Volkswagen ID.X Performance Concept udowadnia, że tuning nie umiera

Volkswagen ID.X Performance Concept zachwyca mocą i… ogromnym spojlerem. Czy trafi do produkcji seryjnej? Szanse nie są niestety zbyt wielkie.

Publikacja: 21.09.2023 06:18

Volkswagen ID.X Performance Concept

Volkswagen ID.X Performance Concept

Foto: mat. prasowe

Czy samochody elektryczne mogą być emocjonujące? Osoby, które miały okazje przejechać się najmocniejszymi modelami Tesli czy Porsche Taycan z pewnością to potwierdzą. Ale jeśli chodzi o wygląd, wielu autom na prąd można zarzucić… nudę. Linie podporządkowane raczej aerodynamice niż wyglądowi, opływowe felgi, brak wystających elementów - fani wyrazistych sylwetek mogą być rozczarowani. Volkswagen postanowił zrobić przyjemność opisanym wyżej malkontentom. Na spotkaniu o nazwie ID. Treffen, które można określić mianem „Worthersee dla właścicieli aut elektrycznych” (tyle że legendarny alpejski zlot Volkswagenów GTI już nie będzie się odbywał) pokazał prototyp o nazwie ID.X Performance Concept.

Volkswagen ID.X Performance Concept

Volkswagen ID.X Performance Concept

Foto: mat. prasowe

Co to za model? Mówimy tu o ID.7 (to auto segmentu D nazywane „elektrycznym następcą Passata”), tyle że doprawionym na ostro. Wyróżnia się karbonowym pakietem aerodynamicznym, którego najbardziej rzucającym się w oczy elementem - bijącym na głowę pod względem widowiskowości poszerzenia błotników czy tylny dyfuzor - jest wielki spojler na tylnej klapie. Kojarzy się trochę z tuningiem z lat 2000. Czasy „Need for Speeda” i „Szybkich i Wściekłych” wracają.

Czytaj więcej

Pavel Šolc, prezes zarządu VW Group Polska: Elektromobilność nabiera dużego rozpędu
Volkswagen ID.X Performance Concept

Volkswagen ID.X Performance Concept

Foto: mat. prasowe

Obniżone zawieszenie i moc 558 KM

ID.X Performance zwraca uwagę także 20-calowymi felgami, zawieszeniem obniżonym o 60 mm, przyciemnionymi kloszami lamp i efektownym, szarym lakierem. Wewnątrz widać karbonowe fotele i czerwone akcenty, Czy w tym przypadku skończyło się tylko na modyfikacjach wizualnych? Na szczęście nie. Elektryczny Volkswagen ma dwa silniki, które łącznie rozwijają 558 KM. Jakie osiągi gwarantuje taka moc? Z pewnością wyśmienite, ale dokładnych danych nie podano. Nie znamy przyspieszenia do setki, prędkości maksymalnej ani zasięgu. Podano tylko maksymalną moc ładowania. Wynosi 200 kW.

Volkswagen ID.X Performance Concept

Volkswagen ID.X Performance Concept

Foto: mat. prasowe

Czy ID.X Performance Concept przerodzi się w auto produkcyjne? Nic o tym nie wiadomo. Póki co należy traktować ten prototyp jako ciekawostkę i zapowiedź mocnej (ale nie aż tak) wersji ID.7 GTX. Z drugiej strony, Volkswagen nie oferuje konkurencji dla mocnych Tesli. Może powinno się to zmienić? Odwiedzający ID. Treffen z pewnością mają na ten temat swoje zdanie.

Volkswagen ID.X Performance Concept

Volkswagen ID.X Performance Concept

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Po 20 latach produkcji Volkswagen zamknie swoją najbardziej prestiżową fabrykę

Czy samochody elektryczne mogą być emocjonujące? Osoby, które miały okazje przejechać się najmocniejszymi modelami Tesli czy Porsche Taycan z pewnością to potwierdzą. Ale jeśli chodzi o wygląd, wielu autom na prąd można zarzucić… nudę. Linie podporządkowane raczej aerodynamice niż wyglądowi, opływowe felgi, brak wystających elementów - fani wyrazistych sylwetek mogą być rozczarowani. Volkswagen postanowił zrobić przyjemność opisanym wyżej malkontentom. Na spotkaniu o nazwie ID. Treffen, które można określić mianem „Worthersee dla właścicieli aut elektrycznych” (tyle że legendarny alpejski zlot Volkswagenów GTI już nie będzie się odbywał) pokazał prototyp o nazwie ID.X Performance Concept.

Samochód Jutra
Nadchodzi nowa Mazda MX-5. To najchętniej kupowany roadster na świecie
Samochód Jutra
Powrót legendarnej brytyjskiej marki samochodowej. Nowy model już za dwa lata
Samochód Jutra
Kolejna marka samochodowa chce być premium. Nowy model już w 2027 r.
Samochód Jutra
Citroen walczy o klientów. Tak wygląda następca popularnego SUV-a
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Samochód Jutra
Nowe plany Volvo. Pojawią się dwa nowe sedany. Jeden z nich już w przyszłym roku