Nowy gracz z Chin na polskim rynku. Ma w ofercie tanie SUV-y z silnikami benzynowymi

Kolejna chińska marka pojawi się na naszych drogach. Dongfeng oficjalnie zadebiutował w Polsce z czterema modelami. Tylko jeden z nich ma napęd elektryczny.

Publikacja: 12.06.2025 17:08

Dongfeng Mage, SUV z silnikiem 1,5 l o mocy 195 KM i ceną od 99 tys. zł, ma największe szanse na suk

Dongfeng Mage, SUV z silnikiem 1,5 l o mocy 195 KM i ceną od 99 tys. zł, ma największe szanse na sukces w Polsce

Foto: mat. pras.

Z koncernami samochodowymi z Chin często jest ta komplikacja, że pod jedną główną marką kryje się kilka submarek sprzedawanych pod innymi nazwami. Tak więc np. Dongfeng Motor Corporation, który jest państwowym koncernem motoryzacyjnym z tzw. wielkiej chińskiej czwórki, produkuje i sprzedaje auta takich marek, jak np. Voyah, Forthing, Aeolus czy Dongfeng. Na polskim rynku co najmniej dwie z nich są już obecne. Teraz na rynek wchodzi właśnie Dongfeng.

Czytaj więcej

Polska to dobry rynek na rozpoczęcie ekspansji. Chiński gigant wjeżdża nad Wisłę

Na naszym rynku pojawią się cztery modele: najmniejszy i jedyny elektryczny o nazwie Box, limuzyna z silnikiem spalinowym Shine i dwa SUV-y Mage i Huge. Za wprowadzenie marki na polski rynek odpowiedzialna jest spółka AFG Motors, a za tym skrótem kryje się Auto Fus Group, która nie tylko jest dealerem BMW/Mini, ale również polskim przedstawicielem takich marek, jak Aston Martin, McLaren czy Rolls-Royce.

Dongfeng Box

Dongfeng Box

Foto: mat. prasowe

Na start cztery modele 

Co wiemy o nowych modelach? Dongfeng Box to nieduży miejski elektryk o długości 4,03 m, z bagażnikiem o pojemności 326 l. Napędza go silnik elektryczny o mocy 95 KM (0–100 km/h w 12,5 s), a akumulator ma 42,3 kWh pojemności. Auto ładuje się z mocą max. 88 kW, deklarowany zasięg według WLTP to 310 km. Cena ma wynieść prawdopodobnie około 99 tys. zł.

Dongfeng Shine

Dongfeng Shine

Foto: mat. prasowe

Dongfeng Shine to limuzyna o długości 4,67 m napędzana czterocylindrowym silnikiem turbodoładowanym o pojemności 1.5 l i mocy 195 KM. Nadwozie ma wedle producenta niski współczynnik oporu powietrza Cx 0,25. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,5 s. Cena również od 99 tys. zł.  Dongfeng Mage to SUV o długości 4,65 m. Pod maską silnik o pojemności 1,5 l z turbodoładowaniem o mocy 201 KM. Nazwę tego modelu należy wymawiać „mejdż”, a cena startuje od kwoty 123 900 zł.  Dongfeng Huge to największy model w ofercie, SUV o długości 4,71 m. Napęd wyłącznie jeden – ten sam benzynowy silnik 1.5 Turbo, tu o mocy 204 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,5 s, a deklarowane zużycie paliwa 7 l/100 km. Cena od 149 tys. zł.

Dongfeng Mage

Dongfeng Mage

Foto: mat. prasowe

Dongfeng Huge

Dongfeng Huge

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

10 najtańszych chińskich modeli aut na polskim rynku

Z koncernami samochodowymi z Chin często jest ta komplikacja, że pod jedną główną marką kryje się kilka submarek sprzedawanych pod innymi nazwami. Tak więc np. Dongfeng Motor Corporation, który jest państwowym koncernem motoryzacyjnym z tzw. wielkiej chińskiej czwórki, produkuje i sprzedaje auta takich marek, jak np. Voyah, Forthing, Aeolus czy Dongfeng. Na polskim rynku co najmniej dwie z nich są już obecne. Teraz na rynek wchodzi właśnie Dongfeng.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Tu i Teraz
Wystawa Porsche w Warszawie, jakiej w Europie jeszcze nie było
Tu i Teraz
Robert Lewandowski odebrał swój nowy samochód
Tu i Teraz
Chiny wyciągają rękę do zachodnich gigantów motoryzacyjnych
Tu i Teraz
To będzie jedna z najdłuższych i najwyższych estakad w Polsce. Otwarcie w tym roku
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Tu i Teraz
Francuska firma motoryzacyjna ma produkować drony dla Ukrainy