Eksperci Ubea.pl sprawdzili, jak na terenie aglomeracji warszawskiej, krakowskiej oraz trójmiejskiej kształtują się średnie ceny obowiązkowego OC dla kierowców. Składkę OC policzyli również dla miast z Górnego Śląska.

Przyjęty wariant analizy wynika z faktu, że zdecydowana większość kierowców wybiera ofertę ubezpieczenia OC z najniższą roczną składką. W porównywanych miastach najniższym kosztem OC cechowały się następujące firmy oraz marki ubezpieczeniowe: Proama (oferta najtańsza w 8 miastach) Aviva i Link4 (oferta najtańsza w 5 miastach). Dobrze wypadły również Benefia, Generali.

Po sprawdzeniu średniego poziomu OC okazało się, że największe miasta z czterech analizowanych obszarów niekoniecznie są „najdroższe” dla kierowców. Dla przykładu na terenie aglomeracji warszawskiej i trójmiejskiej najwyższe ceny OC odnotowano odpowiednio dla Legionowa oraz Wejherowa. Jeżeli natomiast chodzi o konurbację śląską, to od Katowic znacznie droższy okazał się Sosnowiec. Wyższy poziom składki OC odnotowano również na terenie Zabrza. Tylko w przypadku analizowanej części aglomeracji krakowskiej największe miasto jest jednocześnie „najdroższe” dla kierowców.

CZYTAJ TAKŻE: Ubezpieczyciele pokryją koszty opinii rzeczoznawców samochodowych

Poniższa tabela przedstawia średni koszt obowiązkowych polis OC z najważniejszych ośrodków miejskich aglomeracji warszawskiej, krakowskiej, trójmiejskiej oraz konurbacji górnośląskiej. Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl wzięli pod uwagę średni poziom składki OC oferowanej przez „najtańszego” ubezpieczyciela.

Dlaczego w tak niewielkim mieście jak Legionowo czy Wejherowo składka OC jest wyższa niż w Warszawie czy Gdańsku? Aby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba zrozumieć, że nie tylko wielkość danej miejscowości wpływa na średni poziom składek OC. Spore znaczenie mają także historyczne statystyki ubezpieczycieli dotyczące wypadkowości na danym obszarze i kosztów likwidacji szkód.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nie będzie elektrycznego Ferrari

Samochody elektryczne mogą udawać sportowe, ale nie staną się nimi jeszcze przez długi czas. ...

Dieter Zetsche, prezes Daimler AG: Nie zrezygnujemy z diesla

Chciałbym, żeby dyskusja na temat przyszłości silników wysokoprężnych była racjonalna, a nie – jak ...

Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo: Klient idealny

Niby kombi i niby ekologiczna. W dodatku z nazwą, której nigdy poprawnie nie wypowiesz, ...

Jednoślady 2018: Na rynku zyskują tylko najdroższe motocykle

„Japończyki” trzymają się mocno, za to na polskie motocykle jest coraz mniej chętnych. Polski ...

11 najważniejszych elektrycznych premier w 2020 roku

Inwazja samochodów elektrycznych rozpocznie się w przyszłym roku na całego. Przeglądamy jakie elektryki pojawią ...

Zarabiasz powyżej 7 tys. zł, częściej płacisz mandat

Polscy kierowcy zarabiający powyżej 7 tys. zł netto najczęściej otrzymują mandaty. Zdecydowanie rzadziej tego ...