Hiszpańska marka motoryzacyjna buduje elektryczne jachty w Polsce

Cupra, hiszpańska marka samochodowa czasami nieco inaczej podchodzi do mobilności. Pod swoją nazwą i we współpracy z De Antonio Yachts buduje jachty. Teraz przedstawiła nowy model - E23 Terramar. To w pełni elektryczny jacht, który będzie produkowany w... Ostródzie.

Publikacja: 21.10.2024 08:27

Cupra E23 Terramar budowana jest w Ostródzie

Cupra E23 Terramar budowana jest w Ostródzie

Foto: mat. prasowe

Zaawansowany technologicznie projekt łączy ducha marki Cupra z nowoczesnymi rozwiązaniami w dziedzinie elektromobilności na wodzie. E23 Terramar to kolejny etap współpracy Cupry z De Antonio Yachts, która rozpoczęła się w 2020 roku. Pierwszym owocem tej kooperacji był jacht D28 Formentor, który był inspirowany modelem Formentor. Obydwa Formentory mają silniki spalinowe, ten na wodzie o mocy 400 KM i może osiągnąć prędkość maksymalną 40 węzłów. W 2022 roku zaprezentowano wersję D28 Formentor e-Hybrid, która łączyła silnik spalinowy o mocy 400 KM z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 15 kW każdy. Ta hybrydowa jednostka umożliwiała pływanie w trybie w pełni elektrycznym, co było szczególnie przydatne w obszarach o ograniczonym dostępie, takich jak porty czy jeziora, gdzie ważne jest ograniczenie emisji i hałasu.

Cupra E23 Terramar

Cupra E23 Terramar

mat. prasowe

Czytaj więcej

Cupra Leon też ma za sobą lifting. Kombi może teraz driftować

Teraz E23 Terramar idzie o krok dalej i jest pierwszym w pełni elektrycznym jachtem w ofercie. To kompaktowa jednostka o wymiarach 7,20 metrów długości i 2,23 metrów szerokości, oferująca przestrzeń dla 8 osób. Jednak to, co naprawdę wyróżnia E23 Terramar, to jego napęd elektryczny i innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne. Specjalna, zintegrowana konstrukcja, umieszczona między kadłubami, zapewnia dodatkową siłę nośną i zmniejsza tarcie podczas ruchu do przodu, co przekłada się na zwiększony zasięg i prędkość maksymalną 30 węzłów oraz lepszą wydajność.

Elektryczny jacht produkowany jest w Ostódzie

- E23 Terramar stanowi kolejny krok w naszej misji przekraczania granic motoryzacji. Ten jacht to dowód na to, że nasze zaangażowanie w innowacje i zrównoważony rozwój wykracza daleko poza świat samochodów – przyznaje Wayne Griffiths, CEO Cupra. Kolor jachtu Pale Chrome Oxide oraz materiały nawiązują do modelu Cupra Terramar. Produkcja E23 Terramar odbywa się w Ostródzie, w zakładach firmy Model-Art – polskiego producenta jachtów z ponad 25-letnim doświadczeniem w branży.

Cupra E23 Terramar

Cupra E23 Terramar

mat. prasowe

Czytaj więcej

Cupra Terramar. Hiszpański spalinowy SUV ma już polskie ceny

Zaawansowany technologicznie projekt łączy ducha marki Cupra z nowoczesnymi rozwiązaniami w dziedzinie elektromobilności na wodzie. E23 Terramar to kolejny etap współpracy Cupry z De Antonio Yachts, która rozpoczęła się w 2020 roku. Pierwszym owocem tej kooperacji był jacht D28 Formentor, który był inspirowany modelem Formentor. Obydwa Formentory mają silniki spalinowe, ten na wodzie o mocy 400 KM i może osiągnąć prędkość maksymalną 40 węzłów. W 2022 roku zaprezentowano wersję D28 Formentor e-Hybrid, która łączyła silnik spalinowy o mocy 400 KM z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 15 kW każdy. Ta hybrydowa jednostka umożliwiała pływanie w trybie w pełni elektrycznym, co było szczególnie przydatne w obszarach o ograniczonym dostępie, takich jak porty czy jeziora, gdzie ważne jest ograniczenie emisji i hałasu.

Tu i Teraz
Nowy znak drogowy ze skrótem P+D pojawił się w Czechach. Wyjaśniamy co oznacza
Cykl Partnerski
Przejście do nowej energetyki musi być bezpieczne
moto
Szef BMW mówi „nie” zakazowi sprzedaży aut spalinowych. Twierdzi, że inaczej zaleją nas Chińczycy
Tu i Teraz
Gruzja stała się wielkim eksporterem aut. Tak Rosjanie kupują mercedesy i porsche
Tu i Teraz
W Tychach rozpoczęto produkcję chińskiego auta, które kupisz w Europie, ale nie w Polsce
Tu i Teraz
Uruchomiono nowy odcinkowy pomiar prędkości. To już piąty w województwie łódzkim