Pojazdy elektryczne, hybrydowe czy z układami Mild Hybrid stały się, obok elektrycznych najważniejszymi modelami dla obecnej motoryzacji. Każda marka chce, a raczej musi być jak najbardziej ekologiczne i emitować minimalne ilości szkodliwych substancji do atmosfery. Jak na razie spodziewany sprzedażowy boom na samochody z napędem alternatywnym jest raczej powolny. Według danych zaprezentowanych przez Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów – ACEA, w trzecim kwartale roku, w Polsce zarejestrowano 541 pojazdów elektrycznych (245 – pojazdy w pełni elektryczne; 296 – hybrydy plug-in). Tym samym jest to wynik o 83 proc. większy w stosunku rok do roku (dalej r/r). Polska zajmuje 16. miejsce na europejskiej arenie w tym zakresie.
BMW i3 to elektryczny numer 1 w Polsce.
Straciliśmy pozycję wicelidera w Europie Centralnej. Okazuje się, że najwięcej pojazdów elektrycznych zostało zarejestrowanych na Węgrzech oraz Rumunii – według ACEA. Elektrycznymi liderami w Europie są: Niemcy (26 858 sztuk), Wielka Brytania (21 001 szt.) i Norwegia (17 571 szt.). Warto też nadmienić, że zarówno w Holandii, jak i we Francji również sprzedano ponad 10 tys. szt. tego typu pojazdów. W regionie CEE liderem są wspomniane Węgry (797 szt.), które uplasowały się przed Rumunią (543 szt.) i Polską (541 szt.).
Produkcja elektrycznego VW ID.3 już ruszyła.
W okresie od stycznia do września w Polsce udało się zarejestrować 1815 pojazdów (zarówno elektrycznych, jak też hybryd plug-in). Oznacza to wzrost o 85 proc. w stosunku r/r. Choć wygląda to dobrze to w ujęciu ogólnym, udział tych pojazdów w sprzedaży ogólnej jest to jedynie 0,44 proc. Dla porównania, w Unii Europejskiej wskaźnik ten jest na poziomie 2,84 proc. To aż sześciokrotnie więcej. Sytuacja związana z coraz lepszymi wynikami sprzedaży pojazdów wykorzystujących silniki elektryczne w pewnym sensie napawa optymizmem – w końcu dąży się do ograniczenia emisji dzięki takim pojazdom (przynajmniej w teorii) – ale też mogą niedługo nadciągnąć czarne chmury nad ten elektryzujący sektor motoryzacji.