Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe: To najdroższy samochód na świecie

Mercedes-Benz sprzedał jedno z dwóch coupe Uhlenhaut z lat 50. To nie tylko najcenniejszy samochód, jaki został sprzedany ze zbiorów Mercedesa, ale ten 300 SLR jest też najdroższym samochodem na świecie.

Publikacja: 24.05.2022 15:49

Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe

Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe

Foto: mat. prasowe

To zacznijmy od ceny: 135 mln euro. To czyni ośmiocylindrowego Gullwinga najdroższym samochodem, jaki kiedykolwiek sprzedano. Mercedes sprzedał samochód Uhlenhaut Coupe prywatnemu kolekcjonerowi podczas aukcji zorganizowanej wspólnie z RM Sotheby's wśród wybranych potencjalnych nabywców (w grupie osób znalazło się podobno dziesięciu zainteresowanych). Pochodzi on z niepublicznej kolekcji producenta, w której znajduje się około 1100 pojazdów ze wszystkich epok.

Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe

Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe

Foto: mat. prasowe

- Dochód z aukcji zostanie przeznaczony na sfinansowanie ogólnoświatowego programu stypendialnego. Poprzez "Fundusz Mercedes-Benz" chcemy zachęcić nowe pokolenie do podążania innowacyjnymi śladami Rudolfa Uhlenhauta i opracowywania wspaniałych nowych technologii, zwłaszcza w zakresie dekarbonizacji i ochrony zasobów - wyjaśnia Ola Källenius, szef Mercedesa. Mercedes-Benz zbudował dwa samochody 300 SLR Coupe na potrzeby mistrzostw świata w sezonie 1956, ale nigdy ich nie zgłosił i wystawił do ścigania. W tym samym roku odwołano wyścig wytrzymałościowy Carerra Panamericana, a do tego w październiku 1955 r. Mercedes postanowił wycofać się z wyścigów samochodowych. Rudolf Uhlenhaut, ówczesny szef działu rozwoju używał jednego z nich jako samochodu służbowego. Jedno z coupe znajduje się w Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie, a drugi sprzedano prywatnemu nabywcy, który zgodził się udostępnić 300 SLR Uhlenhaut Coupe na specjalne okazje.

Czytaj więcej

Nowa strategia: Mercedes staje się marką luksusową
Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe

Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe

Foto: mat. prasowe

Najdroższym samochodem sprzedanym do tej pory na aukcji jest Ferrari 250 GTO należące do byłego głównego programisty firmy Microsoft, Gregory'ego Whittena. Firma RM Sotheby's wystawiła Ferrari z 1962 roku na aukcję pod koniec sierpnia 2018 roku podczas Concours d'Elegance w Monterey. Za Ferrari zapłacono 48,4 mln dolarów. Najwyższa cena, jaką kiedykolwiek zapłacono za Mercedesa, to 29,6 mln euro za model W196 R, którym w sezonie 1954 w Formule 1 jeździł między innymi Juan Manuel Fangio.

Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe

Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe

Foto: mat. prasowe

Ferrari 250 GTO

Ferrari 250 GTO

Foto: mat. prasowe

Mercedes W196 R

Mercedes W196 R

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

W. Bremm von Kleinsorgen, CEO CEE Mercedes: Na poziomie globalnym polski rynek jest silny

To zacznijmy od ceny: 135 mln euro. To czyni ośmiocylindrowego Gullwinga najdroższym samochodem, jaki kiedykolwiek sprzedano. Mercedes sprzedał samochód Uhlenhaut Coupe prywatnemu kolekcjonerowi podczas aukcji zorganizowanej wspólnie z RM Sotheby's wśród wybranych potencjalnych nabywców (w grupie osób znalazło się podobno dziesięciu zainteresowanych). Pochodzi on z niepublicznej kolekcji producenta, w której znajduje się około 1100 pojazdów ze wszystkich epok.

- Dochód z aukcji zostanie przeznaczony na sfinansowanie ogólnoświatowego programu stypendialnego. Poprzez "Fundusz Mercedes-Benz" chcemy zachęcić nowe pokolenie do podążania innowacyjnymi śladami Rudolfa Uhlenhauta i opracowywania wspaniałych nowych technologii, zwłaszcza w zakresie dekarbonizacji i ochrony zasobów - wyjaśnia Ola Källenius, szef Mercedesa. Mercedes-Benz zbudował dwa samochody 300 SLR Coupe na potrzeby mistrzostw świata w sezonie 1956, ale nigdy ich nie zgłosił i wystawił do ścigania. W tym samym roku odwołano wyścig wytrzymałościowy Carerra Panamericana, a do tego w październiku 1955 r. Mercedes postanowił wycofać się z wyścigów samochodowych. Rudolf Uhlenhaut, ówczesny szef działu rozwoju używał jednego z nich jako samochodu służbowego. Jedno z coupe znajduje się w Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie, a drugi sprzedano prywatnemu nabywcy, który zgodził się udostępnić 300 SLR Uhlenhaut Coupe na specjalne okazje.

Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii
Tu i Teraz
Na stacjach jest już nowe paliwo. Sprawdź czy tankujesz je do zbiornika
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem