W kwietniu 2020 roku wkroczy do salonów nowa generacja Seata Leona. Oferowana będzie jako pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi.

Kompaktowy Seat Leon sprzedał się od 1999 roku do tej pory w ponad 2 milionach egzemplarzy. Trzecia generacja, która weszła na rynek w 2012 r. była oferowana po raz pierwszy również jako kombi (początkowo jako ST, obecnie Sport Tourer). Leon czwartej generacji to ważny model dla hiszpańskiego producenta. Wraz z nowym Audi A3, Skodą Octavią i VW Golfem 8, kompaktowy Hiszpan przechodzi również w najnowszą platformę MQB Evo.

Seat Leon.

Nowy Seat Leon wyraźnie urósł. Rozstaw osi został powiększył o pięć centymetrów do 2,69 metra. To tyle co ma nowa Skoda Octavia i znacznie więcej niż nowy Volkswagen Golf – 2,62 m. Te dodatkowe centymetry będzie można odczuć zwłaszcza na tylnej kanapie. O pasażerów na tylnej kanapie zadbano nie tylko pod względem ilości miejsca. Jest też opcjonalnie dostępna trzystrefowa, automatyczna klimatyzacja z własnym ustawianiem temperatury i dwa złącza USB-C.

Czwarta generacja Leona będzie dostępna podobnie jak poprzednia w dwóch wersjach nadwozia. Trzydrzwiowy model został skreślony z programu już jakiś czas temu. Nowy Seat powiększył nie tylko rozstaw osi. Karoseria ma teraz 4,37 metra długości i jest dłuższa o 8,6 cm, a kombi nawet o 9,3 cm (do 4,64 metra). Wysokość pozostała prawie taka sama, zmniejszona jest o trzy milimetry. Leon jest też o 17 mm węższy od trzeciej generacji. Objętość bagażnika pięciodrzwiowego Leona pozostaje na poziomie poprzednika – 380 litrów, kombi ma o 30 litrów więcej – 617 litrów.

Deska rozdzielcza jest o wiele bardziej cyfrowa i z dużo mniejszą liczbą przycisków. Opcjonalnie oferowany jest cyfrowy zestaw wskaźników z 10,25-calowym wyświetlaczem i 10-calowym ekranem dotykowym. Obsługa za pomocą rozszerzonego systemu sterowania głosem, który rozumie również swobodnie wypowiadane polecenia, takie jak „jest mi zimno” jest aktywowana za pomocą polecenia… „Hola, Hola”. Nie tylko to nowy Leon odziedziczył od Golf VIII. Również suwak dotykowy pod ekranem, którego można użyć do zmiany temperatury lub głośności muzyki jest dokładnie taki sam jak w Volkswagenie. Dzięki wbudowanej karcie eSIM, Seat Leon jest cały czas online. Muzyka w samochodzie może również pochodzić z radia internetowego. Android Auto nadal wymaga połączenia kablowego, Apple CarPlay działa bezprzewodowo.

Pod maską znajdziemy trzy lub cztery cylindry. Silnik benzynowy 1.0 TSI osiąga moc 90 i 110 KM, a 1.5 TSI będzie dostępny w dwóch poziomach mocy: 130 i 150 KM. Mocniejsze modele (110 i 150 KM) w połączeniu z opcjonalną skrzynią DSG to miękkie hybrydy z układem elektrycznym 48 V i generatorem rozrusznika. Model 2.0 TSI ma moc 190 KM, a dostępna po raz pierwszy hybryda plug-in łączy silnik benzynowy 1,4 TSI z silnikiem elektrycznym i akumulatorem litowo-jonowym 13 kWh i osiąga 204 KM. Przewidziano również wersję napędzaną na gazu ziemny. Leon 1.5 TGI ma moc 130 PS i w trzech zbiornikach CNG pomieści 17,3 kg CNG (sprężonego gazu ziemnego), co powinno zapewnić zasięg 440 km. Są też silniki diesla. Mają pojemność 2 litrów i moc 115 i 150 KM.

W Leonie oferowany będzie predykcyjny tempomat, który przetwarza dane topograficzne z systemu nawigacji, ograniczenia prędkości i informacje o trasie, utrzymując prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu. Przed wzniesieniem terenu lub gdy samochód zbliża się do zjazdu, prędkość jest odpowiednio dostosowywana. Seat Leon po raz pierwszy publicznie zostanie zaprezentowany w marcu podczas Salonu Samochodowego w Genewie, a w salonach pojawi się w kwietniu. Dostępny będzie w czterech poziomach wykończenia: Reference, Style, Xcellence i FR. Seat nie ujawnił cen nowej generacji Leona.

Trzecia generacja Leona była dopracowanym i udanym modelem. Dynamiczny kompakt z dużą różnorodnością wariantów i wersji. Nowy oprócz świeżego designu i nowocześniejszego sprzętu informacyjno-rozrywkowego oferuje bardziej przestronne wnętrze, które może skusić nowych klientów.

CZYTAJ TAKŻE: Seat e-Scooter: Kolejny elektryczny jednoślad Hiszpanów

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kolejna część autostrady A1 włączona do ruchu

W sobotę drogowcy uruchomili węzeł Jasna Góra na autostradowej obwodnicy Częstochowy. Jego budowa przeciągnęła ...

Wideo | Miko Marczyk: Awans na szczyt ze Skodą

Miko Marczyk to młody, ambitny kierowca rajdowy, który ściga się Skodą Fabią R5. Opowie ...

Ceny | Volvo V60 Cross Country: Szkoda, że tak drogo

Volvo rozbudowuje gamę modeli V60. Po kombi przyszedł czas na uterenowioną odmianę V60 Cross ...

Za mało energii w rządowym programie wspierania elektromobilności

Polski rynek samochodów na prąd, pomimo ambitnych planów rządu, wciąż pozostaje bardzo słaby. Co ...

Przewoźnicy narzekają, ale kupują ciężarówki na potęgę

Wysoki popyt na przewozy rozgrzał rynek ciężarówek. Po rekordowym październiku, w którym rejestracje sięgnęły ...

Nadciągające kłopoty na branżę transportową

W ciągu dekady branża transportowa istotnie się zmieni. Transformację wymuszą m.in. zmiany w prawie, ...