Nad sylwetką nie ma co się rozpisywać. XC90 stał się natychmiast rynkowym przebojem i każdy widział go już tyle razy, że zdążył sobie wyrobić sobie opinię. Od siebie mogę tylko dodać, że tu na pewno upływ czasu był dla dużego Szweda łaskawy. To linie, które równie dobrze można by zaprojektować pod koniec 2019 roku i wciąż byłyby modne. Dlatego wprowadzone w luty tego roku zmiany są naprawdę kosmetyczne. Trzeba ustawić obok siebie dwa pojazdy by zobaczyć, że delikatnie zmieniono osłonę chłodnicy i przednie reflektory.
fot. Krzysztof Galimski
Środek zna już znacznie mniej osób, więc o nim co nieco napisać warto. Bo i jest o czym. Nikt dziś nie robi wnętrz jak Volvo. Szwedzi są absolutnymi mistrzami stylu. Nawet jeżeli weźmiemy pod uwagę, że to drogi SUV segmentu premium, to i tak projekt, i wykonanie jest ponad oczekiwania. Takiej niewymuszonej elegancji nie spotyka się nigdzie indziej. Tu znów upływ lat nie miał najmniejszego znaczenia. Co ciekawe, dotyczy to także dużego, centralnego wyświetlacza-tabletu do sterowania wszechświatem. Volvo było pierwszym producentem, który zdecydował się na radykalny ruch – przeniesienie obsługi niemal wszystkich funkcji auta na dotykowy ekran i fizyczną eksterminację większości tradycyjnych przycisków. Teraz już standard.
CZYTAJ TAKŻE: Mercedes EQC: Kumpel z wtyczką
Czy rozwiązanie Volvo, który różni się od tego, co na swoich mniejszych lub większych, kolorowych ekranach proponują inne marki, przetrwało próbę czasu? W końcu pionierskie pomysły nigdy nie są idealne. Ale później uświadomiłem sobie jedną rzecz. W naprawdę drogich samochodach jest masa różnych, rozbudowanych systemów. W systemach są podsystemy, a w opcjach podopcje. Czasem odnalezienie tej, której akurat chcemy użyć, wymaga żmudnego przesuwania, klikania i cofania się. W Volvo jest to o wiele prostsze. Tak naprawdę są dwa główne widoki ekranu – jeden z podstawowymi rzeczami jak klimatyzacja, muzyka i nawigacja, a drugi z mnóstwem małych ikonek, które aktywują konkretną funkcję. Chyba właśnie tak jest lepiej, łatwiej i przede wszystkim szybciej.