Seat zbudował respirator przy użyciu silnika wycieraczek

Respirator OxyGEN, produkowany w zakładach Seata, został oficjalnie dopuszczony do wykorzystania w szpitalach. Atest urządzeniu nadała Hiszpańska Agencja ds. Produktów Zdrowotnych i Medycznych. Wolumen produkcji będzie na bieżąco dostosowywany do zapotrzebowań służby zdrowia.

Publikacja: 09.04.2020 17:07

Seat zbudował respirator przy użyciu silnika wycieraczek

Foto: moto.rp.pl

Respirator OxyGEN został zaprojektowany we współpracy z firmą Protofy.xyz. Montaż urządzeń odbywa się w zakładach Seata w hiszpańskim Martorell na linii wykorzystywanej dotychczas do produkcji nowej generacji Seata Leona. Każdy respirator składa się z ponad 80 elementów elektronicznych i mechanicznych, wśród których można znaleźć elementy zwykle stosowane w samochodach, takie jak silnik wycieraczek czy wałek główny skrzyni biegów. Hiszpański producent pracuje nad optymalizacją procesu montażu, który umożliwi tworzenie nawet 300 respiratorów dziennie. Liczba składanych urządzeń jest stale konsultowana ze służbami medycznymi, by odpowiadać na bieżące zapotrzebowanie szpitali.

CZYTAJ TAKŻE: Seat e-Scooter: Kolejny elektryczny jednoślad Hiszpanów

""

moto.rp.pl

Seat prowadzi dalsze prace nad rozwiązaniami wspierającymi służbę medyczną w walce z pandemią COVID-19. W działania projektowe trwające od ponad dwóch tygodni zaangażowali się pracownicy firmy m.in. z obszarów produkcji, zdrowia i wypadków, rozwoju, logistyki oraz jakości. Efekty końcowe zostaną przedstawione po przejściu wszystkich koniecznych testów medycznych.

CZYTAJ TAKŻE: Tak wygląda nowy Seat Leon

Respirator OxyGEN został zaprojektowany we współpracy z firmą Protofy.xyz. Montaż urządzeń odbywa się w zakładach Seata w hiszpańskim Martorell na linii wykorzystywanej dotychczas do produkcji nowej generacji Seata Leona. Każdy respirator składa się z ponad 80 elementów elektronicznych i mechanicznych, wśród których można znaleźć elementy zwykle stosowane w samochodach, takie jak silnik wycieraczek czy wałek główny skrzyni biegów. Hiszpański producent pracuje nad optymalizacją procesu montażu, który umożliwi tworzenie nawet 300 respiratorów dziennie. Liczba składanych urządzeń jest stale konsultowana ze służbami medycznymi, by odpowiadać na bieżące zapotrzebowanie szpitali.

Tu i Teraz
Porsche brakuje części. Wyprodukuje mniej samochodów i musi skorygować prognozę
Tu i Teraz
Luksusowe auto za kryptowalutę. Ferrari pozwala europejskim klientom płacenie w Bitcoinach
Tu i Teraz
Kończy się dobra passa polskiego przemysłu motoryzacyjnego
Tu i Teraz
Ceglany piec ogrzewany wodorem. Tak Toyota piecze pizzę
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Tu i Teraz
Serbia chce udostępnić UE jedno z największych złóż litu na świecie