Aktualizacja: 24.11.2024 20:13 Publikacja: 03.03.2023 21:41
Foto: mat. prasowe
Oczekiwania biznesowe producentów samochodów spadły z 21,4 pkt do zaledwie 2,8 pkt. I mimo że fabrykom aut nie brakuje złożonych wcześniej zamówień, to popyt zaczyna słabnąć, a kupujący stają się coraz bardziej ostrożni. – Jednym z powodów może być niepewność co do perspektywy cen energii elektrycznej. W dodatku mówi się o racjonowaniu energii do ładowania baterii samochodowych – powiedział Oliver Falck, dyrektor Centrum Organizacji Przemysłowej i Nowych Technologii lfo. Jak podało Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA, w czwartym kwartale ub. roku sprzedaż samochodów elektrycznych w Niemczech podskoczyła r/r o dwie trzecie do prawie 200 tys. sztuk, a w styczniu blisko jedna dziesiąta wszystkich samochodów osobowych kupowanych w Unii Europejskiej miała już napęd bateryjny.
Jose Munoz, Amerykanin hiszpańskiego pochodzenia został dyrektorem generalnym Hyundai Motor.Co. Jest pierwszym cudzoziemcem zajmującym tak wysokie stanowisko nie tylko w samym Hyundaiu, ale i w koreańskiej korporacji.
Wraz z montażem odcinkowego pomiaru prędkości na Północnej Obwodnicy GOP (Obwodnicy Północnej Aglomeracji Śląskiej) w Bytomiu, zmieniła się organizacja ruchu. Niedługo drogowcy wprowadzą kolejne zmiany.
Brytyjska kultowa marka Jaguar zdecydowała zrobić sobie przerwę w sprzedaży aut i czeka na nowy model. Żeby cokolwiek się działo Jaguar właśnie zdecydował się na zmianę swojego logotypu. Od 2013 roku jej właścicielem jest indyjski koncern Tata Motors.
Elon Musk zarabia miliardy dzięki rosnącym akcjom Tesli. Na horyzoncie widać także stanowisko doradcze w nowej administracji Trumpa. Coraz bardziej wartościowa staje się także Tesla.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Po tym jak założyciel firmy Streetscooter sprzedał prawa do elektrycznego samochodu dostawczego niemieckiej poczcie miał nastąpić wielki powrót tej niemieckiej marki. Tak się jednak nie stało, a teraz następuje kolejny nieoczekiwany zwrot akcji. W obliczu bankructwa produkcja ma zostać przeniesiona do Tajlandii.
Czysta energia z fuzji jądrowej ma być tania i nieograniczona, a kompaktowy reaktor, wielkości kontenera, będzie można ustawić wszędzie. Rozwiązanie problemów energetycznych świata jest coraz bliżej.
Baterie samochodów elektrycznych wytrzymują dłużej, niż oczekiwano – pokazuje to ocena ponad 7 000 elektryków. Statystycznie są bez usterek po przejechaniu 300 000 km.
Zaczęło się od innowacyjnego pomysłu. Teraz Volkswagen testuje pierwsze elektryczne traktory dla nowoczesnego rolnictwa w afrykańskiej Rwandzie.
Sektor moto w Europie jest pogrążony w kryzysie, na to nakłada się ofensywa chińskich producentów. Co to oznacza dla polskiego biznesu?
Marną sytuację przewoźników drogowych potwierdzają statystyki sprzedaży opon, na które zapotrzebowanie cały czas maleje. Na szczęście spadki wyhamowują.
Rośnie zadłużenie miast, a uzależniony od rządowych dopłat rynek autobusów elektrycznych jest bardzo niestabilny, co zniechęca firmy przewozowe do inwestycji w tego rodzaju tabor.
Po tym jak założyciel firmy Streetscooter sprzedał prawa do elektrycznego samochodu dostawczego niemieckiej poczcie miał nastąpić wielki powrót tej niemieckiej marki. Tak się jednak nie stało, a teraz następuje kolejny nieoczekiwany zwrot akcji. W obliczu bankructwa produkcja ma zostać przeniesiona do Tajlandii.
Toczą się negocjacje z partnerem chińskim, firmą Geely. Jeśli dojdziemy do porozumienia, będziemy budować fabrykę i produkować w Polsce samochody elektryczne – mówi Jakub Jaworowski, minister aktywów państwowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas