fot. AdobeStock

Przyspieszyła realizacja autostrady A2 w kierunku granicy z Białorusią. W środę Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad skompletowała umowy na budowę trasy od Siedlec do Białej Podlaskiej.

Pozostał jeszcze 32-kilometrowy odcinek Biała Podlaska – granica państwa: trwa jeszcze wybór wykonawcy, który opracuje projekt budowlany i uzyska niezbędne decyzje umożliwiające realizacje robót w terenie. Kolejnym etapem będzie ogłoszenie przetargu na realizację tej inwestycji. W realizacji jest obecnie ponad 100 km autostrady A2 między Warszawą a Białą Podlaską. Podpisane w środę umowy dotyczą odcinka A2 od węzła Siedlce Zachód o Malinowca oraz odcinka węzeł Łukowicko – Swory. Ten pierwszy zaprojektuje i wybuduje Strabag za 700 mln zł. Firma ma na to 33 miesiące. Do końca tego roku ma złożyć wniosek o zezwolenie na rozpoczęcie robót budowlanych, które mają być zakończone w końcu 2024 r. 19-kilometrowy odcinek będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z możliwością dobudowy trzeciego pasa. Powstanie węzeł drogowy Borki. Nie ma jeszcze decyzji, czy nawierzchnia będzie betonowa czy asfaltowa. Drugi z odcinków o długości 12,5 km za prawie 370 mln zł wybuduje Intercor. Ma te same terminy realizacji co Strabag.

CZYTAJ TAKŻE: Drogowcy podsumowali postęp prac na autostradach

Autostrada wydłużyła się w ub. roku o 15 km, gdy w sierpniu włączono do ruchu 15-kilometrowy fragment pomiędzy węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Wcześniej podpisane zostały umowy na realizację dwóch kolejnych odcinków pomiędzy węzłami Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód. Mają być gotowe jesienią 2023 r. W tym roku w styczniu GDDKiA zawarła kontrakt na odcinek pomiędzy węzłami Groszki i Gręzów, który powinien zostać ukończony do połowy 2024 r. Natomiast dwa tygodnie podpisane zostały umowy na realizację dwóch odcinków A2 od Siedlec do Białej Podlaskiej: Malinowiec – węzeł Łukowisko oraz Swory – Biała Podlaska.

Tymczasem dla fragmentu A2 w województwie łódzkim i mazowieckim przygotowywane jest poszerzenie blisko 90-kilometrowej trasy o dodatkowy pas ruchu. W drugiej połowie tego roku, po zapewnieniu finansowania, GDDKiA ma być gotowa do ogłoszenia przetargu na wybór wykonawcy, który zaprojektuje i dobuduje trzeci pas. Budowa ma potrwać około dwóch lat i będzie prowadzona pod ruchem, czyli bez wyłączenia odcinka z użytkowania. Zakończenie prac przewiduje się w drugiej połowie 2025 r.

CZYTAJ TAKŻE: Bez bramek na autostradach od 1 grudnia

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Hiszpanie się trują. Duży wzrost sprzedaży starych i tanich aut

Hiszpanie, jak wszyscy na świecie boją się zakażenia koronawirusem. Dlatego unikają środków transportu publicznego, ...

Hamburg pierwszym miastem w Niemczech z zakazem wjazdu diesli

Hamburg jest pierwszym miastem w Niemczech, który ogłosi zakaz wjazdu samochodów z silnikami diesla ...

Poradnik: Jak wybrać rower elektryczny

Rynek elektrycznych rowerów jest bardzo duży i bardzo zagmatwany. Jeśli nie wiesz dokładnie czego ...

Ceny Diacii Sandero: Nowy król ekonomii

Rumuńska marka rozkwitła pod skrzydłami Renault. Po Dusterze, którym w marce jest niekwestionowanym numerem ...

Staje europejska motoryzacja

Już stoją, albo wstrzymają produkcję w ciągu kilku dni praktycznie wszystkie europejskie fabryki motoryzacyjne. ...

Audi RS6: Chcę mieć wszystko

Jeśli jesteś kimś kto nie lubi kompromisów, to wcześniej czy później natkniesz się na ...