Audi, BMW czy Mercedes – która marka sprzedaje najwięcej sportowych modeli

Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów, od stycznia do lipca 2020 roku zarejestrowano 983 sztuk sportowych pojazdów niemieckiej trójki – podaje IBRM Samar. Liderem jest Mercedes, który sprzedał najwięcej topowych aut.

Publikacja: 05.09.2020 07:17

Audi, BMW czy Mercedes – która marka sprzedaje najwięcej sportowych modeli

Foto: moto.rp.pl

Zestawienie przygotowane przez IBRM Samar dotyczy samochodów typowo sportowych. Tym samym nie brane były pod uwagę takie odmiany jak: „S” i „SQ” z Audi, słabsze odmiany Mercedesów AMG (35 AMG, 43 AMG czy 53 AMG) oraz M35i, M50i i M50d z BMW. Dzięki temu możliwe było porównanie tylko tych najmocniejszych aut oferowanych przez niemieckich producentów.

CZYTAJ TAKŻE: Mercedes z 1982 roku w testach emisji spalin lepszy od nowych aut

""

Audi-SQ8.

Foto: moto.rp.pl

Niekwestionowanym liderem tego zestawienia jest Mercedes. Od początku roku (do końca lipca br.) zarejestrowano 447 aut z gwiazdą na masce dopieszczonych emblematem AMG. Co ciekawe 61 proc. zamówień (273 szt.) stanowiły najmocniejsze odmiany klasy A i CLA. Tylko 13 szt. z nich zakupionych zostało w słabszym wariancie o mocy 387 KM. Pozostałe stanowiły najmocniejsze wersje „45s AMG” generujące 421-koni mechanicznych. Bardzo dobrze sprzedawała się też klasa G w wersji 63 AMG (585 KM). Zakupiono ją w 60 egzemplarzach. Podium w tym przypadku zamyka sportowy AMG GT, który oferowany w wariantach: 63 (639 KM), R (585 KM) i Black Series (730 KM), łącznie sprzedał się w liczbie 39 szt. Niezłe wyniki przypadły też dla modelu GLC – 476 KM lub 510 KM (17 szt. odmiany coupe; 14 szt. wersji klasycznej) oraz klasy S – 612 KM (23 szt.).

""

Mercedes CLA45 AMG.

Foto: moto.rp.pl

Audi również nie ma powodów do zmartwień. Łącznie zarejestrowano 311 sztuk modeli z logo „RS”. Najczęściej wybieranym był RS3 z silnikiem o mocy 400 KM, który rozszedł się w liczbie 108 sztuk. Ponad połowa z tej grupy była w nadwoziu hatchback (62 egz.). Na sedana zdecydowało się 46 klientów. Drugie miejsce w zestawieniu przypadło dla RSQ3, który ma tą samą jednostkę napędową co wymieniony wcześniej RS3. Trzecim z koli był RS6 (600 KM). Na ten pojazd zdecydowało się 38 klientów. Pozostałe modele sprzedały się w liczbie: RS5 – 450 KM (35 szt.), RS7 – 600 KM (28 szt.), Q8 RS – 600 KM (28 szt.) i RS4 – 450 KM (22 szt.).

""

Audi RS Q3.

Foto: moto.rp.pl

Podium niemieckiej trójki zamyka BMW. Firmie z Monachium udało się zarejestrować 225 sztuk modeli z logo „M”. Liderem sprzedaży okazało się M2 (80 szt.) Co ciekawe w tym przypadku klienci decydowali się głównie na słabszą odmianę M2 Copmetition o mocy 411 KM (75 szt.). Topowe M2 CS o mocy 450 KM wybrało 5 klientów. Prawdopodobnie była to kwestia ceny. M2 CS kosztuje od bagatela 441 tys. zł. Drugim autem w rankingu sprzedaży było M5 – 600/625 KM (45 szt.), a na trzecim M8 – 600/625 KM (33 szt.). Warto podkreślić, że bardzo dobrze wypadła sprzedaż sportowych SUVów. Pod tym względem dominował X3M – 480/510 KM (20 szt.). Następnie znalazły się: X4M – 480/510 KM (11 szt.), X6M – 600/625 KM (10 szt.) oraz X5M – 600/625 KM (9 szt.).

""

BMW M2 CS.

Foto: moto.rp.pl

Z tego zestawienia wynika, że największym powodzeniem cieszą się najmniejsze modele. To one napędzają sprzedaż. Prawdopodobnie w tym przypadku dużą rolę odgrywa cena. Mercedes A45 AMG kosztuje od 239 900 zł. Z kolei Audi RS3 to wydatek od 265 700 zł, a BMW M2 od 294 200 zł. Tym samym w przedziale cenowym 300-350 tys. zł można mieć bardzo dobrze wyposażone auto, posiadające +400 KM. Pozostałe wymieniane pojazdy są o wiele droższe. W niektórych przypadkach ich konfiguracje mogą przekraczać nawet milion złotych.

""

Mercedes GLS63 AMG.

Foto: moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Audi zelektryfikuje przyszłe sportowe modele RS

Nie dziwi też pozycja Mercedesa jako lidera. Dobra sprzedaż modeli: A i CLA, w odmianach 45 AMG i 45s AMG, nie jest przypadkowa. Są to stosunkowo nowe modele, które dołączyły do oferty w 2019 roku. Audi RS3 w oferowanej generacji miało swoją premierę w 2017 roku (III generacja po faceliftingu). Podobnie jest z BMW M2, które sprzedawane jest od 2016 roku.

Zestawienie przygotowane przez IBRM Samar dotyczy samochodów typowo sportowych. Tym samym nie brane były pod uwagę takie odmiany jak: „S” i „SQ” z Audi, słabsze odmiany Mercedesów AMG (35 AMG, 43 AMG czy 53 AMG) oraz M35i, M50i i M50d z BMW. Dzięki temu możliwe było porównanie tylko tych najmocniejszych aut oferowanych przez niemieckich producentów.

CZYTAJ TAKŻE: Mercedes z 1982 roku w testach emisji spalin lepszy od nowych aut

Pozostało 88% artykułu
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii
Tu i Teraz
Na stacjach jest już nowe paliwo. Sprawdź czy tankujesz je do zbiornika
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem