Firma Rivian opatentowała podgrzewane soczewki reflektorów. Nowoczesne reflektory LED wytwarzają białe, jasne światło, są bardzo energooszczędne i w porównaniu do reflektorów halogenowych wytwarzają znacznie mniej ciepła. Lampy LED wymagają wentylatora do chłodzenia płytki drukowanej, ale wydzielane ciepło nie wystarcza, aby stopić śnieg i lód na soczewkach reflektorów. Dla przykładu lampy halogenowe często wydzielają wystarczająco dużo ciepła, aby to zrobić. Właśnie dlatego firma Rivian wyposażyła swoje opatentowane reflektory LED we własny, zaawansowany technologicznie system podgrzewania.
Czytaj więcej
Grupa Volkswagen i Rivian Automotive ogłosiły oficjalnie połączenie sił. Niemcy zainwestują olbrzymie kwoty w wykupienie połowy udziałów.
Amerykańska firma Rivian złożyła wniosek o rejestrację swojego wynalazku w Urzędzie Patentowym i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych (USPTO). Inżynierowie Riviana opisują w patencie, że opracowane przez nich reflektory mają nanorurki węglowe osadzone w zewnętrznej soczewce. Nanorurki węglowe charakteryzują się dobrą przewodnością cieplną, a jednocześnie mają niewielki wpływ na transmisję światła przez soczewkę reflektora. Niewidoczne dla ludzkiego oka nanorurki mają za zadanie rozprowadzać ciepło w szkle reflektora. Warstwa nanorurek otoczona jest przewodem grzewczym, który przekazuje ciepło wystarczające, aby stopić śnieg i lód przylegający do reflektora.
Nie jest jasne, czy Rivian wdroży swój patent do produkcji seryjnej – wiele patentów producentów samochodów po prostu pozostaje patentami. Właściciele Rivianów na portalach społecznościowych wyrażają jednak nadzieję, że ta technologia trafi do produkcji seryjnej.
Podgrzewany reflektor Riviana