BYD do tej pory był reprezentowany w wielu segmentach - od samochodów osobowych przez ciężarówki, autobusy i inne pojazdy użytkowe. Wszystkie te auta były produkowane pod nazwą BYD. Teraz ten gigant samochodowy wprowadza na rynek swoją submarkę - Yangwang, która ma zawalczyć o segment premium i posiadać w ofercie wyłącznie samochody elektryczne. Nowy Yangwang U9 błyszczy swoim wyjątkowym zawieszeniem z system DiSus-X, dzięki któremu to auto może tańczyć jak lowrider, a teraz nawet przeskakiwać dziury i skakać nad innymi przeszkodami.
YangWang U9
Na filmie nagrano jak U9 jedzie bez kierowcy z prędkością 120 km/h po torze testowym w kierunku 2,5-metrowej dziury wypełnionej wodą. Gdy auto zbliża się do przeszkody, podwozie katapultuje pojazd nad dziurą. Najpierw odbijają się przednie koła, a potem podążają za nimi tylne. Choć dziura w asfalcie ma 2,5 metra to z treści filmu wynika, że U9 skoczył w sumie na odległość aż 6 metrów. Kolejną przeszkodą są rozsypane kolce o wysokości około 3,5 cm. Tu również U9 przeskakuje nad nimi tak samo jak odcinek z czterema paskami kolorowego pyłu. Technologia ta polega na inteligentnym sterowaniu poziomem zawieszenia, łączącym w sobie czujniki tłumienia, samego zawieszenia i ruchu pionowego. Oznacza to oczywiście, że DiSus-X może sterować indywidualnie kołami i w ten sposób poruszać samochodem w górę i w dół, nawet podczas jazdy. Teoretycznie Yangwang U9 powinien nawet pływać. Na pewno umie obrócić się w miejscu o 360 stopni.
Czytaj więcej
Amerykańska firma chce produkować ekologiczne paliwo z metanu, który jest zabójcą klimatu. Pomocne w tym mają być przede wszystkim silniki benzynowe i wysokoprężne.
YangWang U9