Zestawienie przygotowane przez IBRM Samar dotyczy samochodów typowo sportowych. Tym samym nie brane były pod uwagę takie odmiany jak: „S” i „SQ” z Audi, słabsze odmiany Mercedesów AMG (35 AMG, 43 AMG czy 53 AMG) oraz M35i, M50i i M50d z BMW. Dzięki temu możliwe było porównanie tylko tych najmocniejszych aut oferowanych przez niemieckich producentów.
CZYTAJ TAKŻE: Mercedes z 1982 roku w testach emisji spalin lepszy od nowych aut
Audi-SQ8.
Niekwestionowanym liderem tego zestawienia jest Mercedes. Od początku roku (do końca lipca br.) zarejestrowano 447 aut z gwiazdą na masce dopieszczonych emblematem AMG. Co ciekawe 61 proc. zamówień (273 szt.) stanowiły najmocniejsze odmiany klasy A i CLA. Tylko 13 szt. z nich zakupionych zostało w słabszym wariancie o mocy 387 KM. Pozostałe stanowiły najmocniejsze wersje „45s AMG” generujące 421-koni mechanicznych. Bardzo dobrze sprzedawała się też klasa G w wersji 63 AMG (585 KM). Zakupiono ją w 60 egzemplarzach. Podium w tym przypadku zamyka sportowy AMG GT, który oferowany w wariantach: 63 (639 KM), R (585 KM) i Black Series (730 KM), łącznie sprzedał się w liczbie 39 szt. Niezłe wyniki przypadły też dla modelu GLC – 476 KM lub 510 KM (17 szt. odmiany coupe; 14 szt. wersji klasycznej) oraz klasy S – 612 KM (23 szt.).
Mercedes CLA45 AMG.