W pierwszym półroczu 2025 r. w tym segmencie zarejestrowano łącznie 67 686 samochodów, czyli o 6,56 proc. więcej niż rok wcześniej. Modele premium stanowią obecnie 23,7 proc. całego rynku. Wielka niemiecka trójka nadal rządzi. Na Mercedesa od stycznia do czerwca 2025 r. zdecydowało się 13 377 klientów. Zdecydowanym faworytem jest tu model GLC (1729 egz.), wyprzedzający klasę E (1258 egz.). Lider segmentu – Audi – musi zadowolić się drugim miejscem z liczbą 14 358 rejestracji. Najlepiej sprzedającym się modelem marki jest SUV Q5 (2591 egz.), tuż za nim uplasowała się nowa limuzyna A5 (2383 egz.).
BMW serii 5 jest najczęściej wybieranym modelem BMW
Czytaj więcej
Marka BMW w ostatnim czasie słynie z kontrowersyjnych projektów. Model Speedtop powinien się jedn...
Nowym numerem jeden zostało BMW – z łączną liczbą rejestracji wynoszącą 14 875 egzemplarzy. Najczęściej wybieranym modelem jest seria 5 (2210 egz.), a na drugim miejscu znalazł się model X1 (1892 egz.). Udział BMW serii 5 w segmencie biznesowych limuzyn wynosi aż 33 proc. Dobre wyniki zanotowały także SUV-y: BMW X1 i BMW X2. W pierwszym półroczu 2025 r. zarejestrowano ich łącznie 3009, co zapewniło marce pozycję lidera i 27 proc. udziału w tej klasie. Z kolei w segmencie dużych SUV-ów klasy wyższej modele BMW X5, X6 oraz elektryczne iX osiągnęły łącznie 2190 rejestracji, co dało im 23 proc. udziału w rynku i dominację w tej kategorii.
Modelowym liderem segmentu premium pozostaje niezmiennie Volvo XC60