Cupra Terramar. Hiszpański spalinowy SUV ma już polskie ceny

Terramar to najnowszy model marki Cupra. W gamie będzie pozycjonowany wyżej od Formentora i docelowo zastąpi Atekę. Ile kosztuje? Importer ujawnił już ceny na naszym rynku.

Publikacja: 18.09.2024 06:01

Cupra Terramar wyjedzie z fabryki w mieście Győr na Węgrzech

Cupra Terramar wyjedzie z fabryki w mieście Győr na Węgrzech

Foto: mat. prasowe

To od modelu Ateca wszystko się zaczęło. W 2018 roku to właśnie ten samochód był pierwszym, który dostał nowy znaczek i zaczął być oferowany nie tylko jako Seat, ale i jako Cupra. Formentor, którego pokazano w 2020 roku, był z kolei pierwszym modelem, który nie miał swojego odpowiednika w gamie Seata. Okazał się wielkim sukcesem. Teraz czas na Terramara - oto najnowszy model, który docelowo zastąpi Atecę. To SUV o następujących wymiarach: 4519 mm długości, 1584 mm wysokości i 1869 mm szerokości, a do tego 2680 mm rozstawu osi. Jest więc większy od Formentora (jego długość to 4450 mm) i od Ateci (mierzy 4386 mm).

Cupra Terramar

Cupra Terramar

mat. prasowe

Jak wygląda Tavascan? Zaprojektowano go zgodnie z nowym językiem stylistycznym marki Cupra - czyli wygląda podobnie do Formentora po liftingu. Mamy tu więc do czynienia z przodem z wąskimi LED-ami w trójkątnym kształcie i z kształtem, który może kojarzyć się niektórym z wyglądem rekina. Z tyłu nie zabrakło modnej diodowej listwy świetlnej, a także masywnego dyfuzora. W środku główne punkty to dwa ekrany - ten za kierownicą ma 10,25 cala, a główny, skierowany w stronę kierowcy - 12,9 cala. Nie zabrakło indukcyjnej ładowarki na tunelu środkowym i gniazd USB-C, nie ma za to fizycznych przycisków czy pokręteł do sterowania klimatyzacją. Wnętrze Terramara ma być przestronne, jak na jego wymiary. Tylną kanapę można przesuwać, powiększając w ten sposób bagażnik do 602 litrów. Bazowa pojemność kufra w wersji benzynowej to 540 litrów. Powyższe dane nie dotyczą hybryd, mieszczących od 400 do 490 litrów.

Czytaj więcej

Cupra Leon też ma za sobą lifting. Kombi może teraz driftować
Cupra Terramar

Cupra Terramar

mat. prasowe

Jeśli chodzi o jazdę, Cupra ma wyróżniać się obecnością progresywnego układu kierowniczego w każdej odmianie. W opcji: zawieszenie adaptacyjne DCC. Terramar ma prowadzić się sportowo – na tyle, na ile to możliwe w SUV-ie. Gama silników wygląda następująco: otwiera ją silnik 1.5 eTSI o mocy 150 KM. W takiej wersji moc trafia na przednie koła za pośrednictwem przekładni DSG o siedmiu przełożeniach. Wyżej mamy silnik 2.0 TSI 204 KM, seryjnie zestawiany z napędem na cztery koła. Tyle samo wytwarza także hybryda plug-in z motorem 1.5. Na szczycie gamy plasują się sportowe wersje VZ: ta tradycyjna ma 265 KM z dwulitrowej jednostki, a hybryda plug-in – 272 KM z silnika 1,5 litra. Akumulator w przypadku obydwu wersji hybrydowych ma pojemność 19,7 kWh, a zasięg w trybie EV przekracza 100 km. Do wersji VZ (zarówno do benzynowej, jak i do spalinowej) można zamówić większe hamulce firmy Akebono. Diesli w gamie nie ma.

Cupra Terramar

Cupra Terramar

mat. prasowe

Polska cena Cupry Terramar

Ile kosztuje Cupra Terramar? Nie mniej niż 173 800 zł - na tyle wyceniono bowiem wersję 1.5 eTSI o mocy 150 KM. 204-konny benzyniak to koszt 192 400 zł. Najtańsza hybryda kosztuje 208 300 zł - ale te dwie wersje będą dostępne nieco później. Chętni na Terramara VZ muszą szykować co najmniej 229 829 zł za odmianę benzynową i 240 600 zł za auto z wtyczką. Na liście opcji nie brakuje różnych pakietów, a także np. wyróżniających auto lakierów matowych. Warto jednak zauważyć, że już bazowa wersja ma w wyposażeniu m.in. 18-calowe alufelgi, pełne reflektory LED, progresywne wspomaganie układu kierowniczego, kamerę cofania i czujniki parkowania, a także układ Front Assist, funkcję ochrony pieszych i rowerzystów, system rozpoznawania zmęczenia i system rozpoznawania znaków drogowych. Terramar wyjedzie z fabryki w mieście Győr na Węgrzech. Pierwsi klienci dostaną swoje samochody w ostatnim kwartale tego roku.

Cupra Terramar

Cupra Terramar

mat. prasowe

Cupra Terramar

Cupra Terramar

mat. prasowe

Czytaj więcej

Te europejskie modele aut są produkowane w Chinach. Wśród nich BMW i Cupra

To od modelu Ateca wszystko się zaczęło. W 2018 roku to właśnie ten samochód był pierwszym, który dostał nowy znaczek i zaczął być oferowany nie tylko jako Seat, ale i jako Cupra. Formentor, którego pokazano w 2020 roku, był z kolei pierwszym modelem, który nie miał swojego odpowiednika w gamie Seata. Okazał się wielkim sukcesem. Teraz czas na Terramara - oto najnowszy model, który docelowo zastąpi Atecę. To SUV o następujących wymiarach: 4519 mm długości, 1584 mm wysokości i 1869 mm szerokości, a do tego 2680 mm rozstawu osi. Jest więc większy od Formentora (jego długość to 4450 mm) i od Ateci (mierzy 4386 mm).

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Premiery
Najchętniej kupowane Audi doczekało się trzeciej generacji. Oto nowe Q5
Premiery
Najpopularniejszy kamper z Polski zostanie zmodernizowany
Premiery
To trzecie takie Porsche w historii. 911 Speedster na specjalne zamówienie
Premiery
Aston Martin Vanquish. Powstanie tylko 1000 sztuk najlepszego Gran Turismo
Materiał Promocyjny
Transformacja napędzana biomasą
Premiery
Nowe Audi RS3: Bez zastrzyku mocy, ale i tak jeszcze bardziej na sportowo