InPost wdraża do floty elektryczne Sprintery

10 egzemplarzy eSprinterów trafiło do floty InPostu. W ten sposób Mercedes-Benz przyczynia się do realizacji celów firmy w zakresie rozwoju „zielonych” dostaw na rok 2021.

Publikacja: 29.12.2021 13:39

InPost wdraża do floty elektryczne Sprintery

Foto: mat. prasowe

Najbardziej przyjazną środowisku formą dostarczania przesyłek jest dostawa do paczkomatów – według szacunków InPost można dzięki niej zmniejszyć emisję CO2 aż o 75 proc. w porównaniu z klasyczną usługą kurierską. Według raportu Kantar Polska z kwietnia 2021 r., dostawę do paczkomatu zamiast przez kuriera wybierało 89 proc. kupujących. Aby jeszcze bardziej zredukować emisję gazów cieplarnianych firma od dwóch lat buduje także elektryczną flotę aut. Z badania E‑commerce, przeprowadzonego w Europie w roku 2020 przez firmę Nepa dla Postnord, wynika, że 32 proc. Polaków kupujących online jest w stanie zapłacić więcej za przesyłkę, jeśli dostawa będzie realizowana z wykorzystaniem zrównoważonego modelu transportu.

mat. prasowe

Czytaj więcej

Eleketryczna strategia Toyoty. 30 modeli do 2030 roku

Z punktu widzenia usług kurierskich, tzw. ostatniej mili, elektryczna wersja Sprintera ma oferować wiele dodatkowych zalet – takich jak np. możliwość jazdy po buspasach i bezpłatnego parkowania, co oszczędza czas i skraca dostawę. Dodatkowo samochód nie tylko jest lokalnie zeroemisyjny, ale też emituje mniej pyłu z klocków hamulcowych dzięki hamowaniu silnikiem z wykorzystaniem rekuperacji, co też zmniejsza zanieczyszczenia powietrza. Niższe mają też być koszty użytkowania – nie trzeba wymieniać płynów eksploatacyjnych w silniku i w skrzyni biegów, tankować AdBlue, nie jest także konieczna wymiana zużywających się komponentów, takich jak rozrusznik, turbina czy sprzęgło. Zimą istotna jest także możliwość wstępnego podgrzania kabiny przed wyruszeniem w trasę, co z jednej strony oszczędza zasięg, a z drugiej podnosi komfort pracy.

Czytaj więcej

DHL Express przesiada się na elektryczne Volkswageny

Kierowcy eSprinterów InPost jeżdżą egzemplarzami wyposażonymi m.in. w kamerę cofania w lusterku wstecznym, tylne drzwi skrzydłowe otwierane do 270 st. oraz opony wielosezonowe i klimatyzację wstępną. Pojazd posiada też możliwość bezprzewodowego ładowania smartfonu oraz dwie dodatkowe półki na dokumenty (nad głową kierowcy oraz w nogach pasażera). Wnętrze przestrzeni ładunkowej – podłoga oraz ściany – zostało wyłożone odporną na uszkodzenia sklejką oraz doświetlone listwami LED. Samochód napędza silnik elektryczny o mocy 116 KM. Zasięg w cyklu mieszanym, w zależności od wybranej wersji baterii, może wynosić od 118 km do 156 km wg WLTP, co ma pokrywać średnie dzienne zapotrzebowanie pracy pojazdu. Ładowanie pojazdu od 10-80 proc. ma trwać mniej niż 30 min. za pomocą szybkiej ładowarki DC o mocy 80 kW.

Najbardziej przyjazną środowisku formą dostarczania przesyłek jest dostawa do paczkomatów – według szacunków InPost można dzięki niej zmniejszyć emisję CO2 aż o 75 proc. w porównaniu z klasyczną usługą kurierską. Według raportu Kantar Polska z kwietnia 2021 r., dostawę do paczkomatu zamiast przez kuriera wybierało 89 proc. kupujących. Aby jeszcze bardziej zredukować emisję gazów cieplarnianych firma od dwóch lat buduje także elektryczną flotę aut. Z badania E‑commerce, przeprowadzonego w Europie w roku 2020 przez firmę Nepa dla Postnord, wynika, że 32 proc. Polaków kupujących online jest w stanie zapłacić więcej za przesyłkę, jeśli dostawa będzie realizowana z wykorzystaniem zrównoważonego modelu transportu.

Na prąd
Chińczycy mają nową "cudowną" baterię. Jest ognioodporna, ma gwarancję na milion km
Na prąd
Elektrykiem na weekend w góry – dramat, czy może jednak spryt i oszczędność?
Na prąd
Chiński gigant motoryzacyjny zainwestuje w Turcji miliard dolarów
Na prąd
Porsche ogranicza produkcję Taycana. Spadek popytu na samochody elektryczne
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Na prąd
Ferrari buduje swój pierwszy elektryczny samochód