Obecne zmiany w motoryzacji, odczuwalne megatrendy, w tym cyfryzacja, napędy nisko i zeroemisyjne powodują często konieczność przekwalifikowania zawodowego oraz rozwijania nowych kompetencji. Potrzeba pracowników z kwalifikacjami dotąd rzadko wykorzystywanymi w motoryzacji. - W naszej branży jednym z największych wyzwań jest dostęp do pracowników. Branża motoryzacyjna ma, zwłaszcza wśród młodszych ludzi, wizerunek nieekologicznej czy też niekoniecznie związanej z najnowszymi technologiami. Młodzi ludzie chcą pracować w wielkich firmach kojarzonych ze światem np. IT, z nowoczesnymi technologiami i innowacyjnością. Branża automotive dokładnie taka jest. Jednakże powinniśmy zadbać o to, żeby zainteresować naszą branżą nie tylko młodych ludzi, ale również zadbać o ludzi, którzy na rynku pracy są lub wręcz z tego rynku pracy odchodzą – mówi Krzysztof Soszyński, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych. Transformacja jaką przechodzi obecnie motoryzacja nie będzie możliwa bez nowej generacji wykształconych osób. Firmy motoryzacyjne zaczynają włączać się w działania mające na celu wsparcie szkół czy podnoszenie kwalifikacji pracowników branży motoryzacyjnej. Tego typu działania powinny być jeszcze szersze, a nade wszystko, wsparte pomocą państwa.
Czytaj więcej
Nigdy wcześniej kierowcy nie musieli płacić za paliwo tak dużo jak w tym roku. Według niemieckiego klubu ADAC, to historyczny rekord.
- By przyciągać młode talenty do pracy współpracujemy ze szkołami je kształcącymi. Stworzyliśmy dedykowaną ofertę szkoleniową dostosowaną do sposobu myślenia i działania nowej generacji mechaników samochodowych. Zaprojektowaliśmy wirtualny warsztat w technologii VR, który uczniowie mogą odwiedzić i w którym mogą naprawiać samochód. Początkowo współpracowaliśmy ze szkołami ze Śląska. Ponieważ nasz projekt zaczął przynosić korzyści zarówno uczniom, jak i szkołom oraz uczestnikom rynku motoryzacyjnego, rozszerzyliśmy go i współpracujemy obecnie ze szkołami z całej Polski. Dbamy o różnorodność wśród naszych pracowników. Dlatego zatrudniamy ludzi z doświadczeniem w pracy nie tylko w branży motoryzacyjnej, ale także w innych branżach rynkowych takich jak FMCG i IT. – mówi Michał Tochowicz, Prezes Moto-Profil. Dywersyfikacja kanałów poszukiwania kandydatów do pracy i wyjście poza utarte dotąd schematy może być jednym z rozwiązań. Przedstawiciele branży motoryzacyjnej wskazują także, że istnieje problem zarówno ze szkolnictwem zawodowym, jak i jego postrzeganiem wśród młodzieży.
Czytaj więcej
Volkswagen zakończył produkcję Phaetona w 2016 roku, po czterech aktualizacjach modelu i 14 latach produkcji. Był to zdecydowanie najbardziej luksusowy model z Wolfsburga jaki kiedykolwiek powstał. Teraz VW pokazał jak miała wyglądać następna generacja Phaetona.