Reklama

Cupra Leon też ma za sobą lifting. Kombi może teraz driftować

Pisaliśmy niedawno o modernizacji, jaką przeszedł bestseller marki Cupra, czyli Formentor. Ale kompaktowy Leon także ma za sobą zmiany - i warto zwrócić na niego uwagę. W końcu nie wszyscy lubią siedzieć wyżej.

Publikacja: 15.05.2024 05:00

Cupra Leon tak jak Formentor przeszedł właśnie lifting.

Cupra Leon tak jak Formentor przeszedł właśnie lifting.

Foto: mat. prasowe

Decyzja o wyodrębnieniu Cupry jako osobnej marki budziła kontrowersje. Nie wszyscy wierzyli, że ta nazwa, kojarząca się z szybkimi Seatami, przyciągnie klientów. Teraz można jednak z całą pewnością stwierdzić, że plan się powiódł. Cupry są cenione za swoje parametry i wygląd, a świeża marka pozwala nabywcom nieco się odróżnić. Jej największym przebojem jest doskonale znany z ulic crossover o nazwie Formentor. Powstał od początku z myślą o Cuprze. Ale w gamie marki znajduje się także model „przejęty” od Seata, czyli Leon. Tak jak Formentor, także i on przeszedł właśnie lifting.

Cupra Leon

Cupra Leon

Foto: mat. prasowe

Co zmieniło się w hiszpańskim kompakcie? Lista zmian zewnętrznych wygląda następująco: nowe reflektory Matrix LED z charakterystyczną sygnaturą świetlną, przeprojektowane zderzaki, nowe wloty powietrza, listwa diodowa z tyłu z podświetlanym logo marki. Leon upodobnił się do zmodernizowanego Formentora - i trudno mieć to stylistom marki za złe. Efekt jest miły dla oka. W środku zagościł nowy, większy ekran multimediów (przekątna: 12,9 cala). Sam system też został przeprojektowany. Ma działać szybciej i bardziej intuicyjnie. Zmiany można też usłyszeć. Zamiast zestawu audio firmy Beats, pojawi się sprzęt sygnowany przez markę Sennheiser. Będzie mieć moc 425W.

Czytaj więcej

Cupra Formentor została odświeżona. Lifting pod znakiem trzech trójkątów
Cupra Leon

Cupra Leon

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Nowy Cupra Leon — hatchback może mieć 300 KM, kombi 333 KM

Skoro jesteśmy już przy mocy - zmieniły się także parametry niektórych silników. Co prawda bazowy w Cuprze motor 1.5 TSI o mocy 150 KM zestawiony z manualną przekładnią ma takie same parametry, co wcześniej, ale już odmiana z automatem stała się miękką hybrydą. Motor 2.0 TSI zamiast 190 osiąga teraz 204 KM. W gamie wciąż można znaleźć 150-konnego diesla 2.0 TDI. Jeśli chodzi o „gorące” odmiany - do wyboru jest 2.0 TSI o mocy 265, 300 i 333 KM. Ten ostatni wariant jest zarezerwowany tylko dla wersji kombi. Ma napęd AWD i nowy dyferencjał z aktywnym rozdzielaniem momentu obrotowego, znany np. z Audi S3 po modernizacji. Pojawił się również tryb drift. Hatchback może mieć maksymalnie 300 KM i napęd na przód. Cupra Leon może być także hybrydą typu plug-in. Słabszy wariant rozwija 204 KM (motor benzynowy 1.5 TSI plus „elektryk”), a mocniejszy - 272 KM. Zasięg w trybie EV sięga 100 km. Mocniejsza odmiana ma taki sam układ hamulcowy, jak topowe wersje benzynowe. Odświeżony Leon nadal może być ciekawym rozwiązaniem dla tych, którym podoba się pomysł na markę Cupra, ale niekoniecznie lubią crossovery. Kombi z trybem drift? To brzmi naprawdę emocjonująco…. zwłaszcza dla pasażerów.

Cupra Leon

Cupra Leon

Foto: mat. prasowe

Cupra Leon

Cupra Leon

Foto: mat. prasowe

Cupra Leon

Cupra Leon

Foto: mat. prasowe

Cupra Leon

Cupra Leon

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

To nie koniec hiszpańskiej marki. Seat z rekordowymi zyskami i ofensywą modelową
Premiery
Nowa fala pickupów. Toyota będzie elektryczna, a Nissan technicznym bratem Mitsubishi
Premiery
To koniec pewnej epoki. BMW żegna swojego ostatniego roadstera
Premiery
Koreańczycy w natarciu. Takich modeli nikt się nie spodziewał
Premiery
Strategiczny zwrot Porsche. Cayenne Electric staje się punktem odniesienia
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Premiery
Amerykański styl, brazylijska dusza i europejski debiut. Nowy pick-up Stellantisa
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama