Zgodnie z danymi podanymi przez GDDKiA, całkowita długość obiektu będzie wynosić 1589 metrów, a jego wysokość opiewać będzie na 20 metrów. Estakada łączyć będzie okolice ulic Łowińskiego i Morcinka w krakowskiej Nowej Hucie. „Początkowo estakada pobiegnie wzdłuż torów kolejowych, a następnie skręci w prawo nad torami i płynącą pod nimi rzeką Dłubnią, aby finalnie połączyć się z już istniejącą częścią obiektu" –zapisano w oficjalnym komunikacie GDDKiA.

Czytaj więcej

Znowu drożeje przejazd autostradą A2. Nowe stawki od 11 września

Estakada zostanie zbudowana metodą nasuwania podłużnego. "Kolejne segmenty obiektu są przygotowywane na specjalnym stanowisku prefabrykacji, gdzie w szalunku układa się zbrojenie, a następnie je betonuje" – podano. Obecnie jest 340 metrów inwestycji jest już gotowe. Dyrekcja podkreśla, że jest to unikalna konstrukcja oraz bardzo ważna do zakończenia prac nad trasą S7 w relacji Warszawa-Kraków. "Nigdzie nie wysuwa się segmentów na niemal kilometr. Dodatkową trudnością inżynieryjną tego zadania jest zakręt, który muszą pokonać poszczególne elementy konstrukcji" – wskazano w komunikacie.

Najdłuższa estakada w Polsce ma zostać ukończona do lata 2025 roku

Etakada powstaje techniką nasuwania podłużnego. Jej kolejne segmenty są przygotowywane na specjalnym stanowisku prefabrykacji, gdzie w szalunku układa się zbrojenie, a następnie je betonuje. Po stężeniu betonu i sprężeniu, za pomocą siłowników będą wysuwane kolejne segmenty na podpory estakady. Stalowa konstrukcja na pierwszym segmencie to tzw. awanbek (dziób montażowy). Awanbeki mają długość 32 m i ważą ok. 90 t. Zgodnie z planem budowy, pełne nasunięcie estakady oraz jej połączenie zaplanowano na sierpień 2025 roku.

Czytaj więcej

Autostrada A2 dłuższa o kolejny odcinek. Miał być gotowy do końca 2023 r.