Tunel pod Warszawą dopiero w przyszłym roku

Będzie kolejne opóźnienie na budowie Południowej Obwodnicy Warszawy (POW). Oddanie odcinka z tunelem pod Ursynowem już oficjalnie przesunięte na przyszły rok. Jak poinformowała w piątek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), tunel może być gotowy dopiero w drugim kwartale 2021 r. Tymczasem tydzień temu minął termin oddania wciąż nieukończonego mostu przez Wisłę.

Publikacja: 22.08.2020 14:07

Tunel pod Warszawą dopiero w przyszłym roku

Foto: moto.rp.pl

Dwa odcinki POW – odcinek B o długości ok. 6,45 km od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński z mostem przez Wisłę oraz odcinek C o długości ok. 7,45 km od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska z estakadą nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym, mają szanse na włączenie do ruchu dopiero przed końcem grudnia. – Kierowcy w tym roku wjadą na dwa z trzech odcinków z nowym mostem na Wiśle, a udrożnienie węzła Lubelska wyprowadzi ruch ze stolicy na wschód do autostrady A2 i w kierunku Lublina na S17 – zapowiedział w piątek w komunikacie Tomasz Żuchowski, generalny dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad. Ale przypomnijmy: pierwotnym planowanym terminem zakończenia budowy całej POW był drugi kwartał 2019 roku. A więc wygląda na to, że jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w województwie mazowieckim zaliczy jako całość 2-letni poślizg.

CZYTAJ TAKŻE: Powstanie północna obwodnica Krakowa

Odcinek z tunelem buduje Astaldi. Włoski koncern ma kłopoty finansowe i jest objęty postepowaniem restrukturyzacyjnym. Dwa lata temu wycofał się z budowy tunelu pod Świną pomiędzy wyspami Wolin i Uznam w Świnoujściu. GDDKiA podpisała z Włochami aneks do umowy pozwalający jej na przedłużenie prac. Powodem miała być m.in. długotrwała procedura uzyskiwania decyzji ZRID (zezwolenie na realizację Inwestycji drogowej) oraz proces zawierania umów z właścicielami sieci. Przy robotach w tunelu do zabetonowania zostały fragmenty dennej oraz otwory technologiczne w stropie. Wyburzono już tymczasowe podpory pod tunelem metra w nawie południowej i usuwane są w nawie północnej. Zaawansowanie prac na tym odcinku S2 to 81 proc.

""

moto.rp.pl

Na powierzchni zasypywane są segmenty stropu, ponadto przywracany jest istniejący wcześniej układ ulic i parkingów. Kierowcy korzystają już z nowych fragmentów jezdni ul. Płaskowickiej, Stryjeńskich i Braci Wagów, ale wciąż prowadzone są roboty związane z przywróceniem ruchu na ul. Rosoła. Na skrzyżowaniu ulic Płaskowickiej z Gandhi zamontowano i podłączono już oświetlenie uliczne oraz sygnalizację świetlną. Na wyłączonym z ruchu obszarze ul. Rosoła wykonywana jest kanalizacja deszczowa i roboty brukarskie.

CZYTAJ TAKŻE: Już nie zobaczysz Suwałk. Obwodnica otwarta

Fiaskiem zakończyły się plany oddania w połowie sierpnia, tj. w rocznice Bitwy Warszawskiej, mostu przez Wisłę. Do zrealizowania na tym odcinku pozostało jeszcze przeszło 10 proc. zaplanowanych robót. Gotowe są już dojazdy do mostu, montowane jest oznakowanie pionowe i trwają prace porządkowe. Ten fragment drogi ekspresowej S2 ma 6,5 km długości, z czego most na Wiśle – około 1,5 km.

Dwa odcinki POW – odcinek B o długości ok. 6,45 km od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński z mostem przez Wisłę oraz odcinek C o długości ok. 7,45 km od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska z estakadą nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym, mają szanse na włączenie do ruchu dopiero przed końcem grudnia. – Kierowcy w tym roku wjadą na dwa z trzech odcinków z nowym mostem na Wiśle, a udrożnienie węzła Lubelska wyprowadzi ruch ze stolicy na wschód do autostrady A2 i w kierunku Lublina na S17 – zapowiedział w piątek w komunikacie Tomasz Żuchowski, generalny dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad. Ale przypomnijmy: pierwotnym planowanym terminem zakończenia budowy całej POW był drugi kwartał 2019 roku. A więc wygląda na to, że jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w województwie mazowieckim zaliczy jako całość 2-letni poślizg.

Tu i Teraz
Orlen obniży ceny paliw na majówkę. Promocja tylko dla wybranych klientów
Tu i Teraz
Rolnicy protestują. Na 24 godziny zablokowali trasę S3
Tu i Teraz
Budowa trasy S1 opóźni się o ponad 7 miesięcy. Archeologiczne odkrycie na budowie
Tu i Teraz
"Ostatnie Pokolenie" zablokowało skrzyżowanie w centrum Warszawy
Tu i Teraz
Jesienią Zakopianka zyska kolejne 16 km nowej trasy. Budowa kosztowała 1 mld zł