To zacznijmy od ceny: 135 mln euro. To czyni ośmiocylindrowego Gullwinga najdroższym samochodem, jaki kiedykolwiek sprzedano. Mercedes sprzedał samochód Uhlenhaut Coupe prywatnemu kolekcjonerowi podczas aukcji zorganizowanej wspólnie z RM Sotheby's wśród wybranych potencjalnych nabywców (w grupie osób znalazło się podobno dziesięciu zainteresowanych). Pochodzi on z niepublicznej kolekcji producenta, w której znajduje się około 1100 pojazdów ze wszystkich epok.
Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe
- Dochód z aukcji zostanie przeznaczony na sfinansowanie ogólnoświatowego programu stypendialnego. Poprzez "Fundusz Mercedes-Benz" chcemy zachęcić nowe pokolenie do podążania innowacyjnymi śladami Rudolfa Uhlenhauta i opracowywania wspaniałych nowych technologii, zwłaszcza w zakresie dekarbonizacji i ochrony zasobów - wyjaśnia Ola Källenius, szef Mercedesa. Mercedes-Benz zbudował dwa samochody 300 SLR Coupe na potrzeby mistrzostw świata w sezonie 1956, ale nigdy ich nie zgłosił i wystawił do ścigania. W tym samym roku odwołano wyścig wytrzymałościowy Carerra Panamericana, a do tego w październiku 1955 r. Mercedes postanowił wycofać się z wyścigów samochodowych. Rudolf Uhlenhaut, ówczesny szef działu rozwoju używał jednego z nich jako samochodu służbowego. Jedno z coupe znajduje się w Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie, a drugi sprzedano prywatnemu nabywcy, który zgodził się udostępnić 300 SLR Uhlenhaut Coupe na specjalne okazje.
Czytaj więcej
Ceny i rentowność w górę, za to mniejsza liczba wyprodukowanych aut. Oznacza to, że Mercedes zmniejszy gamę modeli tych z niższej półki. Cel to zdobycie pozycji najcenniejszej marki luksusowej na świecie.
Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe