InPost wdraża do floty elektryczne Sprintery

10 egzemplarzy eSprinterów trafiło do floty InPostu. W ten sposób Mercedes-Benz przyczynia się do realizacji celów firmy w zakresie rozwoju „zielonych” dostaw na rok 2021.

Publikacja: 29.12.2021 13:39

InPost wdraża do floty elektryczne Sprintery

Foto: mat. prasowe

Najbardziej przyjazną środowisku formą dostarczania przesyłek jest dostawa do paczkomatów – według szacunków InPost można dzięki niej zmniejszyć emisję CO2 aż o 75 proc. w porównaniu z klasyczną usługą kurierską. Według raportu Kantar Polska z kwietnia 2021 r., dostawę do paczkomatu zamiast przez kuriera wybierało 89 proc. kupujących. Aby jeszcze bardziej zredukować emisję gazów cieplarnianych firma od dwóch lat buduje także elektryczną flotę aut. Z badania E‑commerce, przeprowadzonego w Europie w roku 2020 przez firmę Nepa dla Postnord, wynika, że 32 proc. Polaków kupujących online jest w stanie zapłacić więcej za przesyłkę, jeśli dostawa będzie realizowana z wykorzystaniem zrównoważonego modelu transportu.

mat. prasowe

Czytaj więcej

Eleketryczna strategia Toyoty. 30 modeli do 2030 roku

Z punktu widzenia usług kurierskich, tzw. ostatniej mili, elektryczna wersja Sprintera ma oferować wiele dodatkowych zalet – takich jak np. możliwość jazdy po buspasach i bezpłatnego parkowania, co oszczędza czas i skraca dostawę. Dodatkowo samochód nie tylko jest lokalnie zeroemisyjny, ale też emituje mniej pyłu z klocków hamulcowych dzięki hamowaniu silnikiem z wykorzystaniem rekuperacji, co też zmniejsza zanieczyszczenia powietrza. Niższe mają też być koszty użytkowania – nie trzeba wymieniać płynów eksploatacyjnych w silniku i w skrzyni biegów, tankować AdBlue, nie jest także konieczna wymiana zużywających się komponentów, takich jak rozrusznik, turbina czy sprzęgło. Zimą istotna jest także możliwość wstępnego podgrzania kabiny przed wyruszeniem w trasę, co z jednej strony oszczędza zasięg, a z drugiej podnosi komfort pracy.

Czytaj więcej

DHL Express przesiada się na elektryczne Volkswageny

Kierowcy eSprinterów InPost jeżdżą egzemplarzami wyposażonymi m.in. w kamerę cofania w lusterku wstecznym, tylne drzwi skrzydłowe otwierane do 270 st. oraz opony wielosezonowe i klimatyzację wstępną. Pojazd posiada też możliwość bezprzewodowego ładowania smartfonu oraz dwie dodatkowe półki na dokumenty (nad głową kierowcy oraz w nogach pasażera). Wnętrze przestrzeni ładunkowej – podłoga oraz ściany – zostało wyłożone odporną na uszkodzenia sklejką oraz doświetlone listwami LED. Samochód napędza silnik elektryczny o mocy 116 KM. Zasięg w cyklu mieszanym, w zależności od wybranej wersji baterii, może wynosić od 118 km do 156 km wg WLTP, co ma pokrywać średnie dzienne zapotrzebowanie pracy pojazdu. Ładowanie pojazdu od 10-80 proc. ma trwać mniej niż 30 min. za pomocą szybkiej ładowarki DC o mocy 80 kW.

Najbardziej przyjazną środowisku formą dostarczania przesyłek jest dostawa do paczkomatów – według szacunków InPost można dzięki niej zmniejszyć emisję CO2 aż o 75 proc. w porównaniu z klasyczną usługą kurierską. Według raportu Kantar Polska z kwietnia 2021 r., dostawę do paczkomatu zamiast przez kuriera wybierało 89 proc. kupujących. Aby jeszcze bardziej zredukować emisję gazów cieplarnianych firma od dwóch lat buduje także elektryczną flotę aut. Z badania E‑commerce, przeprowadzonego w Europie w roku 2020 przez firmę Nepa dla Postnord, wynika, że 32 proc. Polaków kupujących online jest w stanie zapłacić więcej za przesyłkę, jeśli dostawa będzie realizowana z wykorzystaniem zrównoważonego modelu transportu.

Na prąd
Volvo doczeka się vana. Skonstruuje go wspólnie z Renault
Na prąd
AFIR - to może być jedno z większych motoryzacyjnych wyzwań dla Polski
Na prąd
Chiny dotują 99 proc. swoich spółek giełdowych. Marki motoryzacyjne na czele
Na prąd
Xiaomi SU7 stał się hitem, ale na każdym egzemplarzu firma traci ok. 40 tys. zł
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Na prąd
Taniej Tesli nie będzie. Elon Musk chce skupić się na Robotaxi