Chińczycy nazwali zaawansowane systemy wspomagania kierowcy "Oko Boga"

Dzięki systemowi o nazwie „God’s Eye” (oko Boga) chiński producent samochodów BYD chce udostępnić zaawansowane systemy wspomagania szerszemu gronu odbiorców.

Publikacja: 21.02.2025 08:00

God’s Eye firmy BYD będzie występować w trzech wariantach

God’s Eye firmy BYD będzie występować w trzech wariantach

Foto: AdobeStock

Chiński producent samochodów BYD odnosi sukcesy na polu elektromobilności. Jednak w przyszłości firma chce być również liderem w dziedzinie systemów wspomagających. W tym celu producent samochodów ogłosił wprowadzenie nowego pakietu systemów wspomagania kierowcy, który nazwano God's Eye (oko Boga). System ma być oferowany w trzech wariantach.

God’s Eye firmy BYD to systemy wspomagania kierowcy, które będą dostępne w trzech wariantach

God’s Eye firmy BYD to systemy wspomagania kierowcy, które będą dostępne w trzech wariantach

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Skaczący nad dziurą samochód opanował internet. To nowy chiński elektryk

Podstawowy system nosi nazwę „God’s Eye C”. Opiera się na zestawie trzech kamer umieszczonych za przednią szybą. Jako podstawowy system ADAS „God's Eye C” (Advanced Driver Assistance Systems - zaawansowane systemy wspomagania kierowcy) stosowany jest w samochodach marki BYD. Inne elementy „God's Eye C” obejmują 12 kamer (3 przednie, 5 panoramicznych i 4 kamery z widokiem dookólnym), czujniki radarowe i 12 czujników ultradźwiękowych. System ma zapewniać nadzór w zakresie kamer 360 ​​stopni i widoczność do 300 metrów przed samochodem. Radarowe ultradźwiękowe czujniki mają zapewnić dokładność pomiaru do jednego centymetra. Wszystkie informacje przetwarzane są przez jednostkę obliczeniową o nazwie DiPilot 100, której szczytowa moc obliczeniowa wynosi 100 TOPS.

BYD stawia na rozwój w systemach wspomagania, lidarze i autonomicznej jeździe

Drugi system ADAS nosi nazwę „God’s Eye B”. Technologia czujników została tutaj rozszerzona o technologię lidarową. Będzie on stosowany w samochodach marek zależnych BYD: Denza i Fang Cheng Bao. Ponadto niektóre flagowe pojazdy marki BYD zostaną również wyposażone w „God’s Eye B”. W połączeniu z systemem DiPilot 300 moc obliczeniowa wynosi 300 TOPS. W najwyższej wersji „God’s Eye A”, która będzie montowana w modelach marki Yangwang, system może uzyskać dostęp do danych z pochodzących z trzech systemów Lidar. Moc obliczeniowa systemu DiPilot 600 wzrasta do 600 TOPS. Dzięki łączności z chmurą, wykorzystaniem sztucznej inteligencji i technologii 5G firma BYD chce wyznaczać nowe standardy w dziedzinie autonomicznej jazdy. BYD nie ujawnił jeszcze, kiedy pierwsze modele z God's Eye pojawią się na rynku.

Czytaj więcej

Chińczycy prezentują super hybrydę. W przyszłości może trafić do modeli Volvo

Czytaj więcej

Złote Koło moto.rp.pl: Nagrody motoryzacyjne za 2024 rok

Chiński producent samochodów BYD odnosi sukcesy na polu elektromobilności. Jednak w przyszłości firma chce być również liderem w dziedzinie systemów wspomagających. W tym celu producent samochodów ogłosił wprowadzenie nowego pakietu systemów wspomagania kierowcy, który nazwano God's Eye (oko Boga). System ma być oferowany w trzech wariantach.

Podstawowy system nosi nazwę „God’s Eye C”. Opiera się na zestawie trzech kamer umieszczonych za przednią szybą. Jako podstawowy system ADAS „God's Eye C” (Advanced Driver Assistance Systems - zaawansowane systemy wspomagania kierowcy) stosowany jest w samochodach marki BYD. Inne elementy „God's Eye C” obejmują 12 kamer (3 przednie, 5 panoramicznych i 4 kamery z widokiem dookólnym), czujniki radarowe i 12 czujników ultradźwiękowych. System ma zapewniać nadzór w zakresie kamer 360 ​​stopni i widoczność do 300 metrów przed samochodem. Radarowe ultradźwiękowe czujniki mają zapewnić dokładność pomiaru do jednego centymetra. Wszystkie informacje przetwarzane są przez jednostkę obliczeniową o nazwie DiPilot 100, której szczytowa moc obliczeniowa wynosi 100 TOPS.

Innowacje
To może być przełom w elektromobilności. Koreańczycy wynaleźli tanie magnesy
Innowacje
Mazda się nie poddaje. Japończycy opracowują rewolucyjny silnik spalinowy
Innowacje
Ta nieznana funkcja w samochodzie może uratować życie
Innowacje
Tylko 13 sztuk. To jest najrzadziej spotykany znak drogowy w Niemczech
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Innowacje
W tym miejscu poduszki powietrznej jeszcze nie było. Airbag dla stóp