Chińczycy prezentują super hybrydę. W przyszłości może trafić do modeli Volvo

Chińska firma samochodowa Geely zaprezentowała nowy system hybrydowy typu plug-in. Napęd NordThor 2.0 ma umożliwić bardzo duży zasięg zasięg.

Publikacja: 12.11.2024 17:23

Nowy układ napędowy Geely to hybryda plug-in o łącznym zasięgu 2390 km

Nowy układ napędowy Geely to hybryda plug-in o łącznym zasięgu 2390 km

Foto: mat. prasowe

Po tym jak chińscy producenci samochodów w ostatnich latach promowali głównie e-mobilność, obecnie coraz częściej pochylają się napędom hybrydowym typu plug-in. Zaczęło się od BYD, który pod koniec maja tego roku zaprezentowano układ napędowy DM 5.0 PHEV, który ma zapewnić zasięg 2100 km. Następnie Roewe, marka Grupy SAIC, ustanowiła nowy rekord świata pod względem zasięgu. Oficjalnie potwierdzone przez Komisję Rekordów Guinnessa, sedan PHEV D7 DMH przejechał za jednym ładowaniu i tankowaniu 2208 km. Teraz Geely przedstawiła nową hybrydę plug-in o nazwie NordThor 2.0. Chińska marka podaje maksymalny łączny zasięg swojego nowego napędu wynoszący 2390 km. Powinno to odpowiadać średniemu zużyciu na poziomie 2,67 l/100 km. Do Geely należy Volvo, Lotus i Polestar oraz buduje wraz z Mercedesem samochody elektryczne pod marką Smart.

Czytaj więcej

Akumulator jakiego jeszcze nie było. Samsung zapowiada seryjną produkcję
Roewe D7 DMH

Roewe D7 DMH

mat. prasowe

Hybryda plug-in z zasięgiem 2390 km

Za część silnika spalinowego w hybrydzie PHEV odpowiada wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra i mocy 112 KM, który może być zasilany także metanolem i charakteryzuje się szczególnie wysoką sprawnością cieplną wynoszącą 46,5 proc. Częściowo odpowiedzialny za to jest system ogrzewania, który doprowadza go do temperatury roboczej o 40 procent szybciej. W skrzyni biegów znajdują się dwa silniki elektryczne, ale moc na koła przenosi tylko trzeci silnik o mocy 218 KM. Baterie litowo-żelazowo-fosforanowe dostarczane są przez dostawców Xinwangda lub Svolt. Ich pojemność wynosi 19 i 29 kWh. Opatentowana technologia ma sprawić, że napęd NordThor 2.0 będzie napędzać samochód nawet w przypadku awarii jednego z silników, nawet jeśli jest to silnik spalinowy.

Geely Galaxy Starship 7

Geely Galaxy Starship 7

mat. prasowe

Super hybryda plug-in może w przyszłości trafić do modeli Volvo

Pierwszym modelem wyposażonym w technologię NordThor 2.0 jest Geely Galaxy Starship 7, który został zaprezentowany na początku listopada. SUV ma 4,74 m długości i waży ponad 1,7 tony, producent podaje średnie zużycie paliwa według chińskiego cyklu jazdy CLTC na poziomie 3,75 l/100 km. W przyszłości Geely może zastosować rewolucyjny napęd także w modelach innych marek grupy jak np. w Volvo czy Lotusie.

Czytaj więcej

Chińczycy prezentują nowy silnik. Rewolucja dla elektryków

Po tym jak chińscy producenci samochodów w ostatnich latach promowali głównie e-mobilność, obecnie coraz częściej pochylają się napędom hybrydowym typu plug-in. Zaczęło się od BYD, który pod koniec maja tego roku zaprezentowano układ napędowy DM 5.0 PHEV, który ma zapewnić zasięg 2100 km. Następnie Roewe, marka Grupy SAIC, ustanowiła nowy rekord świata pod względem zasięgu. Oficjalnie potwierdzone przez Komisję Rekordów Guinnessa, sedan PHEV D7 DMH przejechał za jednym ładowaniu i tankowaniu 2208 km. Teraz Geely przedstawiła nową hybrydę plug-in o nazwie NordThor 2.0. Chińska marka podaje maksymalny łączny zasięg swojego nowego napędu wynoszący 2390 km. Powinno to odpowiadać średniemu zużyciu na poziomie 2,67 l/100 km. Do Geely należy Volvo, Lotus i Polestar oraz buduje wraz z Mercedesem samochody elektryczne pod marką Smart.

moto
Duży dostawca branży motoryzacyjnej zwalnia połowę pracowników
Tu i Teraz
Chińczycy rezygnują z produkcji elektryka w Tychach. W tle cła nałożone przez UE
Tu i Teraz
Stalexport nie martwi się mniejszym ruchem na A4. I tak zarobił więcej na kierowcach
Tu i Teraz
Piesi powinni mieć możliwość przechodzenia na czerwonym świetle. Debata w Niemczech
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Tu i Teraz
Prognoza ruchu na rok 2040. Czy samochód pozostanie numerem 1?
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje