Które z aut elektrycznych oferowanych na polskim rynku mają najlepszą wartość rezydualną? Zestawienie Top 20 sporządzone przez Info-Eksperta.

Jak wynika z raportu Info-Ekspert – firmy zajmującej się profesjonalną wyceną wartości pojazdów – liderem, zachowującym najwyższą wartość w porównaniu z ceną zakupu nowego pojazdu został Nissan Leaf. Wartość rezydualna tego modelu po trzyletnim użytkowaniu, lub przejechaniu 45 tys. km, wynosi 63,3 procent. Zaznaczyć jednak trzeba, że w przypadku japońskiego elektryka wzięto pod uwagę cenę dostępnych obecnie egzemplarzy z roku modelowego 2019, na które obowiązuje promocyjna cena od 117 550 zł.

Nissan Leaf.

– Atuty, które wpływają na tak niski ubytek wartości Nissana Leaf to m.in. postrzeganie japońskiej marki na rynku wtórnym, bardzo atrakcyjna cena zakupu, wysoki zasięg, doskonałe właściwości jezdne, szeroki wachlarz systemów z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, a przy tym zachowana funkcjonalność typowego auta kompaktowego – komentuje Dariusz Wołoszka, kierownik Działu Wartości Rezydualnych Info-Ekspert.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza jazda | Nissan Juke: Kontynuacja bestsellera

Tak wygląda druga dziesiątka elektryków z najmniejszą utratą wartości wg. Info-Eksperta (wartość po 36 miesiącach i przebiegu 45 000 km, baza 06.2020):

20. Smart Forfour EQ 82 KM | cena 98 400 zł |  51,2 proc. wartość rezydualna
19. Smart Fortwo EQ 82 KM | cena 96 900 zł | 51,3 proc. wartość rezydualna
18. Volkswagen e-Golf 136 KM | cena 142 000 zł | 52,3 proc. wartość rezydualna
17. Volkswagen e-up! 83 KM | cena 98 000 zł | 54,7 proc. wartość rezydualna
16. Kia e-Niro M 136 KM | cena 147 000 zł | 55,2 proc. wartość rezydualna
15. Renault Zoe Life 109 KM | cena 136 000 zł |  55,4 proc. wartość rezydualna
14. BMW i3 120 Ah 170 KM | cena 169 500 zł | 55,6 proc. wartość rezydualna
13. Hyundai Ioniq Premium 136 KM | cena 178 500 zł | 56,4 proc. wartość rezydualna
12. Jaguar I-Pace S 400 KM | cena 360 000 zł | 56,8 proc. wartość rezydualna
11. Mini Cooper SE 184 KM | cena 139 500 zł | 57,1 proc. wartość rezydualna

Jaguar I-Pace.

Top 10 elektryków z najmniejszą utratą wartości wg. Info-Eksperta (wartość po 36 miesiącach i przebiegu 45 000 km, baza 06.2020):

10. Peugeot e-208 Active 136 KM | cena 125 000 zł | 57,2 proc. wartość rezydualna
9.  Mercedes EQC 400 408 KM | cena 335 000 zł | 57,5 proc. wartość rezydualna
8.  Peugeot 2008 Active 136 KM | cena 145 000 zł | 57,6 proc. wartość rezydualna
7.  Opel Corsa-e Edition 136 KM | cena 124 500 zł | 58,3 proc. wartość rezydualna
6.  Audi e-tron Sportback 313 KM | cena 320 000 zł | 58,9 proc. wartość rezydualna
5.  Audi e-tron 50 313 KM | cena 308 000 zł | 59,1 proc. wartość rezydualna
4.  Mazda MX-30 Kai 145 KM | cena 142 900 zł | 59,4 proc. wartość rezydualna
3.  Hyundai Kona Electric Style 136 KM | cena 153 000 zł | 59,7 proc. wartość rezydualna
2.  Kia e-Soul 136 KM | cena 140 000 zł | 60.9 proc. wartość rezydualna
1.  Nissan Leaf 40 kWh Acenta 150 KM | cena 118 000 zł | 63.2 proc. wartość rezydualna

Z wielkiej trójki droższych elektryków – Audi, Jaguar, Mercedes – najlepiej wypadło Audi wraz ze swoim modele e-tron. Nieźle też sobie radzi z utrzymaniem wartości koncern PSA. Niestety zestawienie nie obejmuje Skody Citygo iV, które po krótkiej nieobecności wróciła na rynek z ceną 82 050 zł. To najtańsze elektryczne auto na rynku i ciekawe jak wyglądałaby prognoza utraty wartości tego modelu.

Audi e-tron.

– Podczas gdy od początku bieżącego roku do maja cały rynek samochodów w Polsce spadł o niemal 38 procent, rynek pojazdów zeroemisyjnych zanotował 4-procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku. W rankingach sprzedaży to właśnie Nissan jest liderem segmentu samochodów elektrycznych ze wzrostem na poziomie 99 proc. Taki wynik w połączeniu z najwyższą wartością rezydualną osiąganą przez model Leaf bardzo nas cieszy i pozwala na optymistyczne predykcje dotyczące przyszłości tego segmentu zarówno w zakupie pierwotnym, jak i wtórnym – mówi Dorota Pajączkowska PR Manager w Nissan Sales CEE.

CZYTAJ TAKŻE: Ruszyły dotacje na elektryki. Lista modeli, na które otrzymasz wsparcie

Nissan Leaf.
Skoda-Citigo IV.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

LEVC VN5: Elektryczny van na bazie londyńskiej taksówki

Dzięki modelowi TX londyński producent taksówek LEVC uratował klasyczną czarną taksówkę przed zniknięciem. Teraz ...

Nowe BMW serii 1: Od teraz z przednim napędem

Na koniec września 2019 roku BMW wprowadza na rynek ową generację serii 1. Cecha ...

Marek Konieczny, prezes Związku Dilerów Samochodów: Jeszcze poczekamy na elektryki

Rynek będą ciągnąć firmy. Musiałby nastąpić swoisty przewrót kopernikański, żeby coś się zmieniło w ...

Rozliczanie z emisji CO2. Która marka zapłaci karę?

To trudny rok dla motoryzacji. Nie tylko z powodu koronawirusa. To pierwszy rok, w ...

Unia nie chce rosyjskich Ład, bo trują środowisko

Sprzedaż rosyjskich samochodów marki Łada zmniejszyła się na terenie Wspólnoty dwukrotnie. W czerwcu Lada ...

Volkswagen eHome: Sprzedaż auta przez wideokonferencję

Branża motoryzacyjna szuka nowej drogi sprzedaży samochodów z możliwością obsługi klienta w jego własnym ...