Wystawa Porsche w Warszawie, jakiej w Europie jeszcze nie było

W najbliższy weekend Warszawa stanie się stolicą Porsche. Wszystko za sprawą pierwszej europejskiej edycji Air|Water Poland – wydarzenia, które łączy w sobie kunszt designu, historię wyścigów i pasję do marki Porsche. Na terenie Nocnego Marketu oraz Stacji Muzeum zagości ponad 250 wyjątkowych modeli Porsche.

Publikacja: 13.06.2025 01:42

Na terenie Nocnego Marketu oraz Stacji Muzeum w Warszawie zagości ponad 250 wyjątkowych modeli Porsc

Na terenie Nocnego Marketu oraz Stacji Muzeum w Warszawie zagości ponad 250 wyjątkowych modeli Porsche

Foto: mat. prasowe

Prawdziwymi gwiazdami wystawy będą legendarne samochody ze zbiorów muzeum Porsche w Stuttgarcie. Wśród nich znajdzie się Porsche 918 RSR Studie, czyli wizja wyścigowego auta przyszłości, zaprezentowana po raz pierwszy w 2011 roku w Detroit. Hybrydowy model oparty na Porsche 918 Spyder, ale stworzony z myślą o jeździe po torze. Ma silnik V8 połączony z dwoma silnikami elektrycznymi i mocą systemową 767 KM. Pojawi się również jeden z najbardziej ekstremalnych konceptów Porsche – Boxster Bergspyder, radykalnie odchudzony, jednoosobowy roadster bez dachu i przedniej szyby, zbudowany w 2015 roku na bazie Porsche Boxster generacji 981. Waży zaledwie 1130 kg i napędzany jest silnikiem z Caymana GT4 o mocy 393 KM – stosunek mocy do masy wynosi 2,88 kg/1 KM. Jego duchowy poprzednik, Porsche 909 Bergspyder z 1968 roku, to najlżejszy samochód wyścigowy, jaki kiedykolwiek stworzyło Porsche – waży zaledwie 384 kg, ma karoserię z włókna szklanego, ramę z aluminium i tytanowymi sprężynami. Ten ekstremalny model stworzony został do wyścigów górskich i miał moc 275 KM, przyspieszał do setki w 2,4 sekundy. Wyprodukowany został tylko w dwóch egzemplarzach – jeden z nich zagości w Warszawie.

Czytaj więcej

Wyjątkowy projekt Porsche. Potwór z Le Mans z tablicą rejestracyjną
Porsche 918 RSR Studie

Porsche 918 RSR Studie

Foto: mat. prasowe

Nie zabraknie również współczesnych modeli w wyścigowym wydaniu. Pojawi się Porsche 911 GT3 R Rennsport, limitowany do 77 sztuk, będący hołdem dla tradycji wyścigowej i ucieleśnieniem osiągów Porsche 911 GT3. Wyjątkowym gościem wystawy będzie Porsche Cayenne S Transsyberia – specjalna rajdowa wersja pierwszej generacji Cayenne, stworzona w hołdzie rajdu Transsyberia Rally, prowadzącym z Moskwy przez Syberię do Ułan Bator. W 2007 roku Porsche wystawiło fabryczny zespół, który odniósł sukces w tym trudnym terenowym wyzwaniu. W Warszawie obejrzymy jeden z 26 wyczynowych egzemplarzy.

Porsche Boxster Bergspyder i Porsche 909 Bergspyder

Porsche Boxster Bergspyder i Porsche 909 Bergspyder

Foto: mat. prasowe

Wyjątkowe egzemplarze Porsche na Air|Water w najbliższy weekend w Warszawie

Na Air|Water Poland pojawią się również wyjątkowe auta z prywatnych kolekcji. Wśród ponad 250 prezentowanych modeli znajdą się zarówno klasyki, jak i nowoczesne, indywidualnie skonfigurowane egzemplarze – auta, które na co dzień rzadko opuszczają garaże. Impreza odbędzie się w industrialnym klimacie warszawskiego Nocnego Marketu oraz na przestrzeni Stacji Muzeum (ul. Towarowa 3). Impreza jest biletowana, a kupić je można na stronie wydarzenia: www.airwater.pl. Air|Water to nowa formuła eventu zorganizowana przez twórców serii spotkań Luftgekühlt. Air|Water ma przyciągnąć różne pokolenia fanów Porsche. W 2024–2025 Air|Water odbywało się w Costa Mesa (Kalifornia/USA).

Porsche 911 GT3 R Rennsport

Porsche 911 GT3 R Rennsport

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Porsche Ice Experience: Przygoda życia

Prawdziwymi gwiazdami wystawy będą legendarne samochody ze zbiorów muzeum Porsche w Stuttgarcie. Wśród nich znajdzie się Porsche 918 RSR Studie, czyli wizja wyścigowego auta przyszłości, zaprezentowana po raz pierwszy w 2011 roku w Detroit. Hybrydowy model oparty na Porsche 918 Spyder, ale stworzony z myślą o jeździe po torze. Ma silnik V8 połączony z dwoma silnikami elektrycznymi i mocą systemową 767 KM. Pojawi się również jeden z najbardziej ekstremalnych konceptów Porsche – Boxster Bergspyder, radykalnie odchudzony, jednoosobowy roadster bez dachu i przedniej szyby, zbudowany w 2015 roku na bazie Porsche Boxster generacji 981. Waży zaledwie 1130 kg i napędzany jest silnikiem z Caymana GT4 o mocy 393 KM – stosunek mocy do masy wynosi 2,88 kg/1 KM. Jego duchowy poprzednik, Porsche 909 Bergspyder z 1968 roku, to najlżejszy samochód wyścigowy, jaki kiedykolwiek stworzyło Porsche – waży zaledwie 384 kg, ma karoserię z włókna szklanego, ramę z aluminium i tytanowymi sprężynami. Ten ekstremalny model stworzony został do wyścigów górskich i miał moc 275 KM, przyspieszał do setki w 2,4 sekundy. Wyprodukowany został tylko w dwóch egzemplarzach – jeden z nich zagości w Warszawie.

Tu i Teraz
Nowy gracz z Chin na polskim rynku. Ma w ofercie tanie SUV-y z silnikami benzynowymi
Tu i Teraz
Robert Lewandowski odebrał swój nowy samochód
Tu i Teraz
Chiny wyciągają rękę do zachodnich gigantów motoryzacyjnych
Tu i Teraz
To będzie jedna z najdłuższych i najwyższych estakad w Polsce. Otwarcie w tym roku
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Tu i Teraz
Francuska firma motoryzacyjna ma produkować drony dla Ukrainy