Skaczący nad dziurą samochód opanował internet. To nowy chiński elektryk

BYD wprowadza na rynek nową markę premium o nazwie Yangwang, która zadebiutuje modelem U9. Nowy sportowy elektryk wykonał już kilka sztuczek, ale teraz zrobił coś, czego nie dokonał żaden inny samochód. W nowym klipie Yangwang U9 przeskakuje dziury i inne przeszkody. Wszystko to dzięki systemowi podwozia DiSus-X.

Publikacja: 08.01.2025 19:43

W nowym klipie Yangwang U9 przeskakuje dziury i skacze nad innymi przeszkodami

W nowym klipie Yangwang U9 przeskakuje dziury i skacze nad innymi przeszkodami

Foto: mat. prasowe

BYD do tej pory był reprezentowany w wielu segmentach - od samochodów osobowych przez ciężarówki, autobusy i inne pojazdy użytkowe. Wszystkie te auta były produkowane pod nazwą BYD. Teraz ten gigant samochodowy wprowadza na rynek swoją submarkę - Yangwang, która ma zawalczyć o segment premium i posiadać w ofercie wyłącznie samochody elektryczne. Nowy Yangwang U9 błyszczy swoim wyjątkowym zawieszeniem z system DiSus-X, dzięki któremu to auto może tańczyć jak lowrider, a teraz nawet przeskakiwać dziury i skakać nad innymi przeszkodami.

YangWang U9

YangWang U9

Foto: mat. prasowe

Na filmie nagrano jak U9 jedzie bez kierowcy z prędkością 120 km/h po torze testowym w kierunku 2,5-metrowej dziury wypełnionej wodą. Gdy auto zbliża się do przeszkody, podwozie katapultuje pojazd nad dziurą. Najpierw odbijają się przednie koła, a potem podążają za nimi tylne. Choć dziura w asfalcie ma 2,5 metra to z treści filmu wynika, że ​​U9 skoczył w sumie na odległość aż 6 metrów. Kolejną przeszkodą są rozsypane kolce o wysokości około 3,5 cm. Tu również U9 przeskakuje nad nimi tak samo jak odcinek z czterema paskami kolorowego pyłu. Technologia ta polega na inteligentnym sterowaniu poziomem zawieszenia, łączącym w sobie czujniki tłumienia, samego zawieszenia i ruchu pionowego. Oznacza to oczywiście, że DiSus-X może sterować indywidualnie kołami i w ten sposób poruszać samochodem w górę i w dół, nawet podczas jazdy. Teoretycznie Yangwang U9 powinien nawet pływać. Na pewno umie obrócić się w miejscu o 360 stopni.

Czytaj więcej

Rewolucyjny patent chemiczny. Silniki spalinowe przekształcają metan w ekologiczne paliwo
YangWang U9

YangWang U9

Foto: mat. prasowe

Skaczący samochód opanował internet

Jednym z trzech pierwszych modeli Yangwang jest U9, który ma 4,97 metra długości, 2,03 metra szerokości i 1,30 metra wysokości. To napędzany elektrycznie hipersamochód o typowo sportowym wyglądzie, którego nadwozie w dużej mierze wykonane jest z włókien węglowych z licznymi aktywnymi elementami aerodynamicznymi karoserii. Techniczną podstawą Yangwang U9 jest nowa platforma E4 Grupy BYD, z której będą korzystać wszystkie przyszłe modele tej submarki. Zintegrowany jest w niej napęd elektryczny z czterema silnikami, przy każdym kole po jednym, a to zapewnia napęd na wszystkie koła. Yangwang twierdzi, że moc systemowa wynosi 1300 KM i maksymalny moment obrotowy wynosi 1680 Nm. Akumulator można ładować ultraszybko z mocą do 500 kW. Producent nie podał jeszcze pojemności i zasięgu.

YangWang U9

YangWang U9

Foto: mat. prasowe

Ważący prawie 2,5 tony U9 ma przyspieszyć od zera do 100 km/h w 2,36 sekundy i rozpędzać się do 309 km/h. Jednak BYD ogłosił, że w wersji bez skrzydła auto rozpędziło się do 391,94 km/h. To czyni go najszybszym chińskim samochodem. Yangwang U9 testowany był również na Nurburgringu i uzyskał czas 7:17,900 minut. Szybko, ale nie na tyle, żeby pobić rekord. U9 był szybszy niż Tesla Model S Plaid z pakietem torowym (7:25,231 minut), ale to nie wystarczyło żeby pokonać Porsche Taycan Turbo GT z pakietem Weissach (7:07,55 minut) jak i Rimaca Nevera (7:05,298 minuty).

Yangwang U9 tani nie będzie. Jego cena w Chinach wynosi 1,68 mln juanów, co odpowiada kwocie około 936 tys. zł.

YangWang U9

YangWang U9

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Elektryczny luksusowy SUV z Chin, który potrafi pływać

BYD do tej pory był reprezentowany w wielu segmentach - od samochodów osobowych przez ciężarówki, autobusy i inne pojazdy użytkowe. Wszystkie te auta były produkowane pod nazwą BYD. Teraz ten gigant samochodowy wprowadza na rynek swoją submarkę - Yangwang, która ma zawalczyć o segment premium i posiadać w ofercie wyłącznie samochody elektryczne. Nowy Yangwang U9 błyszczy swoim wyjątkowym zawieszeniem z system DiSus-X, dzięki któremu to auto może tańczyć jak lowrider, a teraz nawet przeskakiwać dziury i skakać nad innymi przeszkodami.

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Premiery
Citroen C5 Aircross: Uskrzydlona francuska rewolucja
Premiery
Elektryczny pick-up Bezosa kosztuje 94 tys. zł. Auto staje się hitem
Premiery
Najmniejszy elektryk Skody jest szybszy niż jakikolwiek inny seryjny model Skody
Premiery
Polska to dobry rynek na rozpoczęcie ekspansji. Chiński gigant wjeżdża nad Wisłę
Premiery
Wyjątkowy restomod Porsche dla wybranych. Powstanie tylko 100 egzemplarzy