Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) opublikował raport z ostatnich badań jakości paliw na stacjach. Choć jest poprawa to niestety zdarzają się przypadki, gdzie paliwo nadal jest chrzczone. Które lokalizacje najlepiej omijać?
Jeszcze w maju tego roku UOKiK informował, że po kontroli stacji paliw w całej Polsce, nie wykryto żadnych nieprawidłowości. Tym samym pojawiła się nadzieja, że rok 2020 będzie pierwszym, w którym nie dojdzie do wykrycia niezgodności w jakości paliw. Niestety cała nadzieja spaliła na panewce. Najnowsze wyniki, obejmujące miesiąc czerwiec, nie są już tak optymistyczne. Okazało się, że niektóre firmy dodają wody albo nie potrafią zadbać o jakość paliwa.
CZYTAJ TAKŻE: W Niemczech powstanie największa stacja do ładowania aut elektrycznych
Zgodnie ze wskazaniem UOKiK, na tych stacjach próbki paliw (z wyłączeniem LPG) wykadzały niewłaściwy skład albo domieszkę wody:
– Ewa Jagielska, Zofia Kaczmarek — wspólnicy spółki cywilnej, 78–125 Rymań, ul. Koszalińska 44B (województwo zachodniopomorskie) – niewłaściwa liczba oktanowa,
– Marianna Pawelec Galon (fr. Orlen), Mroków 1A, 08–455 Trojanów (województwo mazowieckie) – niewłaściwa liczba oktanowa, niewłaściwy skład frakcyjny, pozostałości po destylacji,
– Stacja paliw „U Chłopa”, Dzida Edward, Dziura Andrzej, Spółka Jawna, Wieprzód Ordynacki 154a, 22–600 Tomaszów Lubelski (województwo lubelskie) – niewłaściwa stabilność oksydacyjna,
– Lawer, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 78–500 Drawsko Pomorskie, ul. Gdyńska 9A (województwo zachodniopomorskie) – niewłaściwa temperatura zapłonu,
– Firma handlowa Joanna Niedźwiecka, 82–230 Nowy Staw, ul. Bankowa 2 (województwo pomorskie) – niewłaściwa temperatura zapłonu.
Zbadano również stacje pod kątem LPG. Zgodnie z najnowszymi danymi jakość gazowego paliwa nie została utrzymana przez takie przedsiębiorstwa jak:
– Przedsiębiorstwo handlowo-usługowo-produkcyjne „rolmasz” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 76–220 Główczyce, ul. Słupska 3A (województwo pomorskie),
– Dariusz Zmudczyński przedsiębiorstwo produkcyjno-handlowo-usługowe, 13–230 Lidzbark, ul. Działdowska (województwo warmińsko-mazurskie).
CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza stacja Orlenu w Niemczech
Korzystanie ze chrzczonego paliwa może doprowadzić do poważnej awarii silnika pojazdu. Korozja może mieć wpływ na działanie wtryskiwaczy, pompy paliwa, a następnie pracy silnika, jego mniejszej dynamiki oraz problemami z uruchomieniem. Ogólnie użytkowanie złego jakościowo paliwa niesie ze sobą ryzyko wysokich kosztów serwisowych. Jeżeli dojdzie do konieczności wymiany układu paliwowego wraz z wtryskiwaczami, to właściciel może stanąć przed faktem wydatku nawet kilku tysięcy złotych.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.