Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) opublikował raport z ostatnich badań jakości paliw na stacjach. Choć jest poprawa to niestety zdarzają się przypadki, gdzie paliwo nadal jest chrzczone. Które lokalizacje najlepiej omijać?

Jeszcze w maju tego roku UOKiK informował, że po kontroli stacji paliw w całej Polsce, nie wykryto żadnych nieprawidłowości. Tym samym pojawiła się nadzieja, że rok 2020 będzie pierwszym, w którym nie dojdzie do wykrycia niezgodności w jakości paliw. Niestety cała nadzieja spaliła na panewce. Najnowsze wyniki, obejmujące miesiąc czerwiec, nie są już tak optymistyczne. Okazało się, że niektóre firmy dodają wody albo nie potrafią zadbać o jakość paliwa.

CZYTAJ TAKŻE: W Niemczech powstanie największa stacja do ładowania aut elektrycznych

Zgodnie ze wskazaniem UOKiK, na tych stacjach próbki paliw (z wyłączeniem LPG) wykadzały niewłaściwy skład albo domieszkę wody:
Ewa Jagielska, Zofia Kaczmarek — wspólnicy spółki cywilnej, 78–125 Rymań, ul. Koszalińska 44B (województwo zachodniopomorskie) – niewłaściwa liczba oktanowa,
Marianna Pawelec Galon (fr. Orlen), Mroków 1A, 08–455 Trojanów (województwo mazowieckie) – niewłaściwa liczba oktanowa, niewłaściwy skład frakcyjny, pozostałości po destylacji,
Stacja paliw „U Chłopa”, Dzida Edward, Dziura Andrzej, Spółka Jawna, Wieprzód Ordynacki 154a, 22–600 Tomaszów Lubelski (województwo lubelskie) – niewłaściwa stabilność oksydacyjna,
Lawer, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 78–500 Drawsko Pomorskie, ul. Gdyńska 9A (województwo zachodniopomorskie) – niewłaściwa temperatura zapłonu,
Firma handlowa Joanna Niedźwiecka, 82–230 Nowy Staw, ul. Bankowa 2 (województwo pomorskie) – niewłaściwa temperatura zapłonu.

Zbadano również stacje pod kątem LPG. Zgodnie z najnowszymi danymi jakość gazowego paliwa nie została utrzymana przez takie przedsiębiorstwa jak:
Przedsiębiorstwo handlowo-usługowo-produkcyjne „rolmasz” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 76–220 Główczyce, ul. Słupska 3A (województwo pomorskie),
Dariusz Zmudczyński przedsiębiorstwo produkcyjno-handlowo-usługowe, 13–230 Lidzbark, ul. Działdowska (województwo warmińsko-mazurskie).

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza stacja Orlenu w Niemczech

Korzystanie ze chrzczonego paliwa może doprowadzić do poważnej awarii silnika pojazdu. Korozja może mieć wpływ na działanie wtryskiwaczy, pompy paliwa, a następnie pracy silnika, jego mniejszej dynamiki oraz problemami z uruchomieniem. Ogólnie użytkowanie złego jakościowo paliwa niesie ze sobą ryzyko wysokich kosztów serwisowych. Jeżeli dojdzie do konieczności wymiany układu paliwowego wraz z wtryskiwaczami, to właściciel może stanąć przed faktem wydatku nawet kilku tysięcy złotych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Protesty w Boliwii przeciwko planom wydobycia litu przez niemiecką firmę

Na obszarze boliwijskiego słonego jeziora Uyuni podejrzewa się największe na świecie złoża litu. Plany ...

Uwaga na kierowców mocnych aut elektrycznych. Powodują więcej wypadków

Francuska firma ubezpieczeniowa AXA zrobiła zestawienie wypadkowości wśród kierowców samochodów elektrycznych. Podsumowanie wypada zdumiewająco. ...

Wyprzedaż Opla rozpoczęta

W maju 2018 roku kierownictwo Opla i rada zakładowa uzgodnili pakiet reorganizacji obejmujący wszystkie ...

Policja dzisiaj rozpoczyna wzmożone kontrole. Akcja „Roadpol Safety Days”

Policyjna akcja EDWARD, która od tego roku przybrała nazwę „Roadpol Safety Days”, odbędzie się ...

Volkswagen T-Roc Cabriolet: SUV otwarty na wszystko

Lato w pełni, więc to dobry moment na promocję najnowszego kabrioletu. Ale tym razem ...

Hyundai Tuscon: Lepiej być nie może

Nowy Tuscon nauczy cię zawsze korzystać z kierunkowskazów i pozwoli zabłysnąć wśród znajomych. SUV, ...