Krakowianie w końcu doczekali się dobrych wieści. Podjęto decyzję o wybudowaniu Północnej Obwodnicy Krakowa (POK). Budowa zajmie trochę czasu. W pierwszej kolejności teren pod nową drogę musi zostać wykarczowany oraz konieczne jest wybudowanie dróg technologicznych. Nie obejdzie się też bez działań archeologicznych, które podobno się rozpoczęły.
CZYTAJ TAKŻE: Planowana obwodnica Warszawy pod ostrzałem gmin i mieszkańców
Zgoda na POK dotyczy 7-kilometroweego odcinka od tunelu pod Zielonkami do węzła Mistrzejowice. Nie ma jeszcze zgody na budowę 5-kilometrowego odcinka S52 POK od węzła Modlnica do Zielonek. Ta prawdopodobnie zostanie wydana już niedługo. Inwestycja zakłada wybudowanie dwujezdniowej, trzypasmowej drogi ekspresowej o łącznej długości 12,5-kilometra pomiędzy węzłem Modlnica (z rozbudową węzła) a węzłem Kraków Mistrzejowice (bez węzła). Na tym odcinku powstaną też trzy tunele, które będą zlokalizowane pod rzeką Prądnik i miejscowością Zielonki (653 metrów długości), pod wzgórzem w Batowicach (496 m) oraz pod wzgórzem Syberia na terenie Krakowa (95 m).
Jak podaje wykonawca w ciągu trasy powstanie łącznie 27 obiektów inżynierskich, 4 km murów oporowych oraz 25 km dróg dojazdowych do obsługi przyległych terenów. Ponadto powstaną cztery węzły (Modlnica, Zielonki, Węgrzce oraz Batowice).