Czwarta generacja Leona będzie dostępna podobnie jak poprzednia w dwóch wersjach nadwozia. Trzydrzwiowy model został skreślony z programu już jakiś czas temu. Nowy Seat powiększył nie tylko rozstaw osi. Karoseria ma teraz 4,37 metra długości i jest dłuższa o 8,6 cm, a kombi nawet o 9,3 cm (do 4,64 metra). Wysokość pozostała prawie taka sama, zmniejszona jest o trzy milimetry. Leon jest też o 17 mm węższy od trzeciej generacji. Objętość bagażnika pięciodrzwiowego Leona pozostaje na poziomie poprzednika – 380 litrów, kombi ma o 30 litrów więcej – 617 litrów.
Deska rozdzielcza jest o wiele bardziej cyfrowa i z dużo mniejszą liczbą przycisków. Opcjonalnie oferowany jest cyfrowy zestaw wskaźników z 10,25-calowym wyświetlaczem i 10-calowym ekranem dotykowym. Obsługa za pomocą rozszerzonego systemu sterowania głosem, który rozumie również swobodnie wypowiadane polecenia, takie jak „jest mi zimno” jest aktywowana za pomocą polecenia… „Hola, Hola”. Nie tylko to nowy Leon odziedziczył od Golf VIII. Również suwak dotykowy pod ekranem, którego można użyć do zmiany temperatury lub głośności muzyki jest dokładnie taki sam jak w Volkswagenie. Dzięki wbudowanej karcie eSIM, Seat Leon jest cały czas online. Muzyka w samochodzie może również pochodzić z radia internetowego. Android Auto nadal wymaga połączenia kablowego, Apple CarPlay działa bezprzewodowo.
Pod maską znajdziemy trzy lub cztery cylindry. Silnik benzynowy 1.0 TSI osiąga moc 90 i 110 KM, a 1.5 TSI będzie dostępny w dwóch poziomach mocy: 130 i 150 KM. Mocniejsze modele (110 i 150 KM) w połączeniu z opcjonalną skrzynią DSG to miękkie hybrydy z układem elektrycznym 48 V i generatorem rozrusznika. Model 2.0 TSI ma moc 190 KM, a dostępna po raz pierwszy hybryda plug-in łączy silnik benzynowy 1,4 TSI z silnikiem elektrycznym i akumulatorem litowo-jonowym 13 kWh i osiąga 204 KM. Przewidziano również wersję napędzaną na gazu ziemny. Leon 1.5 TGI ma moc 130 PS i w trzech zbiornikach CNG pomieści 17,3 kg CNG (sprężonego gazu ziemnego), co powinno zapewnić zasięg 440 km. Są też silniki diesla. Mają pojemność 2 litrów i moc 115 i 150 KM.