Z najnowszych danych wynika, że prawie 50 proc. osób z pokolenia Y oraz Z deklaruje duże zainteresowanie kupnem samochodu z napędem elektrycznym. Elektryczna przyszłość w motoryzacji staje się już faktem. Jednak całkowita zmiana silników spalinowych na te zeroemisyjne może potrwać jeszcze jakiś czas. Istotną kwestią, która przybliża branżę do osiągnięcia tego celu są zmiany konsumenckie wśród młodszych pokoleń kierowców. Z raportu przeprowadzonego przez EV Klub Polska oraz portal elektromobilni.pl wynika, że prawie 50 proc. osób z pokolenia Y oraz Z deklaruje większe zainteresowanie kupnem samochodu z napędem elektrycznym niż poprzednie generacje.
Cupra DarkRebel Concept
Nie będzie dużym zaskoczeniem fakt, że reprezentanci generacji Z deklarują zdecydowaną chęć zakupu samochodu elektrycznego. Według badania Deloitte z 2022 roku 75 proc. przedstawicieli pokolenia Z uznaje, że świat znajduje się w kluczowym momencie, jeśli chodzi o konieczność podejmowania działań mających na celu przeciwdziałanie zmianom klimatu. Zdecydowana preferencja w kierunku samochodów elektrycznych jest zatem wyraźnym trendem, który szczególnie zauważyła hiszpańska marka. Cupra z myślą o najmłodszym pokoleniu kierowców tworzy futurystyczne i w pełni elektryczne modele, a jednym z nich jest najnowszy Cupra DarkRebel. Sportowy elektryk powstał pierwotnie w wirtualnej przestrzeni marki w Metaverse (Metahype), a niedawno zadebiutował w wersji rzeczywistej na targach IAA Mobility w Monachium. Z kolei w 2025 roku hiszpańska marka wprowadzi na rynek elektryczny model Raval (początkowo UrbanRebel), którego wnętrze inspirowane jest światem gamingu. Młodzi ludzie oczekują czegoś innego i lepszego, niż klasyczne formy. Właśnie dlatego hiszpańska marka zaproponowała miejski, buntowniczy i w 100 proc. elektryczny samochód, z własnym charakterem, przemawiającym do "zetek".
Czytaj więcej
Wygląda dobrze, wręcz drapieżnie. Ma nie tylko ciekawy wygląd zewnętrzny, ale i wyjątkowy środek. Młoda hiszpańska marka pokazała swój kolejny model, który – jak reszta portfolio – stawia na zjawiskowość
Cupra UrbanRebel Concept