Volkswagen przyspiesza proces przekształcający go w markę oferującą samochody, urządzenia i usługi oparte na oprogramowaniu. W związku z tym ofensywa w dziedzinie samochodów elektrycznych VW również nabiera tempa – sprzedaż elektryków ma do 2030 r. wzrosnąć w Europie do ponad 70 procent, a w Chinach i USA do ponad 50 proc.

To założenia Volkswagena, który w związku z tym każdego roku będzie wprowadzał na rynek jeden nowy model w pełni elektryczny. Samochody to jednak nie wszystko – niemiecka marka kompleksowo podchodzi do konstruowania swojej oferty na płaszczyźnie elektromobilności, oferując rozwiązania ułatwiające użytkowanie aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Tylko w tym roku Volkswagen zamierza dostarczyć klientom około 300.000 samochodów skonstruowanych na platformie MEB. Do tego należy doliczyć około 150.000 aut hybrydowych. Klienci w Polsce, którzy zdecydują się na zakup samochodu typu BEV (battery electric vehicle) lub PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) mają zostać wsparci przez markę przez takie rozwiązania jak ID.Charger (domowa ładowarka) czy We Charge (aplikacja ułatwiająca ładowanie w trasie).

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen uruchomi w Europie 6 gigafabryk baterii

Za pośrednictwem należącej do Volkswagena firmy Elli, która zajmuje się sprzedażą infrastruktury do ładowania aut elektrycznych, marka prowadzi sprzedaż wallboxów nazwanych ID. Charger. Ładują one akumulator elektryka prądem o mocy do 11 kW, co oznacza, że proces ten odbywa się niemal pięć razy szybciej niż w wypadku ładowania z domowego gniazda prądu. – Dzięki wallboxowi Volkswagena, rozładowany akumulator o pojemności 58 kWh w modelach ID.3 i ID.4 można naładować w pełni w ciągu około sześciu godzin – Hanns-Christoph Bauer, Vice President of Sales w Volkswagen Group Charging. 62 proc. wallboxów, które trafiły dotychczas do klientów w Polsce to ID.Charger w wersji Connect. Taki sprzęt kosztuje 2.999 zł można go połączyć z domową siecią i ze smartfonem za pośrednictwem bezprzewodowej sieci WiFi. Nieco mniejszą popularnością cieszą się podstawowe wersje ładowarki (trafiły do 33 proc. użytkowników). Topowy ID.Charger Pro (4.449 zł) jest użytkowany przez 5 proc. osób, które zdecydowały się wybrać wallbox Volkswagena.

Oferta We Charge to możliwość ładowania w trasie przy wykorzystaniu tysięcy punktów ładowania (w Polsce m.in. Greenaway, EV+) według stałych stawek zgodnych ze swoimi preferencjami. Dzięki tej aplikacji można znaleźć stacje ładowania w swojej okolicy, łatwiej zaplanować trasę i ładować samochód za pomocą specjalnej karty w publicznych punktów ładowania w całej Europie. Klienci mogą wykupić jedną z trzech taryf – Free, Go lub Plus. Podstawowa We Charge Free nie wymaga wnoszenia opłaty miesięcznej i zapewnia podstawowy serwis z wykorzystaniem tylko jednej karty. Taryfa We Charge Go oferuje korzystniejsze ceny za każde pojedyncze ładowanie akumulatora i jest szczególnie atrakcyjna dla kierowców, którzy regularnie ładują akumulator samochodu elektrycznego na ogólnodostępnych stacjach. We Charge Plus to z kolei taryfa dla tych wszystkich, którzy dużo podróżują – ci kierowcy będą mogli korzystać z europejskich stacji szybkiego ładowania na bardzo korzystnych warunkach.

Według badania Volkswagen i InsightOut Lab, osoby rozważające zakup auta na prąd na pytanie: „jakie są według Ciebie najważniejsze powody, które przemawiają za zakupem samochodu elektrycznego?” wymieniają najczęściej chęć ochrony środowiska (61 proc. respondentów). Volkswagen w Polsce za pośrednictwem partnera Polenergia oferuje zieloną energię z brakiem śladu węglowego w strukturze produkcji. Volkswagen wymyśla siebie od nowa. To wszystko pomysły i skala zmian, która 10 lat temu raczej nikomu nie wpadłaby do głowy. Zgodnie ze swoją strategią „Way to Zero” koncern z Wolfsburga chce konsekwentnie zmniejszać emisję CO2, stopniowo przechodzić na wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych i równoważyć emisję dwutlenku węgla, której nie da się uniknąć. Marka zapewnia, że elektryczne modele ID.3 i ID.4 są pierwszymi produkowanymi autami VW w sposób neutralny pod względem emisji CO2 w fabryce w niemieckim Zwickau, dostosowanej w 100 proc. do produkcji samochodów elektrycznych.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen we Wrześni od jutra wstrzymuje produkcję

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Zgoda na przejęcie Lotosu przez Orlen

14 lipca PKN Orlen ma otrzymać zgodę od Komisji Europejskiej na przejęcie Lotosu – ...

Tak wygląda nowa Toyota Yaris

Toyota zaprezentowała zupełnie nowego Yarisa. Pierwszy raz zastosowano architekturę TNGA w miejskim samochodzie. To ...

Ceny | Mazda CX-5: Bestseller z nową ceną i wyposażeniem

SUV CX-5 to bestseller Mazdy nie tylko na polskim rynku. Teraz pojawił się model ...

Opel Astra IV Sports Tourer

Trzyletni Opel Astra IV hitem poleasingowego rynku

Samochody niemieckie są najchętniej kupowane przez osoby poszukujące aut pokontraktowych - wynika z danych ...

Swiss Post testuje już pierwsze samochody autonomiczne.

Autonomiczne pojazdy już wkrótce zaczną dostarczać paczki

Nowoczesne technologie w logistyce poprawią efektywność i rozwiążą problem z niedoborem pracowników. Samochody bez ...

Marzenia o elektrycznych autach

Polacy na na samochód z silnikiem elektrycznym chcieliby wydać nie więcej niż 80-90 tys. ...