Jeszcze na początku tego roku rysowała się pozytywna przyszłość dla Streetscooter, elektrycznego samochodu dostawczego używanego głównie przez Deutsche Post i firmę kurierską DHL. Po ogłoszeniu upadłości spółka e.Volution GmbH z siedzibą w Aachen przejęła działalność i majątek spółki. Na potrzeby transakcji e.Volution nawiązało strategiczne partnerstwo z firmą Neapco, która jako producent kontraktowy montowała Streetscooter. Wznowiono produkcję e-vanów w Düren, ale w lipcu ponownie ją zatrzymano po sporze z głównym klientem, firmą DHL. Po wakacjach w fabryce praca rozpoczęła się w ograniczonym trybie. Teraz produkcja dobiega końca. Jak donosi niemiecki „Aachener Zeitung”, firma e.Volution przenosi produkcję z Düren do Tajlandii, do lokalizacji niedaleko Bangkoku. Produkcja elektrycznych powinna tam być znacznie tańsza. Z Niemiec pochodzić mają tylko poszczególne komponenty. Planowane jest utworzenie spółki joint venture z tajską rodziną biznesową, w której obie strony mają po 50 procent udziałów. Jak wynika z medialnych doniesień, wiąże się to z ośmiocyfrowymi zobowiązaniami finansowymi.
Elektryczny Streetscooter był używany głównie przez niemiecką pocztę i DHL
Czytaj więcej
Chińska firma GAC udoskonaliła swój napęd elektryczny, wycisnęła z niego jeszcze więcej mocy i efektywności. Druga generacja elektrycznego napędu "hipersamochodu" ma trafić do produkcji seryjnej.
Streetscooter został skonstruowany przez uniwersyteckiego profesora
Przeniesienie produkcji za granicę dotknie około 200 miejsc pracy. Powodem decyzji mają być nieudane negocjacje z potencjalnym niemieckim klientem. Wraz ze zmianą lokalizacji produkcji zmienią się także nazwy modeli. Streetscooter stanie się Streetrunnerem. Co ciekawe pojazd został skonstruowany przez profesora uniwersyteckiego, który wykłada na Uniwersytecie RWTH w Aachen. To właśnie on założył firmę Streetscooter GmbH w 2010 roku, a cztery lata później sprzedał projekt firmie Deutsche Post i DHL. Przeprowadzka za granicę to kolejna porażka w historii firmy. Po przejęciu Deutsche Post DHL nigdy nie była zadowolona ze swojego działu samochodów i bardzo szybko po przejęciu zaczęła szukać nabywcy.
Elektryczny Streetscooter był używany głównie przez niemiecką pocztę i DHL