Mazda Motor Poland ma za sobą udany debiut swojego pierwszego elektrycznego modelu. SUV MX-30 został najchętniej wybieraną elektryczną nowością 2020 r. w Polsce. W ubiegłym roku, po niespełna czterech miesiącach obecności w salonach zarejestrowano 222 egzemplarze, co dało czwarte miejsce na liście e-aut w Polsce. Kim są nabywcy Mazdy MX-30?

Przeważającą formą jest zakup na firmę (63 proc.), przy czym dwie firmy zamówiły po dwie MX-30. Prywatni użytkownicy stanowią 37 proc. nabywców tego modelu. Z analizy danych sprzedażowych wynika, że 24 proc. ogółu wszystkich klientów elektrycznej Mazdy MX-30 stanowią kobiety.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza jazda | Mazda 2: Poprawki, które wyszły na dobre

Mazda MX-30.

O wysokim poziomie zaufania do marki świadczy fakt, że aż 64 proc. klientów, którzy zdecydowali się na zakup MX-30, wcześniej nie posiadało żadnej Mazdy. Jednocześnie znaczący, bo aż 36-procentowy udział klientów lojalnych, którzy mieli już przynajmniej jedną Mazdę. Wśród nabywców Mazdy MX-30, którzy jeździli lub nadal jeżdżą Mazdą właściciele CX-5 stanowią aż 29 proc., a właściciele Mazdy 6 reprezentują 25 proc. Na uwagę zasługuje 8 proc. i 6 proc. udział właścicieli odpowiednio nowej Mazdy 3 i CX-30, gdyż są to modele debiutujące na rynku zaledwie dwa lata temu. Dla pozostałych klientów Mazda MX-30 także jest najczęściej drugim, a nawet trzecim samochodem w rodzinie lub firmie.

Mazda MX-30.

– Rok temu gdy przygotowywaliśmy się do wprowadzenia MX-30 do sprzedaży, precyzyjnie określiliśmy grupę docelową naszego pierwszego elektryka. To samochód zaprojektowany jako drugi pojazd w rodzinie, przeznaczony do codziennych dojazdów do pracy w obrębie miejskiej aglomeracji i ładowania z własnego gniazdka w garażu, więc naszą ofertę skierowaliśmy przede wszystkim do mieszkańców podmiejskich domów jednorodzinnych. I to właśnie oni stanowią największą grupę nabywców elektrycznej MX-30 w Polsce – komentuje Piotr Nowak, Dyrektor Sprzedaży Mazda Motor Poland.

Analiza danych z CEPiK pokazuje, że elektryczne MX-30 zarejestrowane zostały nie tylko w granicach największych miast – Warszawy (40), Poznania (19), Łodzi (14), Krakowa (11), czy Wrocławia (8), ale także w mniejszych ośrodkach miejskich jak Rzeszów (7), Zabrze (6), Tychy (5), czy Zielona Góra oraz Gorzów Wlkp. (po 4). Co ciekawe, po jednej sztuce Mazdy MX-30 można spotkać z rejestracjami z powiatów dębickiego, jasielskiego i ropczycko-sędziszowskiego (woj. podkarpackie), włodawskiego (lubelskie), czy np. żagańskiego (lubuskie). Elektryczne Mazdy jeżdżą w każdym z 16 województw w Polsce, a w rankingu województw z największą liczbą rejestracji MX-30 przoduje mazowieckie z 52 samochodami przed śląskim (30 aut) oraz wielkopolskim (23 rejestracje).

Elektryczna Mazda MX-30.

Analiza profilu klientów Mazdy MX-30 stanowiła punkt wyjścia do przygotowania kompleksowej oferty dla poszczególnych grup odbiorców, by dalej wspierać rozwój elektromobilności. Po niezwykle udanej Ekodopłacie Mazdy z ub. roku, firma wprowadza pakiet propozycji zebranych pod hasłem Eko Oferta Mazdy, obejmujących do wyboru:
– Leasing dla przedsiębiorców i firm,
– Kredyt dla klientów indywidualnych,
– Ekodopłatę Mazdy w wysokości 10 tys. zł brutto dla klientów zainteresowanych zakupem gotówkowym, albo korzystających z własnego finansowania
– Każda z opcji dotyczy samochodów zamówionych u polskich dealerów Mazdy do końca czerwca 2021 i odebranych do końca września 2021 r. i jest ograniczona do 200 sztuk.

– Jesteśmy przekonani, że wprowadzone przez nas rozwiązania pozwolą każdemu wybrać najkorzystniejszy sposób dołączenia do grona kierowców aut elektrycznych. Warto pamiętać, że wybór Mazdy MX-30 to początek oszczędności – na niskich kosztach eksploatacji, bezpłatnym parkowaniu w miejskich strefach i wreszcie na tym, co mamy najcenniejszego – na czasie, dzięki legalnej jeździe buspasami oraz możliwości ładowania podczas pracy lub w nocy. Samochód elektryczny można rozpatrzeć w kategorii inwestycji, jak w przypadku paneli fotowoltaicznych. Warto najpierw wydać nieco więcej, by z biegiem czasu odzyskać zainwestowane środki, a następnie oszczędzać na każdym przejechanym kilometrze – wylicza Piotr Nowak.

Mazda MX-30 to elektryczny kompaktowy SUV z najbogatszym wyposażeniem seryjnym, w skład którego wchodzi m.in.: kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, aktywny tempomat, pakiet systemów bezpieczeństwa iActivsense, nawigacja satelitarna, interfejs Apple Carplay/Android Auto, automatyczna klimatyzacja, kamera cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, czy aluminiowe felgi o średnicy 18 cali. Tak wyposażony samochód z silnikiem e-Skyactiv o mocy 145 KM i akumulatorem trakcyjnym o pojemności 35,5 kWh wyceniony jest na 142 900 zł.

CZYTAJ TAKŻE: Mazda rezygnuje z diesli

fot. Mazda

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Szykuje się kolejna podwyżka za przejazd autostradą

Szykuje się kolejna podwyżka za przejazd płatnymi odcinkami autostrady. Stalexport Autostrady Małopolska wystąpiła do ...

Warszawa rozbuduje sieć ładowania dla elektrycznych aut

Ponad 800 punktów ładowania samochodów elektrycznych przybędzie w Warszawie. Rada Miasta podczas grudniowej sesji ...

Volvo wzywa do serwisów: Pół miliona aut na świecie, 9500 w Polsce

Volvo wezwie do warsztatów 507 tys. pojazdów na całym świecie. Wadliwy element silnika może ...

Dwie mocne limuzyny Cadillaca. Z mocą 677 KM i ręczną skrzynią biegów

Od 2035 roku koncern GM nie chce budować samochodów z silnikami spalinowymi. Ale póki ...

Spadki rejestracji pojazdów osobowych w Europie

ACEA – European Automobile Manufacturers Association, podał 17 kwietnia br., że w tegorocznym marcu ...

Ubezpieczyciele pokryją koszty opinii rzeczoznawców samochodowych

Kto się myli – płaci. Sąd Najwyższy przyjął właśnie uchwałę, zgodnie z którą ubezpieczyciele ...