Silniki V12 niemal wymarły. Teraz duński producent supersamochodów sportowych Zenvo zaprezentował najmocniejszy 12-cylindrowy silnik jaki będzie montowany w samochodzie z homologacją drogową. Jednostkę nazwano Mjølner (młota Thora) i ma ona odzwierciedlać siłę napędu. Mjølner będzie stosowany w nowych modelu Aurora firmy Zenvo. Dwunastocylindrowy silnik, który powstał we współpracy z niemieckim dostawcą Mahle Powertrains, ma imponującą pojemność skokową 6,6 litra, jest w całości wykonany z aluminium, ma cztery małe turbosprężarki i osiąga moc 1267 KM. Maksymalne obroty silnika wynoszą 9800 obr./min.
Z technicznych ciekawostek przez użycie czterech kompaktowych turbin Zenvo oczekuje, że będą one wytwarzać ciśnienie szybciej i bardziej równomiernie niż dwie duże. Aby spełnić wszystkie normy emisji obowiązujące w Europie i USA, układ wtryskowy może zasilać silnik V12 paliwem syntetycznym o niskiej zawartości węgla. Jednostka napędowa została zaprojektowana jako silnik typu flex-fuel. Dalsze dane techniczne nie zostały jeszcze opublikowane.
Tak prezentuje się Zenvo Aurora model, w którym montowany będzie potężna jednostka napędowa
Czytaj więcej
Mazda ogłosiła prace nad nowym silnikiem spalinowym. Debiut napędu Skyactiv-Z na europejskim rynk...
Maksymalna moc układu hybrydowego to 1876 KM
Napęd Mjølner nie pracuje jednak sam i wykorzystuje swój potencjał jako hybryda w połączeniu, w zależności od wersji z maksymalnie trzema silnikami elektrycznymi. W podstawowej konfiguracji wspomaganie zapewnia silnik elektryczny o mocy 204 KM, który jest zintegrowany z mechanizmem różnicowym tylnej osi znajdującym się w skrzyni biegów i pełni również funkcję rozrusznika-generatora. W wersji z napędem na wszystkie koła zastosowano dwa dodatkowe silniki elektryczne montowane przy przednich kołach, każdy z nich ma moc 272 KM. Dzięki elektrycznemu wsparciu moc układu wzrasta do 1876 KM i 1700 Nm. Wersja z napędem na tylne koła ma moc 1470 KM i moment obrotowy 1400 Nm. Silnik V12 jest produkowany razem z układem hybrydowym w zakładzie Mahle Powertrain w Northampton w Wielkiej Brytanii.