Reklama

Producenci samochodów obawiają się racjonowania energii dla e-aut

Pogarsza się sytuacja w niemieckim przemyśle motoryzacyjnym. Branża jest podporą niemieckiej gospodarki, zatrudniającą blisko 800 tys. osób. Jak podał monachijski Instytut lfo, w lutym wskaźnik obrazujący kondycję sektora, który jeszcze w styczniu sięgał 12,5 pkt., niespodziewanie stopniał o przeszło połowę.

Publikacja: 03.03.2023 21:41

Producenci samochodów obawiają się racjonowania energii dla e-aut

Foto: mat. prasowe

Oczekiwania biznesowe producentów samochodów spadły z 21,4 pkt do zaledwie 2,8 pkt. I mimo że fabrykom aut nie brakuje złożonych wcześniej zamówień, to popyt zaczyna słabnąć, a kupujący stają się coraz bardziej ostrożni. – Jednym z powodów może być niepewność co do perspektywy cen energii elektrycznej. W dodatku mówi się o racjonowaniu energii do ładowania baterii samochodowych – powiedział Oliver Falck, dyrektor Centrum Organizacji Przemysłowej i Nowych Technologii lfo. Jak podało Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA, w czwartym kwartale ub. roku sprzedaż samochodów elektrycznych w Niemczech podskoczyła r/r o dwie trzecie do prawie 200 tys. sztuk, a w styczniu blisko jedna dziesiąta wszystkich samochodów osobowych kupowanych w Unii Europejskiej miała już napęd bateryjny.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Tu i Teraz
Dieselgate w Polsce. Volkswagen zapłaci 73,7 mln zł i kończy batalię z UOKiK
Tu i Teraz
To nie jest Corolla. Ten model Toyoty jest najpopularniejszą hybrydą na świecie
Tu i Teraz
Dacia Sandero królem Europy. W czasach drogich SUV-ów i elektryków wygrywa prostota
Tu i Teraz
Autostrada Wielkopolska znów podnosi ceny. To już drugi raz w tym roku
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Tu i Teraz
Odcinkowy pomiar prędkości na A4 zbiera rekordowe żniwa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama