Arteon jest przedstawicielem wymierającego gatunku. Nie jest typową limuzyną, a raczej przestronnym liftbackiem, konkurującym m.in. ze Skodą Superb. Mimo trudnych czasów dla tego rodzajów nadwozi ze względu na coraz większą dominację SUV-ów całkiem dobrze sobie radzi na rynku. Po trzech latach od wprowadzenia Volkswagen postanowił go odświeżyć oraz doposażyć w szereg systemów z zakresu bezpieczeństwa oraz connectivity. Na pierwszy rzut oka zmian nie ma zbyt wiele. W stylizacji zewnętrznej modelu dokonano pewnego rodzaju rozdzielenia. W zależności od wariantu (R-line, Elegance) inaczej zaprojektowano przedni zderzak, a w atrapie chłodnicy znalazło się miejsce na dwa dodatkowe pasy LED idące od linii świateł do logotypu marki, które dodają indywidualnego charakteru oraz stanowią znak rozpoznawczy Arteona. Wprowadzono również trzy nowe odcienie lakieru – dwa odcienie niebieskigo – Kingfisher i Lapiz oraz czerwony – Kings Red.
CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza jazda | Volkswagen Caddy: Bardziej Golf niż dostawczak
Volkswagen Arteon Shooting Brake / fot. Maciej Gis
Wewnętrzna ewolucja
O wiele więcej zmieniło się we wnętrzu. Deska rozdzielcza została przeprojektowana. Unowocześniono tablicę rozdzielczą, jak też zastosowano nowy infotainment. Niestety, nie wszystkie zmiany są na plus. Volkswagen pozostawił osobny panel klimatyzacji jednak przyciski są na nim dotykowe, a całość wykończono błyszczącą czernią (Piano Black), na której widać dosłownie każdy odcisk palca. To niejedyne nowości we wnętrzu. Jest bezprzewodowa obsługa CarPlay i Android Auto, nowe oświetlenie Ambiente (30 kolorów), zmieniony wygląd wlotów powietrza oraz dedykowany system audio. To ostatnie stanowi jeden z ciekawszych elementów. Za nagłośnienie odpowiedzialna była firma Harman/Kardon, która postanowiła stworzyć zestaw o mocy 700 wat z 12 głośnikami.
fot. Maciej Gis