Reklama
Rozwiń

Eleketryczna strategia Toyoty. 30 modeli do 2030 roku

Toyota planuje wprowadzić na rynek do 2030 roku 30 nowych elektrycznych modeli. Podczas prezentacji Akio Toyody, prezesa japońskiej marki zaprezentowano 15 z nich. To SUV-y, auta terenowe, użytkowe, modele sportowe, a także nowa rodzina bZ.

Publikacja: 16.12.2021 10:00

Eleketryczna strategia Toyoty. 30 modeli do 2030 roku

Foto: mat. prasowe

Toyota wchodzi pełnym pędem w elektromobilność. Nowemu elektryczne portfolio Toyoty i Lexusa ma pomóc osiągnąć neutralność klimatyczną. Akio Toyoda, prezydent Toyota Motor Corporation, zapowiedział, że do 2030 roku gama BEV Toyoty i Lexusa będzie liczyła 30 modeli, a roczna sprzedaż osiągnie poziom 3,5 miliona samochodów. Lexus do 2030 roku będzie oferował w Europie, Ameryce Północnej i Chinach wyłącznie samochody elektryczne (BEV). Równolegle producent będzie rozwijał wszystkie rodzaje zelektryfikowanych napędów, aby dostosować ofertę do specyfiki poszczególnych rynków. Toyota opracuje uniwersalną platformę E3, łączącą e-TNGA z normalnymi platformami TNGA, na której będzie można wydajnie i szybko opracowywać samochody HEV, PHEV i BEV we wszystkich kluczowych europejskich segmentach.

Foto: mat. prasowe

15 elektrycznych Toyot i Lexusów, które przygotowywane są do wprowadzenia do sprzedaży w najbliższym czasie pokazano na specjalnej konferencji prasowej. Obok SUV-a bZ4X, który zadebiutuje na rynku w przyszłym roku, na scenie pojawiła się pełna gama elektrycznych modeli, crossovery, modeli sportowych, sedanów, aut dostawczych, a także terenowych SUV-ów i pickupów. Lexus pokazał 4 prototypowe e-modele. Do 2035 roku gama Lexusa będzie się składała wyłącznie z samochodów elektrycznych (BEV) na całym świecie.

Foto: mat. prasowe

Toyota planuje ogromne inwestycje. Do 2030 roku firma przeznaczy 4 biliony jenów (30 miliardów euro) na rozwój i produkcję samochodów elektrycznych, w tym 2 biliony jenów na baterie. Kolejne 4 biliony jenów (30 miliardów euro) Toyota zainwestuje w rozwój gamy hybryd, hybryd plug-in i samochodów na wodór. Łącznie inwestycja w globalną gamę zelektryfikowanych samochodów do końca dekady wyniesie 8 bilionów jenów (60 miliardów euro). - Osiągnięcie neutralności oznacza zapewnienie ludziom na całym świecie dobrego, bezpiecznego życia. Musimy ograniczyć emisję CO2 najbardziej jak to możliwe, najszybciej jak to możliwe. Żyjemy w zróżnicowanym świecie w czasach, kiedy przewidywanie przyszłości jest bardzo trudne. Dlatego oferowanie tych samych opcji różnym ludziom na różnych rynkach nie zaspokoi ich potrzeb. Toyota będzie nadal z równą intensywnością rozwijać różne rodzaje samochodów i napędów, aby dostosować ofertę do indywidualnych potrzeb – podkreślił Akio Toyoda.

Foto: mat. prasowe

Obecnie Toyota oferuje ponad 100 modeli spalinowych, hybrydowych, hybryd plug-in, elektrycznych na wodór i na baterie w ponad 170 krajach i regionach. W gamie Lexusa znajduje się ponad 30 modeli spalinowych, hybrydowych i hybryd plug-in w ponad 90 krajach i regionach.

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Toyota Aygo X: Pomysł na miejski crossover

Toyota wchodzi pełnym pędem w elektromobilność. Nowemu elektryczne portfolio Toyoty i Lexusa ma pomóc osiągnąć neutralność klimatyczną. Akio Toyoda, prezydent Toyota Motor Corporation, zapowiedział, że do 2030 roku gama BEV Toyoty i Lexusa będzie liczyła 30 modeli, a roczna sprzedaż osiągnie poziom 3,5 miliona samochodów. Lexus do 2030 roku będzie oferował w Europie, Ameryce Północnej i Chinach wyłącznie samochody elektryczne (BEV). Równolegle producent będzie rozwijał wszystkie rodzaje zelektryfikowanych napędów, aby dostosować ofertę do specyfiki poszczególnych rynków. Toyota opracuje uniwersalną platformę E3, łączącą e-TNGA z normalnymi platformami TNGA, na której będzie można wydajnie i szybko opracowywać samochody HEV, PHEV i BEV we wszystkich kluczowych europejskich segmentach.

Na prąd
Rewolucyjna bateria zatwierdzona do produkcji seryjnej. Ładowanie w 18 sekund
Na prąd
Elektromobilność na świecie i w Europie. Polska wśród krajów o najniższym udziale EV
Na prąd
Przełom koreańskich naukowców w technologii akumulatorów. Elektryki o zasięgu 5000 km
Na prąd
Klienci nie są zainteresowani elektrycznym modelem. Projekt Ferrari trafił do szuflady
Na prąd
Do tego operatora należy co czwarta szybka ładowarka w Polsce. Przegonił Orlen