buduje własną platformę
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10