Najbardziej przyjazną środowisku formą dostarczania przesyłek jest dostawa do paczkomatów – według szacunków InPost można dzięki niej zmniejszyć emisję CO2 aż o 75 proc. w porównaniu z klasyczną usługą kurierską. Według raportu Kantar Polska z kwietnia 2021 r., dostawę do paczkomatu zamiast przez kuriera wybierało 89 proc. kupujących. Aby jeszcze bardziej zredukować emisję gazów cieplarnianych firma od dwóch lat buduje także elektryczną flotę aut. Z badania E‑commerce, przeprowadzonego w Europie w roku 2020 przez firmę Nepa dla Postnord, wynika, że 32 proc. Polaków kupujących online jest w stanie zapłacić więcej za przesyłkę, jeśli dostawa będzie realizowana z wykorzystaniem zrównoważonego modelu transportu.
Czytaj więcej
Toyota planuje wprowadzić na rynek do 2030 roku 30 nowych elektrycznych modeli. Podczas prezentacji Akio Toyody, prezesa japońskiej marki zaprezentowano 15 z nich. To SUV-y, auta terenowe, użytkowe, modele sportowe, a także nowa rodzina bZ.
Z punktu widzenia usług kurierskich, tzw. ostatniej mili, elektryczna wersja Sprintera ma oferować wiele dodatkowych zalet – takich jak np. możliwość jazdy po buspasach i bezpłatnego parkowania, co oszczędza czas i skraca dostawę. Dodatkowo samochód nie tylko jest lokalnie zeroemisyjny, ale też emituje mniej pyłu z klocków hamulcowych dzięki hamowaniu silnikiem z wykorzystaniem rekuperacji, co też zmniejsza zanieczyszczenia powietrza. Niższe mają też być koszty użytkowania – nie trzeba wymieniać płynów eksploatacyjnych w silniku i w skrzyni biegów, tankować AdBlue, nie jest także konieczna wymiana zużywających się komponentów, takich jak rozrusznik, turbina czy sprzęgło. Zimą istotna jest także możliwość wstępnego podgrzania kabiny przed wyruszeniem w trasę, co z jednej strony oszczędza zasięg, a z drugiej podnosi komfort pracy.
Czytaj więcej
Flota polskiego oddziału DHL Express została zasilona przez elektryczne VW Craftery. Jest to kolejny krok tej firmy kurierskiej do realizacji strategii „GoGreen”.