Badanie przeprowadzone przez S&P Global Mobility dowodzi, że poza grupą właścicieli Tesli, ponad połowa obecnych użytkowników samochodów elektrycznych porzuci ideę jazdy samochodem elektrycznym. Pokazuje to wskaźnik lojalności dla pojazdów elektrycznych w gospodarstwach domowych, który utrzymywał się na poziomie 52,1 proc. Badanie wykazało, że aż 63,2 proc. posiadaczy elektrycznych Nissanów pozostanie przy tym typie napędu. Dla Chevroleta ten wskaźnik wynosi 60,5 proc. W przypadku konkretnych modeli, 37,3 proc. właścicieli Forda Mustanga Mach-E pozostaje przy modelu elektrycznym.
Czytaj więcej
Volkswagen ID.X Performance Concept zachwyca mocą i… ogromnym spojlerem. Czy trafi do produkcji seryjnej? Szanse nie są niestety zbyt wielkie.
Znacznie wierniejsi pojazdom elektrycznym są klienci luksusowych marek. W tym wypadku wskaźnik lojalności przekracza 60 proc. proc. i systematycznie w ostatnich trzech latach rośnie. Obecnie 56,6 proc. nabywców samochodów elektrycznych Mercedesa pozostanie przy aucie z wtyczką, a w 2020 roku było to 24,3 proc. Wskaźniki lojalności wobec pojazdów elektrycznych również wzrosły w Jaguarze z 25 proc. do 56,5 proc., w Audi z 25,5 do 50,1 proc., a w wiodącej na rynku Tesli z 51,8proc. do aż 76,7 proc.. Lojalność właścicieli modeli elektrycznych BMW utrzymuje się na tym samym poziomie.
Czytaj więcej
To SUV, ale mimo że ma napęd na cztery koła, nie pojedziesz nim nigdy w teren. Za to wygrasz każdy sprint spod świateł, zabierzesz sześć osób i pograsz w grę podczas ładowania baterii.