Zespół projektowy przedstawił zarządowi Volkswagena cztery koncepcje. Zwyciężył pokazany teraz model - projekt autorstwa Marco Pavone, szefa działu Exterior Design, i Tomasza Bachorskiego, szefa działu Interior Design. Wizualnie VW Phaeton D2 szczególnie z tyłu przypomina późniejsze modele Audi. Wnętrze, z dużymi ekranami prezentuje się również na wskroś nowocześnie. Ten duży zakrzywiony wyświetlacz pojawił się w 2018 roku w w Touaregu. Nowy Phaeton miał poza tym otrzymać wyszukane systemy filtrów kabinowych, elektryczne przyciemnianie tylnych szyb po naciśnięciu przycisku, indukcyjne ładowanie dla modeli PHEV, sysytem który zapobiega otwarciu drzwi i uderzeniu w słupek.
Volkswagen Phaeton D2
Prototyp Phaetona D2 powstał jako model w pełni zdatny do ruchu drogowego. Przewidziano co najmniej pięć jednostek napędowych: W12 o mocy 612 KM, V8 TDI o mocy 408 KM, dwa silniki V6 - jako TSI o mocy 340 KM i jako TDI o mocy 286 KM oraz V6 jako PHEV o mocy 455 KM. W przeciwieństwie do pierwszej generacji, D2 miał być dostępny wyłącznie w wersji z długim rozstawem osi o długości ponad 5,30 metra. Na celowniku Volkswagena znalazły się rynki, na których właściciele korzystają chętnie z szoferów jak np. Chiny czy Korea Południowa, planowano było także ponowne wprowadzenie modelu na rynek w USA.
Czytaj więcej
Dla wszystkich musi być jasne, że za kilkanaście lat nie tylko nie będzie można zarejestrować auta spalinowego, ale że takich samochodów po prostu nie będzie w salonach - mówi Pavel Šolc - prezes zarządu, Volkswagen Group Polska.
Volkswagen Phaeton D2