Rewolucja w hybrydach plug-in. "Super akumulator" z zasięgiem 400 km

Chińska firma CATL wprowadzi na rynek chiński nowy "super akumulator" do samochodów hybrydowych. Bateria ma mieć elektryczny zasięg 400 km i szybkie ładowanie. Taka bateria ustawi na nowo hybrydy plug-in, które mogą mieć zasięg jak auta elektryczne posiadając do tego silnik spalinowy, który możemy wykorzystać na długich trasach.

Publikacja: 10.11.2024 09:40

Nowa super bateria do hybryd plug-in chińskiej marki CATL

Nowa super bateria do hybryd plug-in chińskiej marki CATL

Foto: mat. prasowe

Lider na rynku akumulatorów do samochodów elektrycznych nazywa się CATL. To chińska firma, która już od wielu lat wyprzedza konkurencję i prezentuje co jakiś czas nowe akumulatory i rozwiązania. Tym razem przyszła kolej na specjalny akumulator do samochodów hybrydowych plug-in. „Freevoy Super Hybrid Battery” ma posiadać technologię z nową formułę elektrolitu. Ma mieć o 10 proc. większą gęstość energii, znacznie poprawioną moc i krótszy czas ładowania.

Czytaj więcej

Opłaty celne nie zatrzymają ekspansji chińskich marek samochodowych do Europy

CATL nie podał podczas prezentacji konkretnych danych na temat pojemności, rozmiaru i masy nowego akumulatora. Ogłoszono jednak dane dotyczące zastosowania baterii w modelach hybrydowych typu plug-in. I tak zasięg „Freevoy Super Hybrid Battery” powinien wynosić 400 km. Prawdopodobnie te dane opierają się na chińskim trybie testowym CLTC, który odzwierciedla przede wszystkim ruch miejski, ale nawet gdyby tak było, to i tak stanowi ogromny skok w porównaniu z obecnymi na rynku modelami PHEV gdzie maksymalnie można liczyć na nieco ponad 100 km elektrycznego zasięgu.

Prezentacja nowej super baterii do hybryd plug-in chińskiej marki CATL

Prezentacja nowej super baterii do hybryd plug-in chińskiej marki CATL

Foto: mat. prasowe

Chińska firma już w przyszłym roku wprowadzi nowy akumulator na rynek

CATL obiecuje również wyjątkowo krótkie czasy ładowania. Nowy akumulator powinien być w stanie naładować zasięg 280 kilometrów w ciągu dziesięciu minut. Kolejnym plusem ma być odporność nowego akumulatora na niskie temperatury. Jak zapewnia chińska firma, bateria wytrzymuje temperatury do -40 stopni, a podczas ładowania temperatury do -30 stopni. CATL ogłosił, że w przyszłym roku zamierza zbudować 'super baterię" dla 30 modeli hybryd plug-in takich marek jak Geely, Chery, GAC i Voyah.

Czytaj więcej

Chińczycy prezentują nowy silnik. Rewolucja dla elektryków

Lider na rynku akumulatorów do samochodów elektrycznych nazywa się CATL. To chińska firma, która już od wielu lat wyprzedza konkurencję i prezentuje co jakiś czas nowe akumulatory i rozwiązania. Tym razem przyszła kolej na specjalny akumulator do samochodów hybrydowych plug-in. „Freevoy Super Hybrid Battery” ma posiadać technologię z nową formułę elektrolitu. Ma mieć o 10 proc. większą gęstość energii, znacznie poprawioną moc i krótszy czas ładowania.

CATL nie podał podczas prezentacji konkretnych danych na temat pojemności, rozmiaru i masy nowego akumulatora. Ogłoszono jednak dane dotyczące zastosowania baterii w modelach hybrydowych typu plug-in. I tak zasięg „Freevoy Super Hybrid Battery” powinien wynosić 400 km. Prawdopodobnie te dane opierają się na chińskim trybie testowym CLTC, który odzwierciedla przede wszystkim ruch miejski, ale nawet gdyby tak było, to i tak stanowi ogromny skok w porównaniu z obecnymi na rynku modelami PHEV gdzie maksymalnie można liczyć na nieco ponad 100 km elektrycznego zasięgu.

Na prąd
Program dopłat "Mój elektryk 2.0" może zaszkodzić rynkowi e-mobility
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Na prąd
Samochody elektryczne w raporcie TÜV. Tesla na ostatnim miejscu
Na prąd
To może być przełom dla producentów aut. Gigant branży buduje własną platformę
Na prąd
Elektryki biorą udział najczęściej w jednym rodzaju wypadków drogowych
Materiał Promocyjny
Świąteczne prezenty, które doceniają pracowników – i które pracownicy docenią
Na prąd
Analiza 7 tys. elektryków: akumulatory są mniej zawodne niż silniki spalinowe