Innovation AG to firma inżynierska, start-up, który do tej pory zajmował się m.in. przebudowaniem aut spalinowych na napęd elektryczny i konstruowaniem własnych elektryków. Firma nieco inaczej podchodzi do tematu budowy własnego elektryka niż np. spółka ElectroMobility Poland. Powstała platforma na bazie której teraz budowany jest dostawczy samochód - e-van. - Gdybyśmy nie mieli tej platformy, nie mielibyśmy szans na zrobienie samochodu. Nikt nie jest w stanie w ciągu roku zaprojektować całego samochodu - mówi Albert Gryszczuk, szef Innovation AG i twórca pierwszego polskiego w pełni elektrycznego pojazdu z napędem 4x4.
Czytaj więcej
W ciągu czterech lat zwiększy się liczba pojazdów elektrycznych nawet o 160 modeli. O udziały w tym sektorze walczy ponad 50 producentów. Według szacunków do 2030 r. udział EV w całkowitej sprzedaży nowych samochodów w Europie wyniesie 24 proc.
Zespół jest niewielki, nikt nie buduje tu fabryki i zatrudnia sztabu ludzi, tylko powstaje projekt, który firma w przyszłości może sprzedać na zasadzie licencji w świat. Albert Gryszczuk nie kryje, że są prowadzone rozmowy z wieloma inwestorami, które są zainteresowane licencją na podwozie, bo te w tym projekcie jest najbardziej istotne. Nad platformą, która nosi nazwę Eagle i pomieści baterie o pojemności od 60 do 110 kWh pracę trwały kilka lat. Na nią można zbudować praktycznie każdy rodzaj zabudowy, od aut dostawczych po małe, ośmioosobowe autobusy. Kto wie czy w okolicach Zgorzelca nie powstanie fabryka produkująca pierwsze w pełni stworzone w Polsce auto elektryczne.
Czytaj więcej
Luksusowy minivan Lexus LM drugiej generacji debiutuje na targach Szanghaju. Ma nie tylko najpokaźniejszą atrapę chłodnicy oferowaną w samochodach osobowych, ale również 48-calowy ekran multimediów we wnętrzu.